Auto handel J.Welling
[quote="Thck"]Het lijkt erop dat we Welling uit Doetinchem dan ook maar toevoegen aan Autocentre Hillegom, hebben we dus al 2 niet geheel betrouwbare handelaren!
Theo[/quote]
Ik vind dat dit een beetje te kort door de bocht gaat. Natuurlijk is het erg vervelend wat Floris nu overkomt. Naast deze (eerste) mindere ervaring bij J. Welling staan op dit forum ook 2 goede.
Daar staat tegenover dat zowel ikzelf als Blauwdi-A2 ook bij Welling naar tevredenheid een A2 gekocht hebben. Ook bij mij was er wel een puntje dat nog opgelost diende te worden. Ik mocht dit op kosten van Jeroen laten uitlezen bij de dealer. Hij heeft dit bedrag naderhand keurig vergoed. Ik vind dat je een autobedrijf eerst de kans moet geven om persoonlijk op fouten/nalatigheden te reageren voordat je ze op een "zwarte-lijst" zet. Je kunt als forum een bedrijf snel maken of breken.
J. Welling is in mijn ogen een serieuze handelaar die zich m.n. specialiseert in mini's en A2's. Hij verkoopt steeds meer A2's en theoretisch wordt de kans dan ook groter dat er een keer eentje tussen zit die helaas niet aan de verwachting voldoet.
Daarbij komt dat hij ook afhankelijk is van de garage die voor zijn auto's de afleverbeurten verricht, als deze in gebreke is gebleven is dat vanzelfsprekend wel de eindverantwoordelijkheid van J.Welling maar kan het zijn dat hij persoonlijk niet wist van bijv. de te geringe hoeveelheid olie. In mijn ogen dient hij dan de kans te krijgen dit op te lossen. Floris had m.i. eerst (na een half literje olie bij te vullen) al zijn problemen moeten voorleggen aan autobedrijf Welling zodat er over een oplossing gesproken kan worden, alvorens de dealer opdracht te geven een long life service te laten uitvoeren. Een Audi dealer is per definitie niet goedkoop (m.n. uurloon en hun motto :vervangen gaat voor repareren), je zou ook kunnen overwegen de auto door een universeel (Bosch) garagebedrijf te laten onderhouden, zoals velen op dit forum doen. Dit zal een flinke slok op de rekening schelen.
Zoals ik in mijn verslag op dit forum van mijn ervaring van autobedrijf J.Welling aangaf is het een handelaar en en geen Bovag bedrijf, dus weet je dat er in principe garantie tot aan de poort geldt. Dat wordt ook duidelijk met jou als klant afgesproken en daar is de prijs dan ook na. Daarnaast vind ik Jeroen de beroerdste niet en is mijn ervaring dat er ruimte voor coulance is. Blauwdi-A2 rept zelfs over 3 maanden garantie die hij gekregen zou hebben, dat heb ik zelf niet zo afgesloten.
Zelf goed ogen en oren goed openhouden, heldere afspraken maken en wellicht iemand meenemen die verstand heeft van auto's ook vooraf een aankoopkeuring laten uitvoeren zijn zekerheden die je zelf kunt inbouwen. Begrijp me niet verkeerd, als er meerdere klanten zijn die een slechte ervaring hebben met dit bedrijf dan ben ik de eerste die mijn mening zal herzien.
Op dit moment lijkt het mij daarvoor te vroeg. Verder heb ik geen enkel persoonlijk belang bij J. Welling (geen aandelen o.i.d.). Het zou J. Welling sieren als hij enige vorm van coulance zou tonen in deze kwestie.
@Floris: M.b.t. onderhoudshistorie achterhalen: mijn A2 is ook geimporteerd, ik heb n.a.v. de stempels uit de boekjes contact opgenomen met de (Duitse)dealer. Ik heb de chef werkplaats aan de lijn gehad en deze kon mij de historie bevestigen. Hij kon zich zelfs de auto herinneren en de vorige eigenaar er van. Ook zaten er een paar Duitse nota's bij de auto waarop de naam en het adres van de vorige eigenaar stond. Ik weet niet of dat bij jouw A2 ook het geval is, anders zou je via die weg wat meer over je auto te weten kunnen komen. Daarnaast zou ik in overleg gaan met J. Welling over coulance, in ieder geval over de kosten van motorolie, dat is wel het minste dat hij kan vergoeden. Als het olie lampje begint te branden betekent dit dat het minimumpeil bereikt is en niet dat er geen druppel olie meer in het blok zit. Je kun dan best nog een paar km rustig doorrijden naar een veilige plaats om dan bij te vullen zonder motorschade gevaar. Ik heb dat ooit op de snelweg gehad en het duurde nog 10 km voordat er parkeerplaats kwam waar ik een halve liter bij kon vullen. Het blok is niet accuut droog na de melding van het oliekannetje.
