Langs de snelweg zijn de prijzen hoger, omdat die stations verpacht worden en dat kost enorm veel. In Frankrijk tankte ik vorige maand diesel langs de snelweg voor 1,50 per liter en voor 1,35 bij een supermarche. In Luxemburg was de diesel 1,19.mister schreef:Alleen de witte pomp heeft genoeg met weinig winst! De merk pomp wilt altijd meer! Heb jij wel eens een witte pomp langs een snelweg gezien? Waarom zijn dan de brandstofprijzen altijd duurder op de snelweg???
Dat wordt ook zeker op prijs gesteld!Ik wilde alleen mijn forumgenoten informeren over de actie van total. Zo konden we samen testen of zo'n brandstof met additieven echt verschil maakt in verbruik/prestatie's.

Ook het weer heeft veel invloed op het verbruik. Tegenwind, neerslag, temperatuur; allemaal effect op 't verbruik van je wagen. Constante snelheid van 90 op de snelweg geeft het beste resultaat. Met mijn 1.2 TDI kan ik zo wel 1 op 35 rijden...Ik moet er wel bij zeggen dat hier 90% snelweg is. (gemiddeld 110 km/u). Wellicht heeft dit ook wel iets met het verbruik te maken. Soms trek ik hem door tot 150 km/u om even alles los te verbranden.