goede schokbrekers/veren set

Discussie over het exterieur van de A2
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 jul 2025, 23:02 1 x

Bilstein B12 sets zijn B8 dempers met eibach verslavingsvormen dacht ik. Afgestemd op merk en type voertuig.

Je zou voor de gein eens met de blauwe BBY moeten rijden met de schroefset verpoten voor en Bilstein B8 achter. Is echt niet te hard.
En ik heb hier een BBY met Bilstein B8 rondom met verlagingsveren. Heb je een goede indicatie hoe dat rijdt.
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
MarcoB
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 jul 2025, 12:52 4 x

Je bedoelt waarschijnlijk 'verlagingsveren' ipv 'verslavingsvormen', hoewel dat bij auto's, vooral de A2, niet eens zo heel gek is ;)
DED@2
Audi A2 clublid

09 jul 2025, 23:08 1 x

🤣🤣🤣yep je hebt gelijk. Meedenkfunctie werkt niet altijd feilloos, maar in dit geval……👍
marcoa2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

Gisteren, 22:35 0 x

DED@2 schreef:
08 jul 2025, 23:02
Bilstein B12 sets zijn B8 dempers met eibach verslavingsvormen dacht ik. Afgestemd op merk en type voertuig.

Je zou voor de gein eens met de blauwe BBY moeten rijden met de schroefset verpoten voor en Bilstein B8 achter. Is echt niet te hard.
En ik heb hier een BBY met Bilstein B8 rondom met verlagingsveren. Heb je een goede indicatie hoe dat rijdt.
dat zou ik inderdaad voordat ik wat besteld voor de voorzijde is moeten doen, bedankt voor jouw aanbod om er is mee proef te rijden ! super.

in principe was ik van plan de voorkant ook helemaal aan te pakken, met alles nieuw (lagers/ remblokken,remschijven remleidingen,draagarmen,assen,stabilisatiestang, homokineten, subframe en al het rubberwerk, heb verder al alles hiervoor liggen, maar stel het waarschijnlijk uit naar volgend jaar. dan wil ik ook gelijk de koppeling mee vervangen.
nu even wat meer oprijden. voor de apk is alles nog in orde dus gaat nog wel even mee.

maar mocht ik tegen iets moois voorzijde tegenkomen voor een goede prijs (schokbrekers+veren) kan ik dit ook alvast aanschaffen, dan ben ik helemaal kompleet. wat ik jammer vind is dat bilstein geen losse schroefveerpoten verkoopt . schroefveren namelijk ook wel interesant voor...dan kan ik voor zo laag als dat ik zelf wil !
DED@2
Audi A2 clublid

Vandaag, 17:43 0 x

Niet los idd, maar wel in een set. De Bilstein pro street-serie. Geschikt voor o.a. de Polo 9N
Plaats reactie