In ieder geval veel sterkte met de situatie en ik hoop dat je er uit komt met Jeroen Welling.
We horen het wel.
Theo[/quote]
Ik vind dat dit een beetje te kort door de bocht gaat. Natuurlijk is het erg vervelend wat Floris nu overkomt. Naast deze (eerste) mindere ervaring bij J. Welling staan op dit forum ook 2 goede.
Daar staat tegenover dat zowel ikzelf als Blauwdi-A2 ook bij Welling naar tevredenheid een A2 gekocht hebben. Ook bij mij was er wel een puntje dat nog opgelost diende te worden. Ik mocht dit op kosten van Jeroen laten uitlezen bij de dealer. Hij heeft dit bedrag naderhand keurig vergoed. Ik vind dat je een autobedrijf eerst de kans moet geven om persoonlijk op fouten/nalatigheden te reageren voordat je ze op een "zwarte-lijst" zet. Je kunt als forum een bedrijf snel maken of breken.
J. Welling is in mijn ogen een serieuze handelaar die zich m.n. specialiseert in mini's en A2's. Hij verkoopt steeds meer A2's en theoretisch wordt de kans dan ook groter dat er een keer eentje tussen zit die helaas niet aan de verwachting voldoet.
Daarbij komt dat hij ook afhankelijk is van de garage die voor zijn auto's de afleverbeurten verricht, als deze in gebreke is gebleven is dat vanzelfsprekend wel de eindverantwoordelijkheid van J.Welling maar kan het zijn dat hij persoonlijk niet wist van bijv. de te geringe hoeveelheid olie. In mijn ogen dient hij dan de kans te krijgen dit op te lossen. Floris had m.i. eerst (na een half literje olie bij te vullen) al zijn problemen moeten voorleggen aan autobedrijf Welling zodat er over een oplossing gesproken kan worden, alvorens de dealer opdracht te geven een long life service te laten uitvoeren. Een Audi dealer is per definitie niet goedkoop (m.n. uurloon en hun motto :vervangen gaat voor repareren), je zou ook kunnen overwegen de auto door een universeel (Bosch) garagebedrijf te laten onderhouden, zoals velen op dit forum doen. Dit zal een flinke slok op de rekening schelen.
Zoals ik in mijn verslag op dit forum van mijn ervaring van autobedrijf J.Welling aangaf is het een handelaar en en geen Bovag bedrijf, dus weet je dat er in principe garantie tot aan de poort geldt. Dat wordt ook duidelijk met jou als klant afgesproken en daar is de prijs dan ook na. Daarnaast vind ik Jeroen de beroerdste niet en is mijn ervaring dat er ruimte voor coulance is. Blauwdi-A2 rept zelfs over 3 maanden garantie die hij gekregen zou hebben, dat heb ik zelf niet zo afgesloten.
Zelf goed ogen en oren goed openhouden, heldere afspraken maken en wellicht iemand meenemen die verstand heeft van auto's ook vooraf een aankoopkeuring laten uitvoeren zijn zekerheden die je zelf kunt inbouwen. Begrijp me niet verkeerd, als er meerdere klanten zijn die een slechte ervaring hebben met dit bedrijf dan ben ik de eerste die mijn mening zal herzien.
Op dit moment lijkt het mij daarvoor te vroeg. Verder heb ik geen enkel persoonlijk belang bij J. Welling (geen aandelen o.i.d.). Het zou J. Welling sieren als hij enige vorm van coulance zou tonen in deze kwestie.
