Brandstof motor is het meest oneffieciente apparaat hier op aarde, de meeste energie wordt omgezet in warmte en een klein beetje in voortbeweging, een grote centrale doet dat veel beter dan die tig honderdduizend brandstof motortjes.
Wereldwijd wordt er meer en meer alternatief energie opgewekt en dat wordt steeds meer.
Hier in Noorwegen hebben we geen krachtcentrales die op fosiele of kern brandstof gestookt worden, puur waterkracht.
Zo zijn er heel veel werelddelen die dat ook hebben of met investeringen kunnen krijgen.
Dus als ik bijvoorbeeld een electrieke auto zou gaan rijden hier in Noorwegen wordt die volledig met groene stroom gereden!
Onderhoud heb je nauwlijks, geen olie wissels, filters en noem maar op, auto is van alluminium dus kan heeeeel lang mee en de motor heeft maar 1 draaiend deel en is koolborstel loos.
Het enige mileu onvriendelijke is het accu pakket, maar die is goed recycelbaar.
Tel uit je winst, hier zou ik dus heel groen kunnen rijden hier!
Het is niet meneer Shell die bepaald of we wel of niet electrisch gaan rijden, dat doen we zelf, wij met z'n alle hier op die aardkloot.
Als iedereen electrisch wil en gaat rijden zal dat gaan gebeuren.......het eerste productiejaar van de Tesla S is al uitverkocht................en ze zijn met het ontwikkelen van een prijsvriendelijker model.
De doelstellingen van Tesla bijvoorbeeld is natuurlijk winst maken, maar ze hebben daar wel de "groene" drive gericht op de toekomst en dat wordt meer en meer opgepikt door steeds meer aardbewoners.

Denk dat de kanteling sneller komt dan iedereen denkt en sommige auto fabrikanten te lang achterover leunen met het op de markt brengen van dit soort auto's.
Maar goed, we zien, de tijd zal het leren, denk zelf dat mijn kinderen niet eens meer in een auto met brandstof motor zullen rijden............