Audi A2 1.2TDI 3L

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

02 apr 2013, 00:44 0 x

Super verslagen.
Leuk dat je dit met ons deelt/

Maar uuh een ton per jaar met de A2??? :s hock:
Ik ben gek op mijn A2, maar als ik een ton moest draaien dan ging ik rap naar een A6.
Of als het zuinig moet met een type 44 op gas.
Gebruikersavatar
dnadave
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2012, 19:50

02 apr 2013, 21:20 0 x

Tsja, maar een A6 is niet zo zuinig :)

Ik heb mn vader niet horen klagen over de luxe van de auto.
Ook denk ik dat mijn enthousiasme over de 3L aanstekelijk is geweest :p

maar met zulke kilometrages is een zuinige auto gewoon heel erg interessant
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

03 apr 2013, 01:46 0 x

[quote="dnadave"]Tsja, maar een A6 is niet zo zuinig :)

Ik heb mn vader niet horen klagen over de luxe van de auto.
Ook denk ik dat mijn enthousiasme over de 3L aanstekelijk is geweest :p

maar met zulke kilometrages is een zuinige auto gewoon heel erg interessant[/quote]

Met die laatste zin heb je helemaal gelijk, maar wees eerlijk een A2 is verre van comfortabel.
Ik rijd zelf rond de 25.000km per jaar met de A2 en elke kilometer is een genot, maar de stoelen en het veercomfort kunnen beter. Daarin tegen is de zitpositie uitmuntend!

Een A6 is met zulke kilometrages veel interessanter.
De uitspraak die je doet in een andere topic:
"Het willen / durven rijden in zo een bijzondere auto....dat is ook wat waard, daar moet je ook iets voor over hebben."
Dat zou ook voor een comfortabele A6 kunnen gelden :lol:
Nou is een A6 of type 44 niet zo bijzonder, maar je kunt 'm voor jezelf wel bijzonder maken.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat de A2 voor de gemiddelde A2-forummer een bijzondere auto is, maar het gros van Nederland kijkt er niet naar om.
Gebruikersavatar
RvS
Berichten: 193
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

03 apr 2013, 11:05 0 x

Ik bedoel daarmee te zeggen dat de A2 voor de gemiddelde A2-forummer een bijzondere auto is, maar het gros van Nederland kijkt er niet naar om.
Ik denk dat Dave met zijn uitspraak doelde op de techniek van de A2 1.2 tdi 3L.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3869
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2013, 18:06 0 x

Als je met de A2 meest op de snelweg zit, is het comfort nog wel te doen. Ik vind zelf de verkeersdrempels het
meest vervelend om met de A2 te nemen ...
Het voordeel is natuurlijk wel het grootst met veel km/jaar.

100000 km/jaar in een wat oudere A6 en/of Audi 100 type 44 levert ook het nodige onderhoud op.
In ieder geval al een set duurdere banden ....
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
mauritsvs
Berichten: 228
Lid geworden op: 16 aug 2011, 00:18

06 apr 2013, 01:01 0 x

Hmm, ik heb ook de 3L uitvoering, maar ik vind deze niet echt comfortabel zitten.
Ik maak 2x per week een langere rit van 2 tot 2enhalf uur, en ik ben een jonge, gezonde kerel, maar dan voelt mn rug toch niet echt prettig aan.
Kortere stukjes is niet zo erg, maar na 2 uur gezeten te hebben word ik de stoelen toch wel een beetje zat ;)
Wilko
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 apr 2013, 02:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)

14 mei 2013, 01:30 0 x

Gekke vraag wist je dat de 4x100 wielen van de A2 vervangen kunnen worden voor het meeste van de oudere bmw, opels en sommige volkswagen? Met name BMW is grappig, door de lagere ET-waarde (van 37 tot 13!!!) staan die wielen veel verder naar buiten. Dan kun je ook veel bredere banden monteren.

Verder gecomplimenteerd met je leuke verhalen , heel herkenbare en leesbaar.
Gebruikersavatar
erikvb
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2011, 21:23

14 mei 2013, 11:35 0 x

[quote="Wilko"]Gekke vraag wist je dat de 4x100 wielen van de A2 vervangen kunnen worden voor het meeste van de oudere bmw, opels en sommige volkswagen? Met name BMW is grappig, door de lagere ET-waarde (van 37 tot 13!!!) staan die wielen veel verder naar buiten. Dan kun je ook veel bredere banden monteren.

Verder gecomplimenteerd met je leuke verhalen , heel herkenbare en leesbaar.[/quote]

Moet je een beetje mee oppassen, de wielen van een 3L zijn extreem smal en licht. Het is bekend dat afwijken van deze maat meteen een negatieve invloed heeft op het verbruik. ET-waarde zal wat minder invloed hebben, alhoewel de A2 3L smallere spatbordranden heeft dan een normale A2 om de Cw-waarde lager te krijgen (1.4 TDI 0,28, 1.2 TDI 0,25).
Gebruikersavatar
RvS
Berichten: 193
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

14 mei 2013, 14:41 0 x

alhoewel de A2 3L smallere spatbordranden heeft dan een normale A2 om de Cw-waarde lager te krijgen
Tsjonge, dat de 'heren' ontwerpers bij Audi zelfs hieraan gedacht hebben, wist ik nog niet. Lijkt op het eerste gezicht misschien weinig, maar alle 3L-features opgeteld zorgen er wel voor dat je met redelijk gemak gemiddeld 1:30 kunt rijden en als je echt je best doet, zelfs nog zuiniger.
Wilko
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 apr 2013, 02:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)

14 mei 2013, 14:47 0 x

Beste Erik,

Dat wist ik niet. Mn "gewone"is al redelijk apart, maar een 1.2 is dus nog veel geavanceerder. alleen laat je rij-sportieve ambities maar thuis vermoed ik met zulke smalle bandjes?

Een Cw van 0.25 is ook wel extreem laag, prachtig...
Zijn er al mensen die de 1.2 nog verlaagd hebben om de luchtweerstand nog verder naar beneden te brengen?
Plaats reactie