@Floris: M.b.t. onderhoudshistorie achterhalen: mijn A2 is ook geimporteerd, ik heb n.a.v. de stempels uit de boekjes contact opgenomen met de (Duitse)dealer. Ik heb de chef werkplaats aan de lijn gehad en deze kon mij de historie bevestigen. Hij kon zich zelfs de auto herinneren en de vorige eigenaar er van. Ook zaten er een paar Duitse nota's bij de auto waarop de naam en het adres van de vorige eigenaar stond. Ik weet niet of dat bij jouw A2 ook het geval is, anders zou je via die weg wat meer over je auto te weten kunnen komen. Daarnaast zou ik in overleg gaan met J. Welling over coulance, in ieder geval over de kosten van motorolie, dat is wel het minste dat hij kan vergoeden. Als het olie lampje begint te branden betekent dit dat het minimumpeil bereikt is en niet dat er geen druppel olie meer in het blok zit. Je kun dan best nog een paar km rustig doorrijden naar een veilige plaats om dan bij te vullen zonder motorschade gevaar. Ik heb dat ooit op de snelweg gehad en het duurde nog 10 km voordat er parkeerplaats kwam waar ik een halve liter bij kon vullen. Het blok is niet accuut droog na de melding van het oliekannetje.
In ieder geval veel sterkte met de situatie en ik hoop dat je er uit komt met Jeroen Welling.
We horen het wel.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Mij vorige auto had ik na ruim 8 jaar de distributieriem preventief vervangen.
Deze had ruim 20.000 km gedraaid.
Volgens de monteur was deze als nieuw.
Deze had ruim 20.000 km gedraaid.
Volgens de monteur was deze als nieuw.
[quote="Audi-gekkie"]Mij vorige auto had ik na ruim 8 jaar de distributieriem preventief vervangen.
Deze had ruim 20.000 km gedraaid.
Volgens de monteur was deze als nieuw.[/quote]
Bij mijn vorige auto bleek de riem die ik liet vervangen er 16 jaar en 200.000 km op gelegen te hebben (de originele nog). Het grote verschil: metalen rollen en geen kunststof, en een vrijloper dus geen vervolgschade als de riem zou breken. Die laatste twee zaken maken mij bij de A2 iets voorzichtiger.
Deze had ruim 20.000 km gedraaid.
Volgens de monteur was deze als nieuw.[/quote]
Bij mijn vorige auto bleek de riem die ik liet vervangen er 16 jaar en 200.000 km op gelegen te hebben (de originele nog). Het grote verschil: metalen rollen en geen kunststof, en een vrijloper dus geen vervolgschade als de riem zou breken. Die laatste twee zaken maken mij bij de A2 iets voorzichtiger.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
OK, ik dacht dat je net andersom de wielen had laten wisselen.
M.b.t. dat lampje, oranje oliekannetje wil zeggen dat er bijgevuld dient te worden, ik weet niet hoeveel kilometers je daarna nog hebt gereden, maar je moet dit zien als een waarschuwing, indien er een rood lampje gaat branden dan is er een serieus probleem en moet je stoppen.
Ik ga er dus met de wetenschap van nu vanuit dat dit voorval niet het geluid heeft veroorzaakt, nu is het dus zaak om de vorige eigenaar te achterhalen en die vraag te stellen.
(indien je het zeker zou willen weten tenminste)
Theo
M.b.t. dat lampje, oranje oliekannetje wil zeggen dat er bijgevuld dient te worden, ik weet niet hoeveel kilometers je daarna nog hebt gereden, maar je moet dit zien als een waarschuwing, indien er een rood lampje gaat branden dan is er een serieus probleem en moet je stoppen.
Ik ga er dus met de wetenschap van nu vanuit dat dit voorval niet het geluid heeft veroorzaakt, nu is het dus zaak om de vorige eigenaar te achterhalen en die vraag te stellen.
(indien je het zeker zou willen weten tenminste)
Theo
[quote="floris schouten"]eenmaal opweg kon ik niets vreemds vinden tot ik ongeveer na een uurtje rijden een piep hoorde
de olie zou op zijn? ik moest nog een klein stukkie dus reed door.
het zou nu zomaar kunnen dat de a2 een flinke optater heeft gehad om te rijden met veel te wienig olie
...[/quote]
Zoals al gezegd, als dit alleen het gele oliekannetje is, is het peil minimaal maar is er geen direct gevaar voor schade.
[quote="floris schouten"]-vreemd doffe rattel bij stationair lopen, en af en toe valt het weg, maar komt het weer terug?
het geluid lijkt te komen uit de buurt van mn rechter voorwiel![/quote]
Wilde gok: een gescheurd luchtfilterhuis kan de meest rare bijgeluiden veroorzaken. Dit zit bij het RV wiel.
