nieuw op forum A2
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
op een klein gedeelte zat de kras door de blanke laklaag/lak heen ! daar is dus net een klein stukje blanke laklaag/lak weg...kan weinig kwaad verder, de grondlaag is daar nog wel goed. het allemooiste is natuurlijk overspuiten maar de plek is zo klein nu dat het nauwelijks opvalt. goed in de wax houden maar.
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ik gebruik als wax mequiars carnauba plus. is een redelijk standaard wax.
de weg geschuurde (blanke) lak komt hier uiteraard niet mee terug, het beschermd slechts de overgebleven lak..
ik wil deze week de ""stootstukken"" bumper opnieuw spuiten, zitten ook lichte krassen/beschadiging op. kijken hoe dat uitpakt en of er verschil in kleur te zien is, is een soort van proef gelijk.
