Hallo allemaal,
Ik heb sinds juni 2008 een A2 1.4 van 2004 Km 74000 gekocht bij een off. Audi dealer in Apeldoorn,
hiervoor had ik een Polo 1.6 '96 met weinig problemen, totdat ik een distributieriem breuk kreeg, de gevolgen daarvan zijn bekend.
De A2 rijdt heerlijk, maar toch heb ik er wel kleine reparatie's aangehad ivm controle lampjes (uitlaatgas controle).
Een nadeel vind ik dat je het motorkapje niet op de gebruikelijke manier kunt openmaken om even de controle van vloeistoffen kunt bekijken.
Vanmorgen heb ik de sneeuw verwijderd en wilde wegrijden auto start gelijk maar kon het gaspedaal niet indrukken (wat zou dat kunnen zijn) heb daarna de motor een paar minuten stationair laten lopen en toen kon ik het gaspedaal gebruiken, ik ben naar de garage gereden die wist het ook niet precies het zou een electronische fout kunnen zijn, maar ik moest het maar even aanzien als het weer zou voorkomen moest ik maar weer terugkomen.
Als het bij je huis gebeurd is het niet zo erg, maar op een plek waar je weinig kunt uitrichten is het een beetje vervelend.
vriendelijke groet,
marin
Als nog even voorstellen, en een vraag.
- Pyro_loe
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 12 mei 2009, 22:57
- Locatie: Bodegraven-Reeuwijk
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
[quote="marin"]Een nadeel vind ik dat je het motorkapje niet op de gebruikelijke manier kunt openmaken om even de controle van vloeistoffen kunt bekijken.[/quote]
Daarvoor hebben we toch dat mooie serviceklepje (grill) aan de voorkant zitten 8-)
Daar kun je alle vloeistoffen bijvullen.
Daarvoor hebben we toch dat mooie serviceklepje (grill) aan de voorkant zitten 8-)
Daar kun je alle vloeistoffen bijvullen.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="marin"]Hallo allemaal,
Ik heb sinds juni 2008 een A2 1.4 van 2004 Km 74000 gekocht bij een off. Audi dealer in Apeldoorn,
hiervoor had ik een Polo 1.6 '96 met weinig problemen, totdat ik een distributieriem breuk kreeg, de gevolgen daarvan zijn bekend.
De A2 rijdt heerlijk, maar toch heb ik er wel kleine reparatie's aangehad ivm controle lampjes (uitlaatgas controle).
Een nadeel vind ik dat je het motorkapje niet op de gebruikelijke manier kunt openmaken om even de controle van vloeistoffen kunt bekijken.
Vanmorgen heb ik de sneeuw verwijderd en wilde wegrijden auto start gelijk maar kon het gaspedaal niet indrukken (wat zou dat kunnen zijn) heb daarna de motor een paar minuten stationair laten lopen en toen kon ik het gaspedaal gebruiken, ik ben naar de garage gereden die wist het ook niet precies het zou een electronische fout kunnen zijn, maar ik moest het maar even aanzien als het weer zou voorkomen moest ik maar weer terugkomen.
Als het bij je huis gebeurd is het niet zo erg, maar op een plek waar je weinig kunt uitrichten is het een beetje vervelend.
vriendelijke groet,
marin[/quote]
Hallo Marin,
Wat bedoel je precies met " ik kon het gaspedaal niet indrukken" ? Bedoel je dat het pedaal niet naar beneden kon (kan ik mij niet voorstellen) of bedoel je dat je het wel kon intrappen maar er geen reactie van de motor kwam? En na hoeveel tijd na het starten was dit en hoelang had de auto stilgestaan?
Theo
Ik heb sinds juni 2008 een A2 1.4 van 2004 Km 74000 gekocht bij een off. Audi dealer in Apeldoorn,
hiervoor had ik een Polo 1.6 '96 met weinig problemen, totdat ik een distributieriem breuk kreeg, de gevolgen daarvan zijn bekend.
De A2 rijdt heerlijk, maar toch heb ik er wel kleine reparatie's aangehad ivm controle lampjes (uitlaatgas controle).
Een nadeel vind ik dat je het motorkapje niet op de gebruikelijke manier kunt openmaken om even de controle van vloeistoffen kunt bekijken.
Vanmorgen heb ik de sneeuw verwijderd en wilde wegrijden auto start gelijk maar kon het gaspedaal niet indrukken (wat zou dat kunnen zijn) heb daarna de motor een paar minuten stationair laten lopen en toen kon ik het gaspedaal gebruiken, ik ben naar de garage gereden die wist het ook niet precies het zou een electronische fout kunnen zijn, maar ik moest het maar even aanzien als het weer zou voorkomen moest ik maar weer terugkomen.
Als het bij je huis gebeurd is het niet zo erg, maar op een plek waar je weinig kunt uitrichten is het een beetje vervelend.
vriendelijke groet,
marin[/quote]
Hallo Marin,
Wat bedoel je precies met " ik kon het gaspedaal niet indrukken" ? Bedoel je dat het pedaal niet naar beneden kon (kan ik mij niet voorstellen) of bedoel je dat je het wel kon intrappen maar er geen reactie van de motor kwam? En na hoeveel tijd na het starten was dit en hoelang had de auto stilgestaan?
Theo
Hallo Theo,
Heel gek, eerst had ik de motor gestart en wilde wegrijden toen kon ik het gaspedaal niet indrukken, de motor een paar minuutjes laten draaien en toen kon ik het gaspedaal wel gebruiken.
Bij de off.dealer de haas in Apeldoorn zeiden ze dat het misschien een electronische fout zou kunnen zijn, maar dat moest ik even aanzien, vanmorgen kon ik gewoon starten en wegrijden.
Kan het zijn, dat de buiten temperatuur daar iets mee te maken heeft gehad (electronisch).
marin
Heel gek, eerst had ik de motor gestart en wilde wegrijden toen kon ik het gaspedaal niet indrukken, de motor een paar minuutjes laten draaien en toen kon ik het gaspedaal wel gebruiken.
Bij de off.dealer de haas in Apeldoorn zeiden ze dat het misschien een electronische fout zou kunnen zijn, maar dat moest ik even aanzien, vanmorgen kon ik gewoon starten en wegrijden.
Kan het zijn, dat de buiten temperatuur daar iets mee te maken heeft gehad (electronisch).
marin
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hoi,
Het moet haast wel een electronische storing geweest zijn aangezien het gaspedaal electronisch bediend wordt. Vandaar ook mijn vraag of je het niet kon intrappen of dat je het wel kon intrappen maar er geen reactie kwam. Bij de laatste optie zou dit inderdaad een relatie met de temperatuur kunnen hebben (beveiliging ter voorkoming dat men bij zeer koude motor direct vol het gas intrapt zodat de smering m.n. die van de turbo bij de diesels in gedrang zou komen).
Indien het zo zou zijn dat je het pedaal inderdaad helemaal niet kun intrappen(geblokkeerd dus) lijkt het n.m. mening niets met de temperatuur te maken te hebben.
Mogelijk is het zou dat indien men de computer er even aanhangt de storing is opgeslagen en men deze alsnog kan uitlezen.
Er zit nu denk ik inderdaad niets anders op dan afwachten, maar indien het weer gebeurd direct naar de garage en storing laten uitlezen.
Theo
Het moet haast wel een electronische storing geweest zijn aangezien het gaspedaal electronisch bediend wordt. Vandaar ook mijn vraag of je het niet kon intrappen of dat je het wel kon intrappen maar er geen reactie kwam. Bij de laatste optie zou dit inderdaad een relatie met de temperatuur kunnen hebben (beveiliging ter voorkoming dat men bij zeer koude motor direct vol het gas intrapt zodat de smering m.n. die van de turbo bij de diesels in gedrang zou komen).
Indien het zo zou zijn dat je het pedaal inderdaad helemaal niet kun intrappen(geblokkeerd dus) lijkt het n.m. mening niets met de temperatuur te maken te hebben.
Mogelijk is het zou dat indien men de computer er even aanhangt de storing is opgeslagen en men deze alsnog kan uitlezen.
Er zit nu denk ik inderdaad niets anders op dan afwachten, maar indien het weer gebeurd direct naar de garage en storing laten uitlezen.
Theo