[quote="floris schouten"]uiteindelijk met de dealer de gehele history boven water gehaald en zo ondervonden dat de audi al zeker 2 jaar geen onderhoud had gekregen, en terwijl j.welling wist te vertelen van wel
[/quote]
Hoe heeft de dealer dit achterhaald? Bij Audi in het systeem staan alleen beurten die door Audi zelf zijn uitgevoerd.
[quote="floris schouten"]met de audi dealer doorgenomen wat deze meest gunstige weg zou zijn kwa onderhoud etc, en zo doende afgesporken dat zij een longlife beurt gaan geven, houd in dat de gehele auto wordt na gekeken, alle vloeistoffen en filters worden vervangen etc.[/quote]
Kogelman heeft gelijk dat je eerst de verkoper de gelegenheid had moeten geven de gebreken te herstellen. Ik denk niet dat je nu nog wat kunt verhalen.
[quote="floris schouten"]uiterlijk eind van dit jaar ik ook nog eens te maken krijg met de ditributie riem, de laatste keer dat deze was vervangen was namelijk in 2007 bij km stand ongeveer 70.000 en zit inmiddels in 2012 met een km stand van 12.000[/quote]
Er is bij de 1.4 benzine geen vast interval in km voor, er wordt doorgaans uitgegaan van tussen 5 en 9 jaar. Wil je op zeker gaan, vervang dan voor komende winter de riem + rollen + waterpomp. Je kunt proberen de toestand te achterhalen om in te schatten of je nog een jaartje kunt wachten.

het zou nu zomaar kunnen dat de a2 een flinke optater heeft gehad om te rijden met veel te wienig olie

Zoals al gezegd, als dit alleen het gele oliekannetje is, is het peil minimaal maar is er geen direct gevaar voor schade.
[quote="floris schouten"]-vreemd doffe rattel bij stationair lopen, en af en toe valt het weg, maar komt het weer terug?
het geluid lijkt te komen uit de buurt van mn rechter voorwiel![/quote]
Wilde gok: een gescheurd luchtfilterhuis kan de meest rare bijgeluiden veroorzaken. Dit zit bij het RV wiel.
[quote="floris schouten"]uiteindelijk met de dealer de gehele history boven water gehaald en zo ondervonden dat de audi al zeker 2 jaar geen onderhoud had gekregen, en terwijl j.welling wist te vertelen van wel

Hoe heeft de dealer dit achterhaald? Bij Audi in het systeem staan alleen beurten die door Audi zelf zijn uitgevoerd.
[quote="floris schouten"]met de audi dealer doorgenomen wat deze meest gunstige weg zou zijn kwa onderhoud etc, en zo doende afgesporken dat zij een longlife beurt gaan geven, houd in dat de gehele auto wordt na gekeken, alle vloeistoffen en filters worden vervangen etc.[/quote]
Kogelman heeft gelijk dat je eerst de verkoper de gelegenheid had moeten geven de gebreken te herstellen. Ik denk niet dat je nu nog wat kunt verhalen.
[quote="floris schouten"]uiterlijk eind van dit jaar ik ook nog eens te maken krijg met de ditributie riem, de laatste keer dat deze was vervangen was namelijk in 2007 bij km stand ongeveer 70.000 en zit inmiddels in 2012 met een km stand van 12.000[/quote]
Er is bij de 1.4 benzine geen vast interval in km voor, er wordt doorgaans uitgegaan van tussen 5 en 9 jaar. Wil je op zeker gaan, vervang dan voor komende winter de riem + rollen + waterpomp. Je kunt proberen de toestand te achterhalen om in te schatten of je nog een jaartje kunt wachten.
Romulus schreef:
Er is bij de 1.4 benzine geen vast interval in km voor, er wordt doorgaans uitgegaan van tussen 5 en 9 jaar. Wil je op zeker gaan, vervang dan voor komende winter de riem + rollen + waterpomp. Je kunt proberen de toestand te achterhalen om in te schatten of je nog een jaartje kunt wachten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vindt 5 jaar wel erg kort om een riem te wisselen,bij mijn bussie met 2.5 TDI motor deed ik het om de 6 jaar.
Misschien dat Theo hier wat zinnigs over kan zeggen,maar ik denk dat een diesel veel meer van een riem vergt als een benzine?
Er is bij de 1.4 benzine geen vast interval in km voor, er wordt doorgaans uitgegaan van tussen 5 en 9 jaar. Wil je op zeker gaan, vervang dan voor komende winter de riem + rollen + waterpomp. Je kunt proberen de toestand te achterhalen om in te schatten of je nog een jaartje kunt wachten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vindt 5 jaar wel erg kort om een riem te wisselen,bij mijn bussie met 2.5 TDI motor deed ik het om de 6 jaar.
Misschien dat Theo hier wat zinnigs over kan zeggen,maar ik denk dat een diesel veel meer van een riem vergt als een benzine?
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="Kogelman"]
Ik vind dat dit een beetje te kort door de bocht gaat. Natuurlijk is het erg vervelend wat Floris nu overkomt. Naast deze (eerste) mindere ervaring bij J. Welling staan op dit forum ook 2 goede.
Daar staat tegenover dat zowel ikzelf als Blauwdi-A2 ook bij Welling naar tevredenheid een A2 gekocht hebben. Ook bij mij was er wel een puntje dat nog opgelost diende te worden. Ik mocht dit op kosten van Jeroen laten uitlezen bij de dealer. Hij heeft dit bedrag naderhand keurig vergoed. Ik vind dat je een autobedrijf eerst de kans moet geven om persoonlijk op fouten/nalatigheden te reageren voordat je ze op een "zwarte-lijst" zet. Je kunt als forum een bedrijf snel maken of breken.
J. Welling is in mijn ogen een serieuze handelaar die zich m.n. specialiseert in mini's en A2's. Hij verkoopt steeds meer A2's en theoretisch wordt de kans dan ook groter dat er een keer eentje tussen zit die helaas niet aan de verwachting voldoet.
Daarbij komt dat hij ook afhankelijk is van de garage die voor zijn auto's de afleverbeurten verricht, als deze in gebreke is gebleven is dat vanzelfsprekend wel de eindverantwoordelijkheid van J.Welling maar kan het zijn dat hij persoonlijk niet wist van bijv. de te geringe hoeveelheid olie. In mijn ogen dient hij dan de kans te krijgen dit op te lossen. Floris had m.i. eerst (na een half literje olie bij te vullen) al zijn problemen moeten voorleggen aan autobedrijf Welling zodat er over een oplossing gesproken kan worden, alvorens de dealer opdracht te geven een long life service te laten uitvoeren. Een Audi dealer is per definitie niet goedkoop (m.n. uurloon en hun motto :vervangen gaat voor repareren), je zou ook kunnen overwegen de auto door een universeel (Bosch) garagebedrijf te laten onderhouden, zoals velen op dit forum doen. Dit zal een flinke slok op de rekening schelen.
Zoals ik in mijn verslag op dit forum van mijn ervaring van autobedrijf J.Welling aangaf is het een handelaar en en geen Bovag bedrijf, dus weet je dat er in principe garantie tot aan de poort geldt. Dat wordt ook duidelijk met jou als klant afgesproken en daar is de prijs dan ook na. Daarnaast vind ik Jeroen de beroerdste niet en is mijn ervaring dat er ruimte voor coulance is. Blauwdi-A2 rept zelfs over 3 maanden garantie die hij gekregen zou hebben, dat heb ik zelf niet zo afgesloten.
Zelf goed ogen en oren goed openhouden, heldere afspraken maken en wellicht iemand meenemen die verstand heeft van auto's ook vooraf een aankoopkeuring laten uitvoeren zijn zekerheden die je zelf kunt inbouwen. Begrijp me niet verkeerd, als er meerdere klanten zijn die een slechte ervaring hebben met dit bedrijf dan ben ik de eerste die mijn mening zal herzien.
Op dit moment lijkt het mij daarvoor te vroeg. Verder heb ik geen enkel persoonlijk belang bij J. Welling (geen aandelen o.i.d.). Het zou J. Welling sieren als hij enige vorm van coulance zou tonen in deze kwestie.
@Floris: M.b.t. onderhoudshistorie achterhalen: mijn A2 is ook geimporteerd, ik heb n.a.v. de stempels uit de boekjes contact opgenomen met de (Duitse)dealer. Ik heb de chef werkplaats aan de lijn gehad en deze kon mij de historie bevestigen. Hij kon zich zelfs de auto herinneren en de vorige eigenaar er van. Ook zaten er een paar Duitse nota's bij de auto waarop de naam en het adres van de vorige eigenaar stond. Ik weet niet of dat bij jouw A2 ook het geval is, anders zou je via die weg wat meer over je auto te weten kunnen komen. Daarnaast zou ik in overleg gaan met J. Welling over coulance, in ieder geval over de kosten van motorolie, dat is wel het minste dat hij kan vergoeden. Als het olie lampje begint te branden betekent dit dat het minimumpeil bereikt is en niet dat er geen druppel olie meer in het blok zit. Je kun dan best nog een paar km rustig doorrijden naar een veilige plaats om dan bij te vullen zonder motorschade gevaar. Ik heb dat ooit op de snelweg gehad en het duurde nog 10 km voordat er parkeerplaats kwam waar ik een halve liter bij kon vullen. Het blok is niet accuut droog na de melding van het oliekannetje.
In ieder geval veel sterkte met de situatie en ik hoop dat je er uit komt met Jeroen Welling.
We horen het wel.[/quote]
M.b.t. de reactie van "kogelman", mijn mening is dat een zichzelfrespecterend autobedrijf die bovendien heeft toegezegd een "kleine" beurt voor aflevering uit te voeren zich niet kan en mag verschuilen achter een andere werkplaats of bedrijf die dit dan al dan niet heeft uitgevoerd! De klant is koning en hij had na het mailtje of telefoontje van de koper direct moeten zeggen het uit te gaan zoeken en een oplossing moeten aandragen (hij is de opdrachtgever naar de werkplaats en niet Floris!).
Ik ben niet degene die het bedrijf in een verkeerd daglicht zet, dat hebben ze in dit geval zelf gedaan!!!
Wat vindt je dan van het feit dat de onderhoudshistorie niet overeen komt met hetgeen J. Welling heeft verteld en van het feit dat de centen nog steeds niet zijn overgemaakt!
Je geeft geen auto mij aan een klant waar het oliepeil op minimum staat terwijl je hebt afgesproken om een "kleine" beurt uit te voeren, ook al heb je dit uitbetsteed, altijd zelf dit soort zaken controleren. (vertrouwen is goed, wantrouwen is beter in de autowereld)
Kortom afgaande op het eerste verhaal van Floris (en ik ga er voorshands vanuit dat hij dit alles niet uit zijn duim zuigt) zou ik niet direct naar Welling stappen indien ik nu een A2 wilde kopen!
Ik plaats ze niet op een "zwarte lijst" op dit topic want die hebben we niet, ik schaar ze zelf bij mijn lijstje met "twijfelachtig qua betrouwbaarheid"
Theo
Ik vind dat dit een beetje te kort door de bocht gaat. Natuurlijk is het erg vervelend wat Floris nu overkomt. Naast deze (eerste) mindere ervaring bij J. Welling staan op dit forum ook 2 goede.
Daar staat tegenover dat zowel ikzelf als Blauwdi-A2 ook bij Welling naar tevredenheid een A2 gekocht hebben. Ook bij mij was er wel een puntje dat nog opgelost diende te worden. Ik mocht dit op kosten van Jeroen laten uitlezen bij de dealer. Hij heeft dit bedrag naderhand keurig vergoed. Ik vind dat je een autobedrijf eerst de kans moet geven om persoonlijk op fouten/nalatigheden te reageren voordat je ze op een "zwarte-lijst" zet. Je kunt als forum een bedrijf snel maken of breken.
J. Welling is in mijn ogen een serieuze handelaar die zich m.n. specialiseert in mini's en A2's. Hij verkoopt steeds meer A2's en theoretisch wordt de kans dan ook groter dat er een keer eentje tussen zit die helaas niet aan de verwachting voldoet.
Daarbij komt dat hij ook afhankelijk is van de garage die voor zijn auto's de afleverbeurten verricht, als deze in gebreke is gebleven is dat vanzelfsprekend wel de eindverantwoordelijkheid van J.Welling maar kan het zijn dat hij persoonlijk niet wist van bijv. de te geringe hoeveelheid olie. In mijn ogen dient hij dan de kans te krijgen dit op te lossen. Floris had m.i. eerst (na een half literje olie bij te vullen) al zijn problemen moeten voorleggen aan autobedrijf Welling zodat er over een oplossing gesproken kan worden, alvorens de dealer opdracht te geven een long life service te laten uitvoeren. Een Audi dealer is per definitie niet goedkoop (m.n. uurloon en hun motto :vervangen gaat voor repareren), je zou ook kunnen overwegen de auto door een universeel (Bosch) garagebedrijf te laten onderhouden, zoals velen op dit forum doen. Dit zal een flinke slok op de rekening schelen.
Zoals ik in mijn verslag op dit forum van mijn ervaring van autobedrijf J.Welling aangaf is het een handelaar en en geen Bovag bedrijf, dus weet je dat er in principe garantie tot aan de poort geldt. Dat wordt ook duidelijk met jou als klant afgesproken en daar is de prijs dan ook na. Daarnaast vind ik Jeroen de beroerdste niet en is mijn ervaring dat er ruimte voor coulance is. Blauwdi-A2 rept zelfs over 3 maanden garantie die hij gekregen zou hebben, dat heb ik zelf niet zo afgesloten.
Zelf goed ogen en oren goed openhouden, heldere afspraken maken en wellicht iemand meenemen die verstand heeft van auto's ook vooraf een aankoopkeuring laten uitvoeren zijn zekerheden die je zelf kunt inbouwen. Begrijp me niet verkeerd, als er meerdere klanten zijn die een slechte ervaring hebben met dit bedrijf dan ben ik de eerste die mijn mening zal herzien.
Op dit moment lijkt het mij daarvoor te vroeg. Verder heb ik geen enkel persoonlijk belang bij J. Welling (geen aandelen o.i.d.). Het zou J. Welling sieren als hij enige vorm van coulance zou tonen in deze kwestie.
@Floris: M.b.t. onderhoudshistorie achterhalen: mijn A2 is ook geimporteerd, ik heb n.a.v. de stempels uit de boekjes contact opgenomen met de (Duitse)dealer. Ik heb de chef werkplaats aan de lijn gehad en deze kon mij de historie bevestigen. Hij kon zich zelfs de auto herinneren en de vorige eigenaar er van. Ook zaten er een paar Duitse nota's bij de auto waarop de naam en het adres van de vorige eigenaar stond. Ik weet niet of dat bij jouw A2 ook het geval is, anders zou je via die weg wat meer over je auto te weten kunnen komen. Daarnaast zou ik in overleg gaan met J. Welling over coulance, in ieder geval over de kosten van motorolie, dat is wel het minste dat hij kan vergoeden. Als het olie lampje begint te branden betekent dit dat het minimumpeil bereikt is en niet dat er geen druppel olie meer in het blok zit. Je kun dan best nog een paar km rustig doorrijden naar een veilige plaats om dan bij te vullen zonder motorschade gevaar. Ik heb dat ooit op de snelweg gehad en het duurde nog 10 km voordat er parkeerplaats kwam waar ik een halve liter bij kon vullen. Het blok is niet accuut droog na de melding van het oliekannetje.
In ieder geval veel sterkte met de situatie en ik hoop dat je er uit komt met Jeroen Welling.
We horen het wel.[/quote]
M.b.t. de reactie van "kogelman", mijn mening is dat een zichzelfrespecterend autobedrijf die bovendien heeft toegezegd een "kleine" beurt voor aflevering uit te voeren zich niet kan en mag verschuilen achter een andere werkplaats of bedrijf die dit dan al dan niet heeft uitgevoerd! De klant is koning en hij had na het mailtje of telefoontje van de koper direct moeten zeggen het uit te gaan zoeken en een oplossing moeten aandragen (hij is de opdrachtgever naar de werkplaats en niet Floris!).
Ik ben niet degene die het bedrijf in een verkeerd daglicht zet, dat hebben ze in dit geval zelf gedaan!!!
Wat vindt je dan van het feit dat de onderhoudshistorie niet overeen komt met hetgeen J. Welling heeft verteld en van het feit dat de centen nog steeds niet zijn overgemaakt!
Je geeft geen auto mij aan een klant waar het oliepeil op minimum staat terwijl je hebt afgesproken om een "kleine" beurt uit te voeren, ook al heb je dit uitbetsteed, altijd zelf dit soort zaken controleren. (vertrouwen is goed, wantrouwen is beter in de autowereld)
Kortom afgaande op het eerste verhaal van Floris (en ik ga er voorshands vanuit dat hij dit alles niet uit zijn duim zuigt) zou ik niet direct naar Welling stappen indien ik nu een A2 wilde kopen!
Ik plaats ze niet op een "zwarte lijst" op dit topic want die hebben we niet, ik schaar ze zelf bij mijn lijstje met "twijfelachtig qua betrouwbaarheid"
Theo
Na wat positieve geluiden gehoord te hebben over J.,had ik al eens met de gedachte gelopen om als ik nog eens een jonger exemplaar op de kop zou kunnen tikken J. niet voorbij te lopen.
