Service interval

Discussie over het interieur van de A2
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 okt 2013, 22:39 0 x

toch lees je ook op her en der op o.a. andere forums dat er nep (longlife) olie in omloop is uit b.v. oostbloklanden.
daar ik regelmatig olie bestel bij automateriaal zaken en het prijsverschil met ebay of een olie handel site nogal fors is twijfel ik zelf nogal om die goedkope olie aan te schaffen.
helaas weet ik niet waar je het aan kan zien en kan ik ook niemand waarschuwen waar op te letten.
misschien is het allemaal niet waar maar wellicht heeft iemand hier nog info hierover.?
Audi_gekkie

14 okt 2013, 00:01 0 x

Daar heb ik ook al aan gedacht.
Heel simpel om er een ander etiket op te plakken.
Ik kan mij niet voorstellen dat bijv. oliewereld dit doet.

Je zou maar namaak longlife olie kopen voor de normale prijs... :o
bikemaster

14 okt 2013, 09:55 0 x

olie te koop is een bekende site, die zal wel groot inkopen, en het lijkt mij toch wel dat er controle op is door de aangeboden merken, althans dat is te hopen :)

Op marktplaats zou ik geen olie kopen, maar via een bekende site ben ik er in principe niet zo bang voor
Audi_gekkie

14 okt 2013, 16:27 0 x

Inmiddels heb ik bij oliewereld de bestelling geplaatst voor Castrol Edge 5W30 5 liter. :D
Audi_gekkie

17 okt 2013, 00:42 0 x

Vandaag keurig de olie ontvangen met een aantal wegwerp trechters!
Op de jerrycan staat een afvuldatum van **-09-2013, dus geen oude olie. ;)
Overmorgen ontvang ik het luchtfilter en oliefilter, die ik bij misterauto heb besteld.
Komende week kan ik in de vakantie in alle rust een mini-beurtje geven. :D
bikemaster

17 okt 2013, 09:44 0 x

Ziet er goed uit audi-gekkie het motiveert altijd om met zulke spulletjes je wagen te verwennen
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 dec 2013, 14:42 0 x

Afgelopen woensdag ging het olielampje branden. Onze eerste reactie was dat dit wel heel erg snel is na de laatste beurt die door de dealer in Duitsland nog gegeven was. We zijn nu 5400km verder en na het lezen van diverse draadjes moet ik vaststellen dat het wat hogere olieverbruik van de 1.4 benzine kennelijk wat hoger is dan gemiddeld. Ook vinden we het verbruik wat aan de stevige kant (1:12,5), maar mijn vrouw rijdt er dan ook hoofdzakelijk mee naar het werk wat dagelijks maar 24km op de klok extra oplevert. Niet veel dus. Dus één keer per week rijdt ze om via de snelweg en dan kan de motor tenminste goed op temperatuur komen.

Echter, het was ons niet bekend welke olie bij de laatste onderhoudsbeurt gebruikt is. En het was me inmiddels ook duidelijk geworden dat mengen zeker geen goede zaak is. Ik heb daarop eerst maar contact gezocht met de dealer en die vertelde mij dat hij alleen 5W30 gebruikt en ik daarmee ook moest aanvullen.

Met de goede ervaringen van @Audi-gekkie bij oliewereld heb ik eerst met hen telefonisch contact opgenomen. De persoon aan de lijn wist me te vertellen dat ik probleemloos olie van verschillende merken kon mengen, mits van dezelfde viscositeit. Dus ik heb gelijk 2 flessen Castrol Edge 5W30 van 5 liter besteld. Daarmee kunnen we de olie nu aanvullen en in het voorjaar krijgt de auto een nieuwe distributieriem en zullen we direct olie en filter vervangen. En 10 liter voor €80 is toch geen geld ....
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

13 dec 2013, 15:20 0 x

[quote="HansJan"]Afgelopen woensdag ging het olielampje branden. Onze eerste reactie was dat dit wel heel erg snel is na de laatste beurt die door de dealer in Duitsland nog gegeven was. We zijn nu 5400km verder en na het lezen van diverse draadjes moet ik vaststellen dat het wat hogere olieverbruik van de 1.4 benzine kennelijk wat hoger is dan gemiddeld. Ook vinden we het verbruik wat aan de stevige kant (1:12,5), maar mijn vrouw rijdt er dan ook hoofdzakelijk mee naar het werk wat dagelijks maar 24km op de klok extra oplevert. Niet veel dus. Dus één keer per week rijdt ze om via de snelweg en dan kan de motor tenminste goed op temperatuur komen.

Echter, het was ons niet bekend welke olie bij de laatste onderhoudsbeurt gebruikt is. En het was me inmiddels ook duidelijk geworden dat mengen zeker geen goede zaak is. Ik heb daarop eerst maar contact gezocht met de dealer en die vertelde mij dat hij alleen 5W30 gebruikt en ik daarmee ook moest aanvullen.

Met de goede ervaringen van @Audi-gekkie bij oliewereld heb ik eerst met hen telefonisch contact opgenomen. De persoon aan de lijn wist me te vertellen dat ik probleemloos olie van verschillende merken kon mengen, mits van dezelfde viscositeit. Dus ik heb gelijk 2 flessen Castrol Edge 5W30 van 5 liter besteld. Daarmee kunnen we de olie nu aanvullen en in het voorjaar krijgt de auto een nieuwe distributieriem en zullen we direct olie en filter vervangen. En 10 liter voor €80 is toch geen geld ....[/quote]

Over het regel ( in het voorjaar krijgt de auto een nieuwe distributieriem ) zou ik me drukker over maken HansJan!!
Auto wordt 11 jaar net iets van 45000 gelopen dus nooit vervangen MMMM ik zou niet met een lekker gevoel in de auto rijden , 1 van de leden zijn vrouw reed rustig op de snelweg en hij stopte opeens zei ze . :s hock:
Je raad het al dis gebroken kleppen krom ,duur grapje .
zou dit toch als eerste en zo snel mogelijk laten doen.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 dec 2013, 15:23 0 x

[quote="pocoloco"]Over het regel ( in het voorjaar krijgt de auto een nieuwe distributieriem ) zou ik me drukker over maken HansJan!!
Auto wordt 11 jaar net iets van 45000 gelopen dus nooit vervangen MMMM ik zou niet met een lekker gevoel in de auto rijden , 1 van de leden zijn vrouw reed rustig op de snelweg en hij stopte opeens zei ze . :s hock:
Je raad het al dis gebroken kleppen krom ,duur grapje .
zou dit toch als eerste en zo snel mogelijk laten doen.[/quote]
Op 30 december is de auto precies 10 jaar. En wellicht is het inderdaad verstandiger om het zsm al te laten doen, ik neem je advies ter harte! Als is het maar dat ik onderweg naar Barendrecht niet stil kom te staan .... :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

13 dec 2013, 16:21 0 x

Goede opmerking @pocoloco om @Hans-jan daarop te attenderen.
Zou inderdaad een sneue boel zijn als de distri knapt
Plaats reactie