Inschrijving voor de toertocht GO is geopend!

OPROEP 3L rijders: DOE MEE voor een EURO-4 waardering!

TJT wil zich even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 apr 2021, 20:45 0 x

Zelf zou ik best een gele A2 willen hebben, maar het is een blauwe geworden, van Jan Eemink.
Er zijn wat kleine probleempjes opgedoken na de aankoop die door Jan zeer coulant zijn opgelost.

Vraagje: hoeveel vraagt men eigenlijk voor een aankoopkeuring ?
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 01:40 0 x

Bedankt voor jullie reacties zover.
Ik vind het ondanks de gebreken nog steeds een mooie auto en ben blij met deze aankoop!

Graag wil ik ook nog even extra benadrukken dat ik Jan in deze niet zoveel kwalijk neem of kan verwijten. Er zijn wel dingen die voorkomen hadden kunnen worden, zoals een korte test van knoppen in het linker voorportier. Ik kan hoogstens zijn monteur kwalijk nemen dat hij nalatig is geweest tijdens het gereed maken van de auto voor verkoop.
Maar goed, het is nou eenmaal gebeurd en als het goed is wordt het allemaal hersteld.

Ook wil ik nog even zeggen dat het inderdaad veel geld is wat aan deze auto is uitgegeven, maar ik heb voor mijn vorige A2 wel € 925,- gekregen van Jan, dus dan is het € 6935 - € 925 = € 6010,-.

Verder zou ik graag jullie mening willen over het volgende:
Ik twijfel een beetje of ik de kachelventilator en regelaar die duidelijk aan vervanging toe zijn ook onder garantie kan claimen bij Jan. Het is natuurlijk wel zo dat dit twee onderdelen zijn waarbij je kan verwachten dat die bij alle A2's vroeg of laat vervangen dienen te worden en het is ook niet de hoofdprijs en iets dat heel urgent is, in tegenstelling tot een storende gasklep of een lekke achter demper, maar toch. Hoe staan jullie hierin? Wat zouden jullie doen?
chipsoer schreef:
07 apr 2021, 08:01
Je hebt een mooie auto Tristan, ik heb hem vorige week bij Jan gezien, toen hij de PUR rubbers onder de achtervering aan het verwisselen was. Maar, helaas, wel erg veel shit voor zo veel geld. Extreme prijs voor deze wagen. Ik vermoedt dat de de elektronica problemen in een kabelbreuk of de komfortmodule zitten, maar meten is weten en dat is Jan zijn probleem. Desondanks veel plezier met je gele CS.
Dank je wel!
Jan vertelde al dat de auto door veel mensen werd bewonderd!
Altijd leuk om te horen natuurlijk en ik kan de reacties van die mensen, waar jij ook onder valt, heel goed begrijpen, haha.
PUR rubbers zijn op mijn verzoek vervangen overigens, maar inderdaad best nog wel wat ellende voor zoveel geld.
Vakgarage gaf ook al aan dat de kabelboom in linker voorportier mogelijk beschadigd zou kunnen zijn. Zelf denk ik eerder dat de connectors gewoon niet zijn aangesloten door vergetelheid, maar omdat het onder garantie valt kom ik nu nergens aan. Ik hoop in ieder geval heel erg dat het niet aan de comfortmodule ligt...
Zou mij ook stug lijken, gezien deze bij de latere types veel minder vaak kapot gaat en verder alles functioneert naar behoren.
Peter_Audi_A2 schreef:
07 apr 2021, 09:11
Mooie auto, maar jammer van alle gebreken ...

Goed dat je meteen een keuring hebt laten doen bij de eigen garage, zijn er ook foto's gemaakt?

Even een paar vragen:

Is de auto na het vervangen van de draagarmen opnieuw uitgelijnd?
Ik zie dat de auto bij op kenteken zetten niet is gekeurd.
Is na te gaan wanneer de auto voor het laatst in Duitsland is gekeurd?

Vind het eerlijk gezegd wel verbazingwekkend dat bij het vervangen van diverse delen
van de remmen en het onderstel een aantal rubber hoezen over het hoofd is gezien ...

Zo op de foto te zien is de peilstok goed, bij mijn A2 ziet deze hetzelfde uit.

De condens in de koplampen komt mij bekend voor, ik had dit 9 jaar geleden ook
na aflevering op een koude winterdag. Is bij mij vanzelf overgegaan,
ik vermoed dat het lag aan de overgang van warme showroom naar koude garage ...
Moet wel zeggen dat ik altijd met (halogeen) dimlicht rijd.

Hopelijk wordt e.e.a. naar tevredenheid opgelost.


.
Bedankt! Ja, die gebreken hadden van mij niet gehoeven...

Keuring heb ik laten doen bij een Vakgarage filiaal in eigen dorp. Normaal laat ik het onderhoud bij een andere garage doen, maar zij bieden niet zo'n aankoopkeuring aan zoals de vakgarage wel doet.
Er zijn geen foto's gemaakt tijdens het keuringsproces.

Hierbij antwoord op je vragen:

Zover ik weet is de auto niet uitgelijnd na het vervangen van de draagarmen. Ik begrijp dat dit wel had gemoeten? Ik heb Jan er in ieder geval niet over gehoord.

Auto is voordat deze de verkoop in ging bij de garage geweest waar Jan standaard mee samenwerkt en hier zijn alle punten die hersteld moesten worden dus hersteld. Na afloop van reparaties is de auto APK goedgekeurd, 24-11-2020. Notabene de dag dat ik had afgesproken om de wagen te bezichtigen en een proefrit te maken. Ik kwam 14:30 uur aan en de auto was letterlijk net terug van de garage na laatste reparaties en APK keuring. Ik was ook de eerste die met de nieuwe remmerij de eerste kilometers heeft gereden tijdens de proefrit.
Voor aflevering is er dus geen nieuwe APK meer geweest.
Van wat ik kan terugvinden aan documentatie heeft de auto voor het laatst een TUV goedkeuring gehad in juli 2020 en is de auto per 24 augustus 2020 buiten bedrijf gesteld.
Zie hier een foto van de betreffende documentatie:
61B4B83D-CD3C-4861-9649-0E18D79C486C.jpeg
61B4B83D-CD3C-4861-9649-0E18D79C486C.jpeg (3.55 MiB) 275 keer bekeken
Ja, daar verbaasde Jan zich dus ook over en ik ook.
Ik denk dat de monteur niet goed heeft opgelet of wellicht haast had.
Echter ben ik er nu de dupe van en dat is niet de bedoeling...

Bedankt voor je reactie op de peilstok. Bij mijn vorige A2 met AUA motor was deze dus gebroken zonder dat ik het in eerste instantie doorhad, dus vandaar de vraag nu.
Is bij jou de peilstok ook zo zwart geworden?

Ja, ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten waarom zich nog condens vormt in de koplampen, aangezien deze door Jan preventief zijn dicht gekit. Het valt wel op dat het hoofdzakelijk optreedt na een stukje rijden met halogeen dimlicht aan. Als ik de auto een dag laat staan gebeurt er niet veel.
eekhoorntje schreef:
07 apr 2021, 09:39
De in November APK gekeurde en nu rubbers al stuk?
In 4 maanden kan dat maar ik vervang bij ouder worden en rimpels graag preventief.

Of alleen rubber van €1,50 per stuk genoeg is voor deze stuurkogels, of moet er nieuwe kogel op + uitlijnen wat ook niet gratis is..... tijdig rubber wisselen is 1 boutje los, kogel wissel + uitlijnen is vele malen duurdere.... en hoe is aandrijfas, als er vuil in is naast rubber gelijk een nieuwe Homokineet erop.

Jammer dat monteur dit niet naloopt, nu moet hij voor herstel een uitleenauto geven of gelijk doen en uren wachten.
De Vakgarage vragen voor nogmaals de herstelde punten te bekijken lijkt me slim.

Verder veel plezier gewenst en die 200.000 km, voor mijn geen probleem... meer een goed onderhoud.
Het valt mij wel op dat de wagen ook wat geluid maakt als je een drempel over gaat. Zijn overduidelijk de rubbers van onder, want ik herken dat nog van mijn vorige A2.

We hebben het zo afgesproken dat ik de auto aanstaande vrijdag terugbreng voor inspectie en reparatie. Jan heeft op het moment geen leenauto tot zijn beschikking, dus ik moet zelf vervoer zien te regelen.
Met het OV reis ik nu liever niet, gezien Covid-19. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief... :mrgreen:

Bedankt! Als dit alles wordt opgelost dan gaat dat zeker en vast goed komen!
toutdroit schreef:
07 apr 2021, 20:45
Zelf zou ik best een gele A2 willen hebben, maar het is een blauwe geworden, van Jan Eemink.
Er zijn wat kleine probleempjes opgedoken na de aankoop die door Jan zeer coulant zijn opgelost.