Dat van de tenaamstelling heb ik ook meegemaakt, bij de aanschaf van mijn A2.
Druk druk druk maar met 1 verschil het was aan de overkant en kreeg wel geld mee.
In mijn ogen is een beurt een beurt,en als er aangegeven wordt,alles gaat werken zoals het hoort dan heeft hij hier wel een paar steken laten vallen.
Kan hij wel handelaar zijn,en de beurt heeft uitbesteed aan een ander,maar hij is de verkoper en eind verantwoordelijke.
En als het overeen gekomen bedrag na 3 weken nog niet betaald is... :?:
Ik weet in ieder geval genoeg,als ik nog eens een jongere a2 zie staan en het is toevallig bij J loop ik zijn deur mooi voorbij.
Dat van de tenaamstelling heb ik ook meegemaakt, bij de aanschaf van mijn A2.
Druk druk druk maar met 1 verschil het was aan de overkant en kreeg wel geld mee.
In mijn ogen is een beurt een beurt,en als er aangegeven wordt,alles gaat werken zoals het hoort dan heeft hij hier wel een paar steken laten vallen.
Kan hij wel handelaar zijn,en de beurt heeft uitbesteed aan een ander,maar hij is de verkoper en eind verantwoordelijke.
En als het overeen gekomen bedrag na 3 weken nog niet betaald is... :?:
Ik weet in ieder geval genoeg,als ik nog eens een jongere a2 zie staan en het is toevallig bij J loop ik zijn deur mooi voorbij.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Kijk dit is nu wat ik bedoel, eenieder leest de verhalen en mag daar zelf zijn conclusies aan verbinden.
Of men na het lezen al dan niet mogelijk bij Welling langs gaat mag eenieder voor zichzelf bepalen, maar indien leden besluiten dat niet meer te doen heeft J. Welling dit toch echt aan zichzelf te danken!
Theo
Of men na het lezen al dan niet mogelijk bij Welling langs gaat mag eenieder voor zichzelf bepalen, maar indien leden besluiten dat niet meer te doen heeft J. Welling dit toch echt aan zichzelf te danken!
Theo
- floris schouten
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:54
- Locatie: Amsterdam
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
allen dank voor de reacties
laat ik wel zijn, ik probeer hem zeker niet zwart te maken, ik ben erg blij met mn auto en de deal die is gemaakt, alleen vervelend dat ik extra kosten heb....
ik ga er vanuit dat hij mij niet bewust een auto verkoopt met problemen, maar ik baal enorm dat het wel zo is gelopen en ik aan extra kosten zit, en met problemen rijd die ik niet krijg verholpen mist ik er waarschijnlijk veel centen tegen aan gooi.
natuurlijk had ik mn problemen bij hem moeten neer leggen, maar na de verkoop is hij 2 weken met vakantie gegaan, en niet alleen dat hij zit bijna 2uur bij mij vandaan, dus de originele dealer hier om de hoek leek mij de beste oplossing.
ja ik heb hem ook reeds mijn problemen voorgelegd via email.
een ieder moet zelf doen met de berichten van andere wat hij of/zij wil!
voor mij hoeft hij zeker niet op een zwarte lijst...
het wachten voor mij is op zijn antwoord, misschien kan ik later nog iets positief melden
zou mooi zijn 
laat ik wel zijn, ik probeer hem zeker niet zwart te maken, ik ben erg blij met mn auto en de deal die is gemaakt, alleen vervelend dat ik extra kosten heb....
ik ga er vanuit dat hij mij niet bewust een auto verkoopt met problemen, maar ik baal enorm dat het wel zo is gelopen en ik aan extra kosten zit, en met problemen rijd die ik niet krijg verholpen mist ik er waarschijnlijk veel centen tegen aan gooi.
natuurlijk had ik mn problemen bij hem moeten neer leggen, maar na de verkoop is hij 2 weken met vakantie gegaan, en niet alleen dat hij zit bijna 2uur bij mij vandaan, dus de originele dealer hier om de hoek leek mij de beste oplossing.
ja ik heb hem ook reeds mijn problemen voorgelegd via email.
een ieder moet zelf doen met de berichten van andere wat hij of/zij wil!
voor mij hoeft hij zeker niet op een zwarte lijst...
het wachten voor mij is op zijn antwoord, misschien kan ik later nog iets positief melden

