Audi A2 1.2TDI 3L
[quote="koop9"]schokdempers dempen de schokken
veren houden o.a. de auto op hoogte
duidelijker kan ik het niet maken.
je zoekt dus veren....[/quote]
Nee, Dave zoekt schokbrekers. Ik denk dat hij een A2 3L heeft gezien die op 1.4 TDI voorpoten stond (een Belg?) en dat is idd geen gezicht. volgens mij staat er op het Duitse forum iets over schokbrekers van een Polo 6N icm Bilstein B4 dempers. Beetje lang verhaal...Dave: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=34861
veren houden o.a. de auto op hoogte
duidelijker kan ik het niet maken.
je zoekt dus veren....[/quote]
Nee, Dave zoekt schokbrekers. Ik denk dat hij een A2 3L heeft gezien die op 1.4 TDI voorpoten stond (een Belg?) en dat is idd geen gezicht. volgens mij staat er op het Duitse forum iets over schokbrekers van een Polo 6N icm Bilstein B4 dempers. Beetje lang verhaal...Dave: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=34861
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3869
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=schokbreker
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schokdemper
De meeste handelaren/bedrijven in schokdempers zorgen er wel voor dat ze via "schokbreker" ook gevonden
worden ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schokdemper
De meeste handelaren/bedrijven in schokdempers zorgen er wel voor dat ze via "schokbreker" ook gevonden
worden ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

okay heren, niet goed geformuleerd van mij dus.
althans, ik zou best een setje schokbrekers en veren willen.
dus dan nogmaals dezelfde vraag...
ik zal het duitse forum eens doorspitten, maar ik heb toch de voorkeur voor een setje dat speciaal voor de A2 is
althans, ik zou best een setje schokbrekers en veren willen.
dus dan nogmaals dezelfde vraag...
ik zal het duitse forum eens doorspitten, maar ik heb toch de voorkeur voor een setje dat speciaal voor de A2 is
[quote="dnadave"]okay heren, niet goed geformuleerd van mij dus.
althans, ik zou best een setje schokbrekers en veren willen.
dus dan nogmaals dezelfde vraag...
ik zal het duitse forum eens doorspitten, maar ik heb toch de voorkeur voor een setje dat speciaal voor de A2 is[/quote]
Wat de mensen op het A2freun.de-forum proberen is om de rij-eigenschappen van de A2 3L wat te verbeteren (lees: comfort) zonder de andere eigenschappen te verslechteren. Een origineel setje moet toch niet moeilijk zijn? Of zoek je een adres waar OEM verkocht wordt voor een scherpe prijs?
althans, ik zou best een setje schokbrekers en veren willen.
dus dan nogmaals dezelfde vraag...
ik zal het duitse forum eens doorspitten, maar ik heb toch de voorkeur voor een setje dat speciaal voor de A2 is[/quote]
Wat de mensen op het A2freun.de-forum proberen is om de rij-eigenschappen van de A2 3L wat te verbeteren (lees: comfort) zonder de andere eigenschappen te verslechteren. Een origineel setje moet toch niet moeilijk zijn? Of zoek je een adres waar OEM verkocht wordt voor een scherpe prijs?
het gerammel hield spontaan op mijn mn vaders Audi. dat gaat dus even in de ijskast.
Wel staat de teller nu op 160.000km
dus ruim 40.000km dit jaar mee gereden.
Dinsdag geef ik hem een klein beurtje, alleen olie + filter is nodig.
Bij 190.000 doe ik een grote beurt.
Mijn eigen 1.2TDI (Lupo 3L) heeft afgelopen weekeind ook een leuke upgrade gekregen
het begon met een kusje op mn dak

eventjes later kregen we dit


toen dit erin gestopt


en dan krijg je zoiets als eindresultaat



Het is een dakje afkomstig uit een oude renault Twingo. gemaakt door webasto
Leuke upgrade, alleen werkt het weer in Nederland niet echt mee.
kheb er nog weinig van kunnen genieten!
Wel staat de teller nu op 160.000km
dus ruim 40.000km dit jaar mee gereden.
Dinsdag geef ik hem een klein beurtje, alleen olie + filter is nodig.
Bij 190.000 doe ik een grote beurt.
Mijn eigen 1.2TDI (Lupo 3L) heeft afgelopen weekeind ook een leuke upgrade gekregen
het begon met een kusje op mn dak

eventjes later kregen we dit


toen dit erin gestopt


en dan krijg je zoiets als eindresultaat



Het is een dakje afkomstig uit een oude renault Twingo. gemaakt door webasto
Leuke upgrade, alleen werkt het weer in Nederland niet echt mee.
kheb er nog weinig van kunnen genieten!
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Wauw wat een upgrade!
Heeft de Twingo dezelfde bolling in het dak dan een Lupo?
Anders past het niet lijkt mij.
Overigens we hebben hier een topic lopen over "mijn andere auto's".
Daar was deze melding meer op zijn plaats.
Heeft de Twingo dezelfde bolling in het dak dan een Lupo?
Anders past het niet lijkt mij.
Overigens we hebben hier een topic lopen over "mijn andere auto's".
Daar was deze melding meer op zijn plaats.

haha , true. maar ik heb alles zo mooi in dit ene topic :p
bovendien! de lupo 3L en audi a2 3L delen : motorblok, versnellingsbak, gangsteller, hydrolische pomp, achterremmen en voorremmen. Dus ze zijn erg aan elkaar gewaagd :p deels is het dezelfde auto
bolling van het dak is nagenoeg hetzelfde zoals je ziet.
belangrijk is alleen dat het dakje zo ver mogelijk naar achteren op het lupo dak gemonteerd wordt. doe je dit niet, dan kom je aan de voorkant teveel in een bolling terecht. en het dakje is vrijwel recht
bovendien! de lupo 3L en audi a2 3L delen : motorblok, versnellingsbak, gangsteller, hydrolische pomp, achterremmen en voorremmen. Dus ze zijn erg aan elkaar gewaagd :p deels is het dezelfde auto

bolling van het dak is nagenoeg hetzelfde zoals je ziet.
belangrijk is alleen dat het dakje zo ver mogelijk naar achteren op het lupo dak gemonteerd wordt. doe je dit niet, dan kom je aan de voorkant teveel in een bolling terecht. en het dakje is vrijwel recht
Gisteren heeft de Audi een kleine beurt gekregen
paps wist te vertellen dat hij in de afgelopen 20.000km enkele malen een brandend olielampje had gezien, en dus (zonder te peilen) de olie had bijgevuld. Dat kon twee dingen betekenen : een storing aan de bekende olieniveausensor , of lekkage, hoogst waarschijnlijk bij de turbo, want daar is vaker lekkage
echter, de bodemplaat kwam zo tevoorschijn :
kurkdroog, en 1 kant was wat donkerder door oude lekkage aan koppelingscilinder van een half jaar geleden.
dus...de olieniveausensor gaat de volgende beurt vervangen worden a 170 euro

maargoed, nieuwe olie en nieuwe filter
ook hebben we de voorbandjes even opnieuw gebalanceerd


wazige foto....aandrijfafhoes kreeg een nieuwe klem en vers vet

en....
deze week koop ik een setje Lupo FSI velgen voor de Audi!
dat gaat super mooi staan denk ik, heel tof.
ik heb ze zelf ook onder mijn Lupo
paps wist te vertellen dat hij in de afgelopen 20.000km enkele malen een brandend olielampje had gezien, en dus (zonder te peilen) de olie had bijgevuld. Dat kon twee dingen betekenen : een storing aan de bekende olieniveausensor , of lekkage, hoogst waarschijnlijk bij de turbo, want daar is vaker lekkage
echter, de bodemplaat kwam zo tevoorschijn :
kurkdroog, en 1 kant was wat donkerder door oude lekkage aan koppelingscilinder van een half jaar geleden.
dus...de olieniveausensor gaat de volgende beurt vervangen worden a 170 euro

maargoed, nieuwe olie en nieuwe filter
ook hebben we de voorbandjes even opnieuw gebalanceerd


wazige foto....aandrijfafhoes kreeg een nieuwe klem en vers vet

en....
deze week koop ik een setje Lupo FSI velgen voor de Audi!
dat gaat super mooi staan denk ik, heel tof.
ik heb ze zelf ook onder mijn Lupo

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Goed bezig!
Even terug komend op het glazen dak.
Het lijkt er op dat het dak zeer kort op de achterklep zit.
hock:
Een centimeter of 5 tot 10?
Komt er daardoor niet teveel spanning op het glazen dak?
Even terug komend op het glazen dak.
Het lijkt er op dat het dak zeer kort op de achterklep zit.

Een centimeter of 5 tot 10?
Komt er daardoor niet teveel spanning op het glazen dak?
de Lupo is af fabriek leverbaar geweest met een webasto open air dak. wat qua binnenmaat exact dezelfde grootte is.
het stalen dak waar dit webasto dak ingaat is bij alle lupos hetzelfde. De uitsparing voor de antenne (=verder naar achteren bij open air) zit dan ook standaard al in elke lupo verwerkt.
De dag dat we het dakje hebben geinstalleerd hebben we eerst alles opgemeten bij een af fabriek OEM open air lupo.
die maten hebben we overgenomen bij de installatie van mijn webasto glazen dak.
Dit glazen dak is weliswaar nooit OEM leverbaar geweest bij volkswagen, maar de afmetingen zijn in ieder geval identiek.
Bij de twingo waar het dak van afkomstig was, waren de afstanden nog veel korter trouwens
we hebben dus best wel over dingen nagedacht etc.
iemand anders van de 3L club was me voor, en had het dakje juist geinstalleerd VOOR de antenne, waarbij hij de antenne liet zitten. Hierbij kwam het dakje veelste ver naar voren. half onder de zonnekleppen. Maar erger nog : aan de voorzijde zit een bolling , en het glazen dak bolt niet mee, waardoor een 0,5cm kier ontstaat met windgeruis als gevolg. Ik heb de antenneplek juist opgeofferd om het dakje net als OEM zover mogelijk naar achteren te krijgen
het stalen dak waar dit webasto dak ingaat is bij alle lupos hetzelfde. De uitsparing voor de antenne (=verder naar achteren bij open air) zit dan ook standaard al in elke lupo verwerkt.
De dag dat we het dakje hebben geinstalleerd hebben we eerst alles opgemeten bij een af fabriek OEM open air lupo.
die maten hebben we overgenomen bij de installatie van mijn webasto glazen dak.
Dit glazen dak is weliswaar nooit OEM leverbaar geweest bij volkswagen, maar de afmetingen zijn in ieder geval identiek.
Bij de twingo waar het dak van afkomstig was, waren de afstanden nog veel korter trouwens
we hebben dus best wel over dingen nagedacht etc.
iemand anders van de 3L club was me voor, en had het dakje juist geinstalleerd VOOR de antenne, waarbij hij de antenne liet zitten. Hierbij kwam het dakje veelste ver naar voren. half onder de zonnekleppen. Maar erger nog : aan de voorzijde zit een bolling , en het glazen dak bolt niet mee, waardoor een 0,5cm kier ontstaat met windgeruis als gevolg. Ik heb de antenneplek juist opgeofferd om het dakje net als OEM zover mogelijk naar achteren te krijgen