Vraagje: hoeveel vraagt men eigenlijk voor een aankoopkeuring ?
Ja, de blauwe CS vind ik ook best gaaf!
Op het moment heeft Jan alweer een nieuwe gele staan hoor.
Deze heeft echter, zoals Jan het zelf noemt, nog wat liefde nodig voordat deze de verkoop in kan. Het gaat om een gele CS 1.4 benzine met sportstuur, sportpook, mistlampen voor, OSS, stoelverwarming en nog veel meer, maar helaas wel behoorlijk wat schade op de knoppen. Die rot softlack ook...
Ik lees, ook in de reviews bij Jan, dat het wel vaker voorkomt dat klanten na aankoop toch nog één of meerdere keuren terug moeten komen omdat er toch nog gebreken aan de A2 zijn. Gelukkig lees ik tot op heden dat het altijd netjes wordt opgelost. In mijn situatie is het wel een hele waslijst en ik kan mij zo voorstellen dat je daar als verkoper niet zo op zit te wachten, maar ik als klant ook niet!

Een aankoopkeuring bij de Vakgarage kost € 149,-
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 05:40 0 x

Ik heb dezelfde ervaring. Auto staat nu al 2 weken bij de A2 specialist. Met een behoorlijke lijst aan ‘nog te doen’.
Ik hoop dat het opgelost wordt. Ik zie op dit forum dat dat over het algemeen wel gebeurd.
Lastig vind ik dat je de auto lange tijd kwijt bent. En niet zoveel hoort over de vorderingen.
Afwachten maar.
Gr, Edwin
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 2440
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 08:45 0 x

Jammer, maar ook Jan Eenink heeft regelmatig net als onze A2 Dokter een uitleen auto tekort.

De oplossing is Bomij bellen, de reclame Aygo of Twingo is redelijk betaalbare...
die hij ook kan huren na slordig afleveren.
De KM extra voor de klant, net als boetes... maar dat is voor de A2 1,2Tdi in Milieuzone hetzelfde.

De in mijn buurt aanwezige sloperij "De Ooievaar" heeft ook APK en grote beurt garage met vaak gebruikte delen, en daar zijn meerdere uitleenauto's aanwezig, kleine Matiz of grotere Rio... of trekhaak nodig?

Maar Jan Eenink, wat vraagt hij? Geeft hij lijstje, dit moet je doen of loop alles na en grote beurt?
En ik maak ook wel eens een misser! Net APK afkeur, de nieuwe Led kenteken verlichting niet goed gesoldeerd.... en kleine dingen kunnen, maar na nieuwe remmen, de kogels niet even bekijken?

Als je aan jou garage vraagt; Kijk alle rubbers en de 4 kogels en aandrijfassen indien matig reeds preventief vervangen door nieuwe, geen oude rubber maar nieuwe Polyurethaan rubbers die iets duurder zijn maar de kogel of Homokineet koste meer... en dat mag zonder uitlijnen via 1 moertje los.

Bij vervangen draagarm of de rubbers waar deze inzet is uitlijnen pure noodzaak!
4 banden is duurdere als die schuin slijten!
Ik verwacht dat elke auto boven de €5.000,- ook preventief onderhoud kreeg, maar helaas....
Zelf had ik liever geld terug gevraagd en naar de A2 Dokter gegaan met lijstje.
Geen Vakgarage maar voor €149,- wil Lukas er ook naar kijken en geeft opgave wat ging kosten!

Ik weet niet of Jan Eenink dit accepteerde maar lijkt me slimme omweg.
Als je tijdens proefrit langs Waalwijk (vooraf melden) maakte en Lukas laat kijken en factuur liet maken kun je met die opgave gelijk de vraagprijs verlagen met zelfde bedrag!

In plaats van de vraagprijs betaal je dan 2x een deel, en Jan Eenink beloofde veel en volgens mijn loop je dan minder risico.

Vooral storingen aan comfort moduul zijn zoek plaatjes die tijd kosten...en de A2 Dokter en heeft het meestal wel in voorraad.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 18:39 4 x

Je moet de verkoper wel de kans geven om eea op te lossen, dus zo’n oplossing met de A2 Dokter is niet echt reeel vind ik.

