Sleutelhulp gezocht!

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2014, 13:56 0 x

Ok, misschien is dit niet helemaal het goede subforum, maar ik probeer het hier toch maar :D

Als nieuwe eigenaar van een A2 rij ik met een grote grijns rond. Maar zoals bij een 11 jaar oude auto is te verwachten zijn er een aantal puntjes die opgeknapt kunnen worden;

- zo 'knakt' de bestuurdersdeur, en gaat deze niet soepel open. Ik heb begrepen dat de oorzaak de deurvanger is en wil deze maar gelijk vervangen.
- de motor temperatuur gaat niet boven de 80 graden. Waarschijnlijk de beruchte temperatuursensor.
- Verder wil ik op termijn de EGR klep dichtzetten.

Nu heb ik de nodige kluservaring in het huis, maar aangezien dit mijn eerste auto is ontbreekt het me verder aan sleutelkennis en gereedschap ;) Een andere optie is de auto bij een garage te brengen maar dan steek ik er zelf niets van op, en ik vind het nou eigenlijk wel leuk om zelf met m'n auto bezig te zijn.

Dus hierbij de vraag; is er iemand in het midden van het land die het leuk vindt om mij te helpen met het sleutelen? (Helaas kan ik niet op de meeting komen ivm werk). Uiteraard is een vergoeding ook bespreekbaar.
chipsoer
Audi A2 clublid

23 apr 2014, 14:38 0 x

Kom naar het eerstvolgende sleuteltreffen in Mei naar Legden (Duitsland), naar het sleuteltreffen daar. Je treft er lotgenoten, alleen maar A2,s. Er zijn diverse leden hier op het forum die er al eens geweest zijn. Ikzelf ben er meestal aanwezig, met de eerste 2 problemen kan ik je denk ik wel helpen, het laatste heb ik geen ervaring mee omdat ik een benzine rijdt.
Gr Eric
Spinazie
Audi A2 clublid

01 mei 2014, 14:46 0 x

Dank voor je berichtje :) Hoewel een bijeenkomst zoals genoemd me leuk lijkt is mijn Duits op het niveau middelbare school blijven steken. Mocht er in de buurt iets georganiseerd worden dan zal ik proberen erbij te zijn.

Ik heb voor nu het concept 'doe het zelf' garage ontdekt, waar je voor een klein bedrag mag staan in een garage waar monteurs rondlopen die je adviezen kunnen geven of je kunnen helpen. Ook kun je gereedschap lenen mocht je iets speciaals nodig hebben. Ik heb zo als auto-beginnen in ieder geval mijn temperatuursensor en thermostaat kunnen vervangen :) Het betreft de Fixit-garage in Nijmegen.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 mei 2014, 09:55 0 x

[quote="Spinazie"]Dank voor je berichtje :) Hoewel een bijeenkomst zoals genoemd me leuk lijkt is mijn Duits op het niveau middelbare school blijven steken. Mocht er in de buurt iets georganiseerd worden dan zal ik proberen erbij te zijn.

Ik heb voor nu het concept 'doe het zelf' garage ontdekt, waar je voor een klein bedrag mag staan in een garage waar monteurs rondlopen die je adviezen kunnen geven of je kunnen helpen. Ook kun je gereedschap lenen mocht je iets speciaals nodig hebben. Ik heb zo als auto-beginnen in ieder geval mijn temperatuursensor en thermostaat kunnen vervangen :) Het betreft de Fixit-garage in Nijmegen.[/quote]

Mooi dat het gelukt is met het vervangen van de onderdelen.
Goede tip om hiervoor een doehetzelf-garage te zoeken.

Zelf doen scheelt geld en is heel leerzaam.
En deze methode is handiger/veilger dan op straat sleutelen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie