ik zou nog ff terug komen met mn ervaring bij auto handel j.weling...
leuke website, goed contact via de mail! ik kreeg aan de hand van mijn verhaal en foto's van mn vorige auto een goeie waarde, en met die rede zijn we ook op pad gegaan.
eenmaal daar aangekomen een proefrit gereden en zo nog meer verliefd geworden op de a2. samen met mn vrouw besloten dat we voor een a2 gaan, maar niet deze...
op het terrein stonden nog 2 a2tjes, waarvan er een echt opviel, door zn kleur de wielen het interieur etc etc. na wat kijken en praten besloten om ook in deze een proefrit te rijden, en wauw deze sprak ons echt aan, alles leek echt goed te zijn

na een flinke onderhandeling, toch overgegaan tot koop! yeah

na een kleine aanbetaling, konden we hem na dat ie was ingevoerd op halen. Helaas was wel de afspraak dat hij zou zorgen van de tenaamstelling, maar uiteindelijk ben ik op pad gegaan om de auto over te schrijven, en dat hield dus in dat ik dit uit eigenzak kon betalen! beetje jammer, maar wellicht was dit een communicatie fout

eenmaal opweg kon ik niets vreemds vinden tot ik ongeveer na een uurtje rijden een piep hoorde

gelijk gebeld en hij zij dat hij het niet kon geloven en zou de garage aanspreken die dit zou hebben bij gevuld, kreeg gelukkig wel te horen dat hij het door mij gemaakte bedrag van 25eu aan de olie aan mij zou overschrijven

vervolgens dat ik wat begon rond te rijden en meer tot rust kwam van alle stress/zenuwen ivm de aankoop en het olie probleem etc, begon ik wat vreemde geluiden op te merken, ik zal ze even omschrijven;
-vreemd doffe rattel bij stationair lopen, en af en toe valt het weg, maar komt het weer terug?
het geluid lijkt te komen uit de buurt van mn rechter voorwiel!
-bij het insturen zowel links als recht een vreemd zoomend geluid als je tergelijke tijd optrekt/gas geeft?
-optrekken in zn 2e versnelling bij vol gas een vreemd zoomend/rattelend geluid. dit heeft hij niet als je optrekt met half gas of in een van de andere versnellingen?
tja, en die geluiden plus het missen van de olie heeft er voor gezorgd dat ik een afspraak heb gemaakt met de audi dealer om de boel te checken (dit overigens ook omdat welling nu op vakantie was voor 2 weken), uiteindelijk met de dealer de gehele history boven water gehaald en zo ondervonden dat de audi al zeker 2 jaar geen onderhoud had gekregen.
zwaar klote, omdat ik dacht middels deze aankoop even geen kosten te hoeven maken, met de audi dealer doorgenomen wat deze meest gunstige weg zou zijn kwa onderhoud etc, en zo doende afgesproken dat zij een longlife beurt gaan geven.
eenmaal de auto gebracht werd ik gebeld dat zij ook de airco moeten doen omdat deze niet de juiste waardes gaf tijdens de airco test. uiteindelijk heeft het mij wel 600eu extra gekost boven op de aanschaf prijs...
kortom, het begin van het contact en de onderhandelingen met j.welling zijn uitstekend, maar in mijn geval ben ik tegen extra kosten aangelopen. ben ik blij met mn auto, ja hij is echt super mooi, van buiten werkelijk als nieuw, ook binnen erg mooi en de installatie, de volledige bose systeem werk als een beest ook erg blij mee, maar dat ik aan zulke hoge onverwachte kosten zit, daar baal ik echt van...
nou begrijp ik ook dat niet elke auto het zelfde is, maar ik heb dus wel pech als het gaat om de aankoop van mn a2tje.
overigens heeft de audi dealer niet kunnen vinden wat de 3 problemen zijn die ik heb ondervonden, zou ik dat verder willen laten onderzoeken zou dat zeker nog een dag werk opleveren, wat dus in de honderden euro gaat lopen zonder nog de eventuele reparaties en onderdelen...
einde bericht, van een blije eigenaar van een a2 met onvoorziene kosten en 3 mankementjes die ik niet kan plaatsen, maar wel een hele mooie uitvoering, en hij rijd verder super hahaha lol