Ik denk wel dat Eenink een betere controle moet uitvoeren op de auto’s die hij aflevert..... als je standaard terug moet met een waslijstje, dan gaat er iets niet goed. Zeker niet als dat zo vaak voorkomt. Hij zal t goed oplossen (daar hoor ik iig niemand over mopperen), maar dit is niet echt lekker voor de klant: extra tijd, geen vervoer etc.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1172
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 apr 2021, 19:12 6 x

Ik ben er nooit geweest en heb Jan een keer een gand gegeven tijdens een meeting, waar hij een oranje AUA met 28dkm bij zich had voor +/- 10K€. Verder heb ik alleen kennis genomen van de reacties hier op het forum over hem.
Dat is het hem nou net voor mij. Het komt op mij over als nalatigheid of laksheid. Als je als specialist in deze tijd een a2 (of elke andere auto wat dat aangaat) verkoopt/ kan verkopen voor bijna 7 mille, dan zou ik verwachten dat je rent en vliegt voor de klant. Gewoon de auto afleveren en we zien wel waar ze mee terugkomen (zo lijkt het) is echt niet meer van deze tijd. Het is nu ook weer niet zo dat hij lekker centraal in NLD gesitueerd is. Even langsrijden is voor veel potentiele kopers een dagrit. Ik vind het geen reclame dat zo zaken wordt gedaan. Het zal meer de hobby zijn en zo wordt ook zaken gedaan. 😱 Als je twee weken je, net gekochte, a2 kwijt bent voor een lijst aan reparaties dan klopt er toch iets niet?
Dat hij mooie a2 heeft staan maakt hem voor mij nog geen a2 specialist en dat wordt hier helaas wederom bevestigd.
Ik hoop dat voor de getroffen kopers de zaken naar tevredenheid worden afgehandeld.
A2 1.4TDI ATL | 04-2004 | Advance | Style | S-line + | FSD | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | Footwell lights | LED mirror | Dim mirror | audio upgrades | 312mm FR brakes :P S-lines 205/45/17 | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Berichten: 3419
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 20:31 2 x

TJT schreef:
08 apr 2021, 01:40
Bedankt! Ja, die gebreken hadden van mij niet gehoeven...

Keuring heb ik laten doen bij een Vakgarage filiaal in eigen dorp. Normaal laat ik het onderhoud bij een andere garage doen, maar zij bieden niet zo'n aankoopkeuring aan zoals de vakgarage wel doet.
Er zijn geen foto's gemaakt tijdens het keuringsproces.

Hierbij antwoord op je vragen:

Zover ik weet is de auto niet uitgelijnd na het vervangen van de draagarmen. Ik begrijp dat dit wel had gemoeten? Ik heb Jan er in ieder geval niet over gehoord.

Auto is voordat deze de verkoop in ging bij de garage geweest waar Jan standaard mee samenwerkt en hier zijn alle punten die hersteld moesten worden dus hersteld. Na afloop van reparaties is de auto APK goedgekeurd, 24-11-2020. Notabene de dag dat ik had afgesproken om de wagen te bezichtigen en een proefrit te maken. Ik kwam 14:30 uur aan en de auto was letterlijk net terug van de garage na laatste reparaties en APK keuring. Ik was ook de eerste die met de nieuwe remmerij de eerste kilometers heeft gereden tijdens de proefrit.
Voor aflevering is er dus geen nieuwe APK meer geweest.
Van wat ik kan terugvinden aan documentatie heeft de auto voor het laatst een TUV goedkeuring gehad in juli 2020 en is de auto per 24 augustus 2020 buiten bedrijf gesteld.
Zie hier een foto van de betreffende documentatie:


Ja, daar verbaasde Jan zich dus ook over en ik ook.
Ik denk dat de monteur niet goed heeft opgelet of wellicht haast had.
Echter ben ik er nu de dupe van en dat is niet de bedoeling...
Bij mijn A2 zijn zijn pasgeleden door de A2-dokter het stuurhuis en de (plaatstalen) draagarmen vervangen. Alles is dus los geweest, en de auto is nadien uitgelijnd.
Wordt eigenlijk altijd standaard gedaan na dergelijke reparaties.

Ik vroeg hierna, omdat bij invoer vaak de nog lopende TUV-keuring wordt overgenomen. Dat was hier dus niet van toepassing, de auto is in Duitsland buiten gebruik gesteld en na invoer gerepareerd en weer gekeurd.
Ik weet niet of je dit al had gedaan, maar je zou nog via @koop9 de onderhoudsgeschiedenis via het chassisnummer kunnen opvragen (er van uitgaand dat de auto altijd bij de dealer zijn onderhoud/reparaties heeft gehad) bij @koop9.

Wat de ventilatormotor & weerstand betreft, ik zou dit gelijk laten vervangen door Jan Eenink. Als service voor het extra ongemak ...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2232
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 21:00 0 x

Ja ,dat is nu goed verwoord DED@2,er zijn vast forum lezers die er niet mee eens zijn ,jammer dan.. ieder zijn mening toch,jij en ik wat meer technisch aangelegd zijn...?

Je koopt iets van een "specialist" en niet een particuliere verkoper en zelfs bij particuliere verkopers heb ik zeer goede ervaringen mee sinds jaren 80...tenslotte ben ik gelukkig niet van gisteren :joy: ik prik er zo doorheen ...

Helaas kan er natuurlijk wel iets mis gaan m.b.t verborgen gebreken ,maar dit lijken mij deze al bij de aflevering aanwezig waren en sommigen vast niet tijdens proefrit er waren mij dat niet geheel duidelijk was.

Er andere draagarmen eronder kwamen, waren dit nieuwe of gebruikte ?

Voor zo'n bedrag verwacht je wel iets meer service ,ondanks je een andere A2 voor inruilde ,kon je die dan niet meer lenen dan?

Niet zo fijn als je meer dan 2 uren moet rijden ,met een wagen waarvan je je niet zeker bent of het mankement nog meer schade kan veroorzaken en vooral het geluid uit het vooronder en je ouders erachter rijdend..om weer thuis te komen..

Ook bij mij dit wederom over ,komt de klant niet ermee terug mazzel hebben... , jammer dan voor de klant , geen probleem ,klanten zat...in vooruitzicht je als" specialist" te boek staat in autobladen.... en volgers die er in geloven ..maar dit hangt ook af hoe mondig de klant is...of de wegen te bewandelen om er beweging in het herstel proces te verkrijgen..

Ja een feit wat blijkbaar zeker wat klopt" specialist in het inkopen"... :joy: eigenlijk niet zo gek...dicht bij het vuur ..duitsland waar de meeste mooie parels vandaan komen en je jaren lang grote hal beschikte voor opslag ervan ?

Of afdankertjes lelijke eendjes " voor de grote stoelen dans van bruikbare onderdelen overbouwen zeg maar op een nettere uitziende A2 ... .of de overige mooie delen zoals s line's ,leren interieur als optie verkopen ja zo schiet de prijs van je aankoop omhoog ,de verleiding is groot he...

Het lijkt mij niet een alleen staand probleem ,gezien er meerdere waren voorbij gekomen waren,zelfs te lezen op zijn website ...maar geen vrijwaring dat je gewaarschuwd bent...er wat mis kan zijn na dag rijden .

Sommige incidenten niet eens op A2 forum bekend zijn ,men niet ermee bekend waren het bestond en maar elders de oplossing opzochten er behoorlijk met werkwijze er klaar mee waren .

Een andere specialist inschakelen om de hoek ,je dan bij terugkomend probleem je daar kan aanmelden ? Dit alleen voor de verkopende partij een wel simpele "veilige" op afstand oplossing...en hij kan rustig weer verder met A2's verkopen voor de hoofdprijs en de credits krijgen in de auto bladen ?

beide heren wens ik alsnog succes en hoop dat het eens goed opgelost gaat worden...en natuurlijk het liefst voor de aankoop een check staat van onderhoud van de te koop staande Audi a 2 voor iedere toekomstige koper beter zal zieren...

Wij zullen het zien...
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02 41-JT-BJ, km stand 423.100 .km,juli '13 circa 160.000.km
A2 1.6 FSI '04 58-PB-GH, km stand 251.980 .km mrt'20 circa 238.300.km
:thumbmin: lid70 van Audiclub.nl ,Club voor alle Audi's tot heden ;)
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 22:09 1 x

Zou de garage waar Jan Eemink zijn A2's in orde laat maken niet te kort door de bocht kunnen zijn gegaan met het "in orde brengen" van deze gele A2 ?
Scenario: Ok, alles is ok, helemaal nagekeken, hier is de rekening. :huh:
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2021, 22:22 0 x

Ik reageer morgen even op de rest van de reacties.
Dan kan ik ook gelijk een update geven over hoe het is gegaan bij Eenink, want morgen lever ik de auto dus in.
toutdroit schreef:
08 apr 2021, 22:09
Zou de garage waar Jan Eemink zijn A2's in orde laat maken niet te kort door de bocht kunnen zijn gegaan met het "in orde brengen" van deze gele A2 ?
Scenario: Ok, alles is ok, helemaal nagekeken, hier is de rekening. :huh:
Dit is wel wat ik verwacht.
Ik denk dat het voor een groot deel wel heeft te maken met laksheid van de monteur, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Wellicht was er ook enige haast, omdat op 24 november de laatste reparaties voor verkoop zoals de auto op dat moment was zijn gedaan en er ook een APK is gedaan. Diezelfde dag ben ik nog langs geweest voor een bezichtiging en proefrit.
Plaats reactie