Hoe kan ik beste Bpm aangifte doen ?
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag bij de Rdw geweest en gelijk aangifte gedaan bij de douane met behulp (autotelex.nl),maar ik vind wel beetje duur, volgens autotelex moet ik €804 betalen, de audi 1.2 van 09-2003,met airco,volgens autoweek nog minder,wat vinden jullie hiervan? kon ik nog minder berekenen ? iemand heeft ervaring hiermee?
Ik ben vandaag bij de Rdw geweest en gelijk aangifte gedaan bij de douane met behulp (autotelex.nl),maar ik vind wel beetje duur, volgens autotelex moet ik €804 betalen, de audi 1.2 van 09-2003,met airco,volgens autoweek nog minder,wat vinden jullie hiervan? kon ik nog minder berekenen ? iemand heeft ervaring hiermee?
Hallo Hoton,
Dus je auto is in ieder geval goedgekeurd door de RDW? Gefeliciteerd!
Vwb je BPM aangifte: kan je wat meer details over de auto geven? Met Autoweek kom ik even snel op 710 Euro zonder extra's als metallic lak en airco, dus zo verkeerd is dat bedrag niet denk ik? Het is een auto die ooit rond de 27.500 Euro gekost heeft, dat heeft ook zijn invloed op het bedrag dat je moet betalen vrees ik....
Je kunt nu gauw rijden als het goed is!
Groet, Marc
Dus je auto is in ieder geval goedgekeurd door de RDW? Gefeliciteerd!
Vwb je BPM aangifte: kan je wat meer details over de auto geven? Met Autoweek kom ik even snel op 710 Euro zonder extra's als metallic lak en airco, dus zo verkeerd is dat bedrag niet denk ik? Het is een auto die ooit rond de 27.500 Euro gekost heeft, dat heeft ook zijn invloed op het bedrag dat je moet betalen vrees ik....
Je kunt nu gauw rijden als het goed is!
Groet, Marc
Ik kom op 360 euro voor een a2 1.4 benzine 2001, ook via autotelex. Ik ga hem woensdag laten keuren en ik hoor dan wel van de douane of dit ok is. Alleen lederen bekleding en metallic opgegeven. Heb je de Co2 wel aangepast? Hij geeft anders een standaard waarde.
Het bedrag klopt wel. Zonder opties zit je al op 710 euro volgens autoweek, dus nog een radio erbij en wat andere opties en je gaat over de 800.
Als een auto ouder is scheelt dat meteen aanzienlijk (een 1.2tdi uit 09-2001 kost bijv maar 360 euro), ook zijn de benzine's goedkoper dan de diesels.
Ik moest vorig jaar voor een 09-2001 tdi met een waslijst aan opties ook nog 730 euro betalen...
Als een auto ouder is scheelt dat meteen aanzienlijk (een 1.2tdi uit 09-2001 kost bijv maar 360 euro), ook zijn de benzine's goedkoper dan de diesels.
Ik moest vorig jaar voor een 09-2001 tdi met een waslijst aan opties ook nog 730 euro betalen...
[quote="Peter"]De niet direct in het oog springende opties zou ik gewoon weg laten in de aangifte. Leren bekleding en een OSS zijn nogal zichtbaar en duidelijk extra's maar een radio en ECC moet je in eerste instantie niet vermelden.[/quote]
Belhamel! Schavuit! Schorem!
Belhamel! Schavuit! Schorem!
ik heb als extra aut.airco,radio,stuurbekr.met.lac, bijgezet ik denk nog paar kleine dinges,en co2 81g
dus als ik goed begrepen klopt dat allemaal
( 2001 idd minder bpm,maar welke methode is vordeliger eigenlijk voor vermindering op de bpm? ik heb of autotelex gekozen afchrijvingstbael. iemand heeft met koerslijst ervaring?
dus als ik goed begrepen klopt dat allemaal

Autotelex geeft zelf aan wat de meest voordelige methode is, afschrijvingstabel of koerslijst. Ik neem aan dat je daar je keuze op gemaakt hebt. Voor de A2 is vanwege leeftijd en hoge restwaarde de afschrijvingstabel bijna gegarandeerd de beste keuze.
