Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
boumy

19 feb 2010, 19:00 0 x

Hallo,
Mijn naam is Patrick, en sinds een anderhalve week in het trotse bezit van een A2 1.4TDI 75 pk bj 2004, origineel NL geleverd. Al langere tijd heb ik uitgekeken naar een exemplaar die naar mn zin zou zijn, deze uiteindelijk gevonden!
Kijk voor tips ook al een tijdje mee op het forum hier en bij de buren..
In mn album heb ik inmiddels 2 foto's van het interieur geplaatst, meer foto's van de buitenkant volgen nog maar dan wil ik em eerst wassen en een zonnetje afwachten om wat leuke foto's te maken. Eerste ervaring met de A2 zijn positief, ruim, mooie afwerking, goed weggedrag etcetc, hoef ik jullie niets over te vertellen. Hiervoor had ik een A4 B5 facelift met een pompverstuiver diesel 115 pk, heerlijke reisauto. Qua trekkracht mist de A2 tov de A4 wel iets, vooral te merken in de tussen"acceleratie" op de snelweg bijv. (heb al wat informatie bij Hartog opgedaan)
Wil verder nog andere velgen monteren, zit nu standaard 15" LM op. Zal mn vraag hierover in een ander topic doen. Verder niets dan lof over de A2!
groet, Patrick
Johan

22 feb 2010, 10:54 0 x

Welkom!

Mooie A2 heb je gevonden. Ook ik heb een B5 (nog steeds) met 144 PK (chipped). Echter moet ik behoorlijk veel moeite doen om in mijn auto het 90 PK TDI tje bij te houden. Het lijkt niet hard te gaan in een A2, maar intussen.

Chippen kan natuurlijk, dat heb je helemaal een bommetje (zoals de mijne :) ).

Tip; vraag ook eens info aan bij JD engineering.
Peter

22 feb 2010, 13:06 0 x

Hoi en welkom op het forum ! Mooi dat je al foto's in je album hebt gezet. Prachtig exemplaar met originele navigatie !
boumy

22 feb 2010, 21:57 0 x

Heb nu tevens de vraag bij JD uitgezet voor chiptuning. Vindt het lastig om een keuze te maken, zijn tegenwoordig zoveel aanbieders op de markt. Heb in eerste instantie Hartog aangeschreven (via audiForum) omdat deze erg goed bekend staan heb ik me zo links en rechts laten informeren. @Johan; heb jij ervaring met JDEngineering? En een B5 met 144 pk moet helemaal als de brandweer gaan!
Ik zag hier ook een gesponserde link naar Ziptuning, iemand ervaring?
Je moet het kaf een beetje van het koren zien te scheiden in deze markt, en dan zijn ervaringen van mede A2 rijders natuurlijk altijd welkom!
groet, Patrick
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

22 feb 2010, 23:53 0 x

[quote="boumy"]Heb nu tevens de vraag bij JD uitgezet voor chiptuning. Vindt het lastig om een keuze te maken, zijn tegenwoordig zoveel aanbieders op de markt. Heb in eerste instantie Hartog aangeschreven (via audiForum) omdat deze erg goed bekend staan heb ik me zo links en rechts laten informeren. @Johan; heb jij ervaring met JDEngineering? En een B5 met 144 pk moet helemaal als de brandweer gaan!
Ik zag hier ook een gesponserde link naar Ziptuning, iemand ervaring?
Je moet het kaf een beetje van het koren zien te scheiden in deze markt, en dan zijn ervaringen van mede A2 rijders natuurlijk altijd welkom!
groet, Patrick[/quote]

Hoi Patrick,

Mijn A2 is gechipt door 2 mannen in Waddinxveen.
Werken beide ind autobranche, in de electronica. Ze heten Marcel & Jaap
Zijn te vinden via marktplaats, onder advertentie over cruisecontrol in zoetermeer (€150)

Ik heb er mn concert2 radio laten inbouwen, origineel audi-alarm, cruisecontrol, nieuwe schakelaar voor spiegelverstelling, nieuwe wisserarm met flatblade & laten chippen :lol: .

Ben echt te spreken over hun! Misschien een tip, las dat je uit Goes komt, is niet zo ver weg.

Vriendelijke groet, Joris
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

22 feb 2010, 23:55 0 x

Ps, het zijn monteur werkzaam in de vag-branche :D

Maken gebruik van originele onderdelen, maar geen dealerprijzen ;)

Groet, Joris
Johan

23 feb 2010, 08:38 0 x

Het voordeel van chippen door een bedrijf als Hartog of JD (en er zijn er nog wel een paar, mijn A4 is bijvoorbeeld gedaan door Madeno) is dat de wagen voor het chippen op de vermogensbank gaat. Vervolgens na het chippen nog een keer. Voordeel bij JD is dat als laatste de chip iets wordt aangepast, specifiek op de eigenschappen van jouw auto, daar niet elke auto gelijk is.(is mijn enige ervaring op dit gebied. Ook anderen zullen dit waarschijnlijk doen). Chippen zonder vermogensbank zou ik niet doen. Dat vind ik een beetje hetzelfde als een doos lucht kopen. Er wordt beweerd dat er een bepaald vermogen uitkomt, maar je kan dit niet controleren.

Let wel dat een Audi van zichzelf ook al dit in het vermogen zit. Het aangegeven vermogen is het echte vermogen op de wielen. Ter vergelijking een 110 PK TDI levert op de wielen 112,4 pk. Teruggerekend op de krukas is dit 125 pk! Bijna alle vermogens die de heren Chippers opgeven zijn krukas vermogens.

Nogmaals; ik heb slechts met één auto en chipper ervaring, maar me intussen redelijk ingeleefd daar de A2 er binnenkort ook aan moet geloven. ;)
boumy

23 feb 2010, 21:43 0 x

had misschien beter in "chippen en tunen" kunnen beginnen hierover, maar toch nog maar ff een reactie. Bedankt voor de tip Johan, zal eens kijken of ik die jongens die jij noemt kan vinden en vragen hoe ze te werk gaan. Zal Madeno ook eens opzoeken... Heb inmiddels van 3 een offerte Hartog €450,- Vtune in Huizen €299,- en JD €390,-. Zal zeker niet alleen naar de prijs kijken, moet gewoon goed gebeuren door mensen met verstand van zake!

groet, Patrick
Plaats reactie