Audi A2 1.2 TDI
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is soms inderdaad snel handelen, zeker voor de zeldzame versies! Toch handig dat de Audi-mobiliteitsgarantie nog van toepassing is. Heb je ook een frisse APK kunnen overnemen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- audia2freak
De APK was voor vertrek gemaakt, ben benieuwd of de RDW deze ook gaat goedkeuren voor Nederland. Ik weet dat de Duitse TUV ook geldig voor de Nederlandse APK, maar goed Oostenrijk is misschien weer net een ander verhaal.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is een EU land en zou overgenomen moeten worden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- audia2freak
Inmiddels alle 5 vorige uiteraard weer verkocht, naar mijn weten rijden ze allemaal nog. Voorafgaand aan deze laatste had ik 3x een 1.2 TDI, een zwarte, zilver metallic en lichtblauw metallic, een 1.4 diesel in het zwart en een 1.4 benzine in het wit.Jeetje Guido, mooi verhaal, mooie kleur!.
waar heb je die andere 5 gelaten?
- audia2freak
Een omslagpunt was er niet echt, de eerste heb ik zakelijk gereden gedurende een periode van 5 jaar. Na 5 jaar heb ik zakelijk een grotere auto gekocht in verband met mijn behoefte aan meer ruimte. De Audi A2 kun je niet echt 'op' rijden, alles blijft gewoon werken, roesten kan niet, dus in feite zijn banden en beurten de enige kostenpost. Ik ben een rustige rijder en had intervallen van 50.000 kilometer ook echt op de boordcomputer. Na 50.000 kilometer met nieuwe olie was het dieselverbruik iets hoger in verband met de 'dikkere' olie. Mijn gemiddelde verbruik in vijf jaar Audi A2 1.2 TDI was 2,8 liter op de 100 kilometer!
2.8 dat is een redelijke prestatie zeg!
Ik denk zuinig te rijden, met 3.1 a 3.2 als gemiddelde volgens de computer.
Want ja, je koopt een auto die zuinig kan, dan moet je er ook zo mee rijden (meestal…).
Die andere twee ben je vast niet door roekeloos rijden verloren?
Ik denk zuinig te rijden, met 3.1 a 3.2 als gemiddelde volgens de computer.
Want ja, je koopt een auto die zuinig kan, dan moet je er ook zo mee rijden (meestal…).
Die andere twee ben je vast niet door roekeloos rijden verloren?
- audia2freak
De andere twee 1.2's reed ik niet meer zakelijk, maar gedeeltelijk prive / zakelijk en kocht ik eigenlijk omdat ik ze niet kon laten staan. Steeds aangeschaft van de eerste eigenaar (gepensioneerd), eerste in België, tweede in Duitsland, de huidige dus van uit Oostenrijk. De 1.2 werden alleen verkocht als ik er een betere / mooiere voor terug kon kopen.....
- Bluemotion
Hallo AudiA2freak, indeedaad een hele mooie kleur! Was ook een favoriet van mij, maar zeer schaars! Mooie km-stand! Veel plezier met je bijzondere A2!
- audia2freak
Denk dat ik met mijn huidige witte 1.2 TDI redelijk in de buurt kom van 'mijn' ultieme A2, m.a.w. altijd blijven zoeken naar een nog mooier / unieker exemplaar.