Actie Total

Algemene discussie over de A2
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 jul 2012, 15:59 0 x

mister schreef:Alleen de witte pomp heeft genoeg met weinig winst! De merk pomp wilt altijd meer! Heb jij wel eens een witte pomp langs een snelweg gezien? Waarom zijn dan de brandstofprijzen altijd duurder op de snelweg???
Langs de snelweg zijn de prijzen hoger, omdat die stations verpacht worden en dat kost enorm veel. In Frankrijk tankte ik vorige maand diesel langs de snelweg voor 1,50 per liter en voor 1,35 bij een supermarche. In Luxemburg was de diesel 1,19.
Ik wilde alleen mijn forumgenoten informeren over de actie van total. Zo konden we samen testen of zo'n brandstof met additieven echt verschil maakt in verbruik/prestatie's.
Dat wordt ook zeker op prijs gesteld! :D
Ik moet er wel bij zeggen dat hier 90% snelweg is. (gemiddeld 110 km/u). Wellicht heeft dit ook wel iets met het verbruik te maken. Soms trek ik hem door tot 150 km/u om even alles los te verbranden.
Ook het weer heeft veel invloed op het verbruik. Tegenwind, neerslag, temperatuur; allemaal effect op 't verbruik van je wagen. Constante snelheid van 90 op de snelweg geeft het beste resultaat. Met mijn 1.2 TDI kan ik zo wel 1 op 35 rijden...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 jul 2012, 17:22 0 x

Een pompstation in het dorp of aan binnenwegen is altijd goedkoper, zeker als het ook nog eens een keertje onbemand is. Daar waar ik meestal tank (notabene een Shell station onbemand, is volgens mij de goedkoopste in de Alblasserwaard en verslaat zelfs de Tinq stations), scheelt het een dubbeltje per liter tov een pompstation aan de snelweg (waar ik dus ook nooit tank, behalve in echte noodgevallen). Het Tinq station (ook een soort van witte pomp) in mijn dorp wordt meestal bevoorraadt met Gulf, maar soms ook met een ander merk. Dat zijn dan vaak restpartijen, zoals al eerder hier gesteld.

Verbruik zit vooral in je rechtervoet, en alles met beleid doen, en zoveel mogelijk een constante snelheid aan zien te houden. En de auto altijd proberen te laten rollen bij een verkeerslicht, rotonde, enz. Optrekken kost benzine.
Slinetje

15 sep 2012, 12:40 0 x

Zelf gezien in La Rochettte (Luxemburg) dat bij een Shell station een BP tankauto met nederlands kenteken benzine (33-1208) benzine stond te lossen.
Een pot nat als je het mij vraagt, in Luxemburg zit ook nog de wegenbelasting bij de branstofprijs ingevoegd.

Slinetje
Pet

15 sep 2012, 19:16 0 x

Bij mijn weten bestaan er geen restpartyen brandstof er wordt gewoon ingekocht bij de goedkoopste je kunt dan ook niet stellen dat het slechtere brandstof is

Pet
Drenthe

15 sep 2012, 20:28 0 x

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de grote merken een eigen bron en distributie hebben die altijd een stabiele kwaliteit kunnen leveren.
"Prijsstunters" om het zo maar te zeggen worden veelal bevoorraad door bedrijven die tankers in een olierijke regio hebben varen die restpartijen opkopen, deze partijen worden dusdanig gemixed dat ze (meestal nipt) aan de Europese eisen voldoen.
In mijn opinie krijg je dus altijd een goede en betrouwbare kwaliteit brandstof bij de bekende merken. Dat wil niet zeggen dat de prijsstunter slechte brandstof leveren, edoch een fluctuatie in kwaliteit kan zich voordoen.

Groet
Plaats reactie