Alleen de stuurbekrachtiging is 'onzichtbaar' en had je kunnen vergeten, de rest is een inschatting. Maakt overigens maar maximaal 50 Euro verschil, dus of je daar gedonder over wilt hebben moet je zelf weten.
(met de V70 die ik onlangs ingevoerd heb is de belastingambtenaar wel degelijk, met een afvinklijstje in de hand over wat er allemaal standaard op de uitvoering zit en wat niet, de auto komen bekijken. Niet heel vriendelijk mompelend over achteruitrijsensoren, dakreling, geluidsinstallaties, etc. Dat was uiteindelijk een discussie over 25 Euro, op een bedrag met 4 cijfers. Waar heb je het dan over....Wel heb ik het vermoeden dat mede daarom het behoorlijk lang heeft geduurd voor ik een betaalbericht van de dienst kreeg. En ja er zaten nog een paar zaken meer op de auto hoor.)
En voor MvdD: niet roomser zijn dan de Paus.....
Marc
Alleen de stuurbekrachtiging is 'onzichtbaar' en had je kunnen vergeten, de rest is een inschatting. Maakt overigens maar maximaal 50 Euro verschil, dus of je daar gedonder over wilt hebben moet je zelf weten.
(met de V70 die ik onlangs ingevoerd heb is de belastingambtenaar wel degelijk, met een afvinklijstje in de hand over wat er allemaal standaard op de uitvoering zit en wat niet, de auto komen bekijken. Niet heel vriendelijk mompelend over achteruitrijsensoren, dakreling, geluidsinstallaties, etc. Dat was uiteindelijk een discussie over 25 Euro, op een bedrag met 4 cijfers. Waar heb je het dan over....Wel heb ik het vermoeden dat mede daarom het behoorlijk lang heeft geduurd voor ik een betaalbericht van de dienst kreeg. En ja er zaten nog een paar zaken meer op de auto hoor.)
En voor MvdD: niet roomser zijn dan de Paus.....
Marc
De man van de belastingen bij het RDW kantoor neemt je aangifte in ontvangst en kijkt of deze volledig is.
Dan sturen ze het naar een backoffice die een inhoudelijke controle uitvoeren.
Vervolgens wordt ofwel je aangifte geaccepteerd (je betaalt wat je zelf hebt opgegeven) ofwel je krijgt een voorlopige aanslag plus een naheffing (je betaalt wat je zelf hebt opgegeven plus wat ze toevoegen). In beide gevallen krijg je een betaalbericht.
Tegen de naheffing kan je in beroep gaan als je het er niet mee eens bent.
En er komt niemand meer persoonlijk naar je auto kijken, die mogelijkheid hadden ze toen je de aangifte deed. Vanaf nu is het allemaal administratief. En met het relatief kleine bedrag van je A2 zal het allemaal niet zo spannend zijn (ja het is wel veel geld, maar vergeleken met een paar jaar oude auto uit de luxeklasse, zeg BMW 5 of Mercedes E, zijn het geen grote bedragen en kunnen ze hun tijd beter elders spenderen
).
En nu nog wat foto's zodat wij je auto wel kunnen zien :lol:
Marc
Dan sturen ze het naar een backoffice die een inhoudelijke controle uitvoeren.
Vervolgens wordt ofwel je aangifte geaccepteerd (je betaalt wat je zelf hebt opgegeven) ofwel je krijgt een voorlopige aanslag plus een naheffing (je betaalt wat je zelf hebt opgegeven plus wat ze toevoegen). In beide gevallen krijg je een betaalbericht.
Tegen de naheffing kan je in beroep gaan als je het er niet mee eens bent.
En er komt niemand meer persoonlijk naar je auto kijken, die mogelijkheid hadden ze toen je de aangifte deed. Vanaf nu is het allemaal administratief. En met het relatief kleine bedrag van je A2 zal het allemaal niet zo spannend zijn (ja het is wel veel geld, maar vergeleken met een paar jaar oude auto uit de luxeklasse, zeg BMW 5 of Mercedes E, zijn het geen grote bedragen en kunnen ze hun tijd beter elders spenderen

En nu nog wat foto's zodat wij je auto wel kunnen zien :lol:
Marc