Welke diesels mogen straks de milieuzones nog in? AMT

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2019, 07:46 0 x

Bron :AMT ondernemen/artikel/2019/04/welke-diesels-mogen-straks-de-milieuzones-nog-in-10162336?utm_source=Vakmedianet&utm_medium=email&utm_campaig


Zie pdf document afdruk artikel
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 apr 2019, 11:00 0 x

AMF niet meer met Euro3, maar een Duitse import met Retro Fit filter en Euro4 keur die door RDW bij import word overgenomen wel.

De andere 1.4 diesels hebben wel voor zover ik weet Euro 4.

De ANY, dus 1.2 is dat verschillend, zonder Airco vaak Euro 4 met Airco Euro 3 dus kijk op kenteken op achterzijde waar dit vermeld staat.

Helaas wil Nederland de ombouw/herkeuring naar Euro 4 niet doen, maar er zijn al kamer vragen over gesteld want als het elders in Europa wel mag... en de Europese verkiezingen komen eraan.
Ik ga nogmaals vragen of ze deze ongelijkheid weg willen halen.

Of moeten we door de week een Protest Meeting in Den Haag houden?
Dan mogen alle andere Audi's of Autoclubs ook best mee doen, een file melding is waar ik op hoopte!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 apr 2019, 11:11 0 x

Het AMT verhaal is leuk maar......

vrijwel alle hebben meer dan 100.000 km gereden en alle Euro 3 of 4.
De steden willen nu een Euro 3 of Euro 4 zone instellen en de Euro 3 zal vrijwel geen enkele
gemeente nemen.
Dus Euro 4 is de landelijke norm straks.

Dat is de gekleurde zone voor diesels.
Maar... een A2 met Euro 3 is schoner in uitstoot dan de Euro 6 diesel van Audi waar de ministers in reden!
Bij een test bleek de 1.2 Tdi Any motor met Euro 3 al schoner dan die Audi van onze regering.

Maar ik ben voor testen tijdens APK zodat de versleten jonge Euro 6 motoren zoals enkele bestelbusjes die 150.000 km per jaar reden na een jaar of 3 waardeloos zijn... en onze soms perfect onderhouden diesels gewoon door mogen rijden!
Een Transporter uit April 2015 heeft nu 620.000km erop staan en is gezien bouwjaar goedkoop....
Maar ik ga dan toch liever voor een 2.4 Tdi met de bekende 5 pitter uit eind vorige eeuw, die zelfs op Biodiesels puur mag rijden in de zomer maanden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2019, 13:58 1 x

Die hele maatregel helpt geen zier, symbool politiek.
De meeste diesels zijn euro 4 en hoger, de meeste met sjoemelsoftware of thermal window software, dus net zo smerig als euro 3, dus als je echt een meetbaar verschil wilt hebben moet je alle diesels verbieden.
Maar daar hebben ze de ballen niet voor.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 apr 2019, 18:10 0 x

Vandaag in mailbox, AMT schreef;


Milieuzone Arnhem is wel effectief!”

Ondernemen Premium 7057

AMT was niet enthousiast over de strenge milieuzone die Arnhem vorig jaar invoerde. We legden uit dat fijnstof in Arnhem vooral afkomstig is van andere bronnen dan diesels. De industrie in het Ruhrgebied is een belangrijke. Daardoor zijn de niveaus in Arnhem nu eenmaal hoger dan die Zwolle of Leeuwarden. Drie maanden na invoering van de zone bejubelen Gemeente en lokale krant de resultaten. Zaten we er naast?
“Milieuzone Arnhem is wel effectief!”
Het verbod voor oude diesels leidt tot… minder oude diesels. Wow, de maatregel is effectief!

We bespraken ook dat de dieselauto wél een kwalijke rol speelt als het om NOx gaat. Gelukkig hebben de beleidsmakers in de afgelopen decennia de normen voor de uitstoot van die schadelijke stikstofoxiden steeds verder aangescherpt. Helaas hebben autofabrikanten zich steeds slinks onder die strengere normen uit gesjoemeld. Zo kan het gebeuren dat Euro 5-auto’s niet of nauwelijks minder NOx uitstoten dan Euro 3-auto’s. Er zijn zelfs tal van Euro 6-auto’s die op dit gebied slechter presteren dan tal van Euro 3-auto’s!
Jippie, het werkt!

Inmiddels is de Arnhemse milieuzone een kwartaal onderweg. Hoe het met de resultaten staat? Dagblad de Gelderlander is dolenthousiast: “Effect milieuzone Arnhem nu al zichtbaar: honderden oude diesels minder door de stad.” En: “Reden er in 2017 dagelijks zo’n 1800 oude diesels in het centrum, nu zijn dat er nog ongeveer 150.”
Grafiek Euro NOx

De horizontale lijnen onderin de grafiek zijn de NOx-limieten in de achtereenvolgende Euro-emissienormen. De puntenwolken van werkelijk gemeten waarden strekken zich daar ver overheen uit.
En de luchtkwaliteit?

Wow, wat een succes! Maar eh…, meten we het effect af aan het aantal oude diesels? Zouden we niet liever naar verbetering van de luchtkwaliteit kijken? Hè, doe nou niet zo vervelend!

Even verder in het artikel lezen we trouwens: “’Het weren van alle diesels levert in het centrum van Arnhem een verlaging op van 10 procent fijnstof uitstoot en 17,5 procent roetdeeltjes’, aldus een gemeentewoordvoerder.”

Helaas hebben autofabrikanten zich slinks onder die strengere normen uit gesjoemeld

Propaganda

Dat het hier bij lange na niet over alle diesels gaat en dat er aan die cijfers geen meting ten grondslag ligt, doet nu even niet ter zake. Alhoewel, de tientallen reacties onder het Gelderlander-artikel zijn niet mals. Lees even mee: “Dit is geen effect. Een effect zou zijn dat nu al schonere lucht meetbaar zou zijn. Wat een symboolpolitiek en wat een suggestieve berichtgeving.” Zit iets in. Net als in deze reactie: “In de categorie 1 april…”
Schonere lucht? Het kan wel…

Kortom, de Gemeente bedoelt het goed: schonere lucht in Arnhem. Wie kan daar nou tegen zijn? Maar de weg naar dat doel is nogal onbeholpen. Hoe dan wel? Toelatingsbeleid gebaseerd op de AIR Index zou wél iets kunnen betekenen voor de luchtkwaliteit in het centrum van Arnhem. Het zou strenger zijn, maar het zou ook afscheid nemen van de willekeur. En het brengt een begin van uniformiteit: de Duitse overheid wil het systeem invoeren in veertien steden.
Eerste publicatie door Erwin den Hoed op 1 apr 2019
Laatste update: 4 apr 2019


Link met plaatjes;https://www.amt.nl/ondernemen/artikel/2 ... 1541083427
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 apr 2019, 18:25 0 x

Olie, eigenlijk hoorde dat in andere maar past hier goed bij.... Volvo uit 2006 verhaal.

https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... E70B3ACYI4
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 sep 2019, 09:45 1 x

Eigenlijk wil ik de 1.2 want die is echt zuinig maar helaas:

Plan vier Haagse partijen: Nog maar 80 kilometer op snelwegen en alle oude diesels naar de sloop

https://www.ad.nl/den-haag/plan-vier-ha ... ~ab8b92d0/
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 sep 2019, 10:21 1 x

Zo ver ik het zie, wordt in de steden op kenteken gecheckt wat de 'datum eerste toelating' is. (is dit overal zo, wie weet dit?)
Daarachter zit uiteraard de aanname dat dan (het grootste deel van) de EURO 3 en slechter auto's eruit gevist worden.
Kortom, wat er echt in ligt maakt - volgens mij - niet uit voor de handhaving, zolang er op datum 1e toelating gehandhaafd wordt.

Hey, mijn AMF heeft 2005 als datum 1e toelating :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 sep 2019, 10:27 2 x

Ik vind het een sjoemelvoorstel
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 sep 2019, 14:54 0 x

Mijn Renault Master van december 1999 mag zowel op leeftijd als Euro niet aangegeven Amsterdam niet meer in...

Maar het is of Euro 4 of bouwjaar, en er komt een nieuwe wet aan, die landelijk hetzelfde word.

Dan is elke Euro 4 wel toegestaan en na ombouw van Euro 3 naar Euro 4 door Retrofit filter zou een AFM moeten toegelaten worden... en op kenteken, de eerste BHC met Euro 4 is al eerder leverbaar dus kan nog puinzooi worden.

Dit AD artikel is van 4 partijen die geen meerderheid hebben en zowel datum als Euro noemen....
Landelijke regel word Groene of Blauwe zone en dat is Euro norm afhankelijk en niet naar datum voor overjarige!

Gemeente Den Haag gaat echt geen nieuwe plaatselijke regel invoeren als er binnenkort een landelijk overal hetzelfde komt.
Ook de handhaaf kosten zijn erg hoog en hoe lees je de Poolse kentekens die je elke keer met de hand moet invoeren, je ziet niet eens of het een Diesel, Benzine of LPG is.... hoge kosten, nihil resultaat en erg duur...
Broodje Aap van Groen & Link die door 3 gesteund werd....
Wel verwacht ik dat er vele diesels verdwijnen en meer Benzine naar LPG omgebouwd zullen worden....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie