krikken zonder krukken

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
pit

08 sep 2012, 02:23 0 x

Hallo A2 lovers.
Mijn voorband staat plat.Ik zou morgen Touring wegenhulp willen bellen om hem op te laten blazen(mijn band,bedoel ik).
Ik ben een complete a-techneut,maar weet dat de A2 een zeer speciaal autootje is.Ik vond al
de ronde dopjes in de carosserie aan ieder wiel,die je half kan openfloepen.Klaarblijkelijk moet daar de krik in?Maar ik vind de uitleg in het hulpboekje erg warrig.Men spreekt daar nog over een speciale plaats aan ieder wiel,waar het opkrikken moet gebeuren.Hoe kan ik mijn depanneur (hoe heet u dat in Nederland) voldoende inlichten om geen schade aan mijn geliefd voertuigje op te lopen?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 sep 2012, 09:39 0 x

Geef de depanneur (Wegenwacht in het Nederlands ;) ) het instruktieboekje, hierin staat aangegeven waar de auto veilig opgekrikt kan worden. Een techneut als de wegenwacht
moet hier wel uit kunnen komen ...

In geen geval de krik onder de kunststof dorpel zetten, die kan daar niet tegen.

suc6
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Romulus

08 sep 2012, 10:45 0 x

Onder de wagenbodem zijn er, vlakbij de krikbussen (deksels) in de dorpels, ook speciale verstevigde plaatsen waar een krik of hefkolom onder kan worden gezet. Weet niet zeker of deze in het boekje staan, iemand met enig verstand van zaken zou ze ook moeten herkennen.
pit

08 sep 2012, 18:32 0 x

Ik weet u beiden dank.
pit

09 sep 2012, 06:20 0 x

Volledigheidshalve nog volgend vraagje:

Is het dan zo dat er 2 methodes zijn om een A2 op te krikken?

a.via het floepdopje

b.via de verstevigde bodemplaat(s).
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 sep 2012, 09:41 0 x

[quote="pit"]Hallo A2 lovers.
Mijn voorband staat plat.Ik zou morgen Touring wegenhulp willen bellen om hem op te laten blazen(mijn band,bedoel ik).
Ik ben een complete a-techneut,maar weet dat de A2 een zeer speciaal autootje is.Ik vond al
de ronde dopjes in de carosserie aan ieder wiel,die je half kan openfloepen.Klaarblijkelijk moet daar de krik in?Maar ik vind de uitleg in het hulpboekje erg warrig.Men spreekt daar nog over een speciale plaats aan ieder wiel,waar het opkrikken moet gebeuren.Hoe kan ik mijn depanneur (hoe heet u dat in Nederland) voldoende inlichten om geen schade aan mijn geliefd voertuigje op te lopen?[/quote]

U kunt hem ook zelf op zelf opblazen (de band dus, ;) ). Als het goed is, ligt er achterin in d
kofferbak van de auto bij het boordgereedschap ook een compressor, die aangesloten kan
worden op de 12V aansluiting in de auto. Ligt er een reserveband in de auto?

quote="pit"]Volledigheidshalve nog volgend vraagje:

Is het dan zo dat er 2 methodes zijn om een A2 op te krikken?

a.via het floepdopje

b.via de verstevigde bodemplaat(s).[/quote]

Het floepdopje is voor de krik die bij het boordgereedschap zit.
De verstevigde bodemplaten zijn voor de standaard garage krik of brug met hefarmen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie