Oude liefde... (CS FSI)

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Airspeed
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 nov 2023, 17:57 12 x

Na ongeveer 2 jaar geleden m'n rode Colorstorm ATL (90 pk diesel) met afneembare trekhaak verkocht te hebben (ik ging zo ongeveer naast m'n werk wonen), had ik hem eigenlijk destijds in willen ruilen voor exact dezelfde, maar dan op benzine.
Maar helaas, .. colorstorm uitvoeringen met trekhaak en een FSI motor (en enigszins betaalbaar) zijn dun gezaaid en die hoop had ik destijds al snel laten varen.
Om een of andere reden zat ik de laatste maanden weer eens door wat advertenties van A2's te scrollen en viel m'n oog op exact zijn model en uitvoering! Niet duur (uiteraard brandt het motorlampje en wat andere kleinere mankementen waar de verkoper heel eerlijk in was) ook nog!
Door omstandigheden had ik op korte termijn niet veel later ook echt een andere auto nodig en was-ie gelukkig nog niet verkocht.
Gister vanallles snel geregeld (autoambulance en trekauto), wat zowaar nog lukte ook en vandaag de auto opgehaald :mrgreen:

De verkoopster was een dame van mijn leeftijd en had er zelf de laatste 10 jaar in gereden zagen we bij het overhandigen van de papieren. Zij had hem van de buurvrouw overgenomen (!) die hem 6 jaar had en daarvoor zat verder alleen nog de eerste eigenaar die hem 4 jaar heeft gehad. Leuk die duitse Zulassungsbescheinigung Teil II (Fahrzeugbrief) met dat soort 'Daten'.

Gelukkig had ze beide sleutels erbij (ben ik tegenwoordig wat scherper op nu ik weet wat een nwe reserve kost haha) en kwam uit de onderhandeling nog een set wintervelgen met erg goeie winterbanden (maar op een beetje rare -aftermarket volgens mij - velg).
Dit jaar maart is de auto nog 'geprüft' , maar ik heb alvast maar ene kentekenkeuring aangevraagd met APK, want de duitse APK zullen ze hier wel niet even 'overschrijven' denk ik zomaar..

Boekjes zitten er ook bij en zowaar een service historie tot en met 2020, bij een km stand van 242.000. Er staat nu ongeveer 264.000 op de teller. Een tot zover naar heden ingevulde werkplaats historie heb ik weinig bij mijn oude auto's meegemaakt (in deze prijsklasse), dus ik was aangenaam verrast.
Auto had denk ik wel een half jaar stilgestaan (gezien de roest op de schijven) voordat ze de knoop had doorgehakt om hem te verkopen, maar hij startte in 1x en liep meteen mooi stabiel stationair ondanks het gele motorlampje. Ik heb tegenwoordig zo'n Roswell motordiagnose uitlees apparaat, dus ik ben benieuwd wat-ie aangeeft alhoewel het uiteraard wel iets vanuit de inlaatkleppen sensor zal zijn.

Een andere extra reden om zo hard naar deze te rijden was dat er zowaar ook nog het bekende panoramadak in zit (werkt uiteraard niet) én er ook nog park distance op zit! Mistlampen, rode stof en verwarmde stoelen en koffer valse bodem zijn verder opties die het alleen maar gekker maken. Ik heb zelfs beide sleuteltjes van de trekhaak erbij :)
Zelf nog niet eerder zo'n complete combinatie gezien en die zullen er vast meer zijn, maar ik ben extreem in m'n nopjes met deze auto kunnen jullie je voorstellen, ondanks het werk dat er nog in zit.

Dacht dat vinden jullie vast leuk om te horen, dus vandaar dit verhaaltje (en dat ze er dus nog zijn en misschien wel wat vaker nu de bijzondere versies te koop komen nu alles ouder wordt en ze allemaal één of meerdere manko's gaan krijgen).

Onderweg meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt (alleen in Duitsland) om 102 Aral te tanken. Men vond het raar dat de trekauto (diesel) niets kreeg, maar ik wel de A2 op de aanhanger vol gooide :joy:
En uiteraard de eerste foto's (het regende vandaag de halve dag...en net pas weer thuis):

Afbeelding

Afbeelding
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Duckman
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2023, 18:03 0 x

Nice!!! Gefeliciteerd!
Steefa2
Audi A2 clublid

18 nov 2023, 19:52 0 x

Mooi hoor en super compleet! Veel plezier er mee!
chipsoer
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2023, 20:23 2 x

Haha, de zoveelste die terugkeert. :) zijn er zoveel. Waaronder ikzelf. Proficiat, en niet meer wegdoen.
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 nov 2023, 07:40 0 x

Gefeliciteerd!

APK kan je afzeggen want RDW neemt de Duitse keuring over.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Airspeed
Audi A2 clublid

19 nov 2023, 08:46 0 x

chipsoer schreef:
18 nov 2023, 20:23
Haha, de zoveelste die terugkeert. :) zijn er zoveel. Waaronder ikzelf. Proficiat, en niet meer wegdoen.
Thanks! En ‘yes sir!’ 😊
Airspeed
Audi A2 clublid

19 nov 2023, 08:48 0 x

kobus1978 schreef:
19 nov 2023, 07:40
Gefeliciteerd!

APK kan je afzeggen want RDW neemt de Duitse keuring over.
Dank!
Oh! Dat wist ik niet, thanks voor de tip!
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

19 nov 2023, 18:38 0 x

Welkom terug op het forum en veel plezierige km's gewenst met de A2.

Ik zie dat je dicht in de buurt woont, er is een kans dat je een dubbelganger tegenkomt ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Airspeed
Audi A2 clublid

19 nov 2023, 19:14 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
19 nov 2023, 18:38
Welkom terug op het forum en veel plezierige km's gewenst met de A2.

Ik zie dat je dicht in de buurt woont, er is een kans dat je een dubbelganger tegenkomt ...
Ik zie het in je onderschrift idd! :thumbmin:

Vandaag even wat meer in de auto gedoken: één (linker) koplamp is wel wat erg dof, zeker ook vergeleken met de rechter die al eens vervangen schijnt te zijn, dus maar eens kijken of die nog te bestellen zijn. Destijds was dat een probleem.

Verder sleept de wisser tegen de ruit aan de onderkant, het geluid van het schrapen gaat echt door mijn ziel, dus dat moet snel gerepareerd worden. Zal een zoeken op de site hier of iemand dat al een keer zelf gefixt heeft door die pen/niet die de beide delen vervindt, te vervangen of vast te lassen oid. Doordat het pennetje beweegt door slijtage ongetwijfeld (is ook wat roestig), zakt de wisser.

Verder moest ik erg lachen om deze sticker. Ik heb nog niet eerder een A2 gehad die fabrieksmatig over de 190 liep (ik twijfel wat over de ATL), dus denk dat ze dit alleen bij de 1,6 ltr plakken :blush:

Afbeelding

Verder nog ff de VCDS eraan gehangen en tot mijn verbazing was de motorstoring niet de bekende inlaattuimelkleppen, maar iets met de 'thermostaat voor kenveldgeregelde motorkoeling' ... Geen idee welk onderdeel dat is, maar codes gefotografeerd en gewist en er kwam voor nu even niks terug: motorlamp bleef uit na starten. Benieuwd of en wanneer het terugkomt. Iemand hiermee bekend wat dit voor onderdeel is?

Afbeelding
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

19 nov 2023, 19:20 0 x

Airspeed schreef:
19 nov 2023, 19:14

Verder sleept de wisser tegen de ruit aan de onderkant, het geluid van het schrapen gaat echt door mijn ziel, dus dat moet snel gerepareerd worden. Zal een zoeken op de site hier of iemand dat al een keer zelf gefixt heeft door die pen/niet die de beide delen vervindt, te vervangen of vast te lassen oid. Doordat het pennetje beweegt door slijtage ongetwijfeld (is ook wat roestig), zakt de wisser.
Zit het rubber stopje nog onder de ruitenwisserarm?
Zie volgende topic: viewtopic.php?p=103068#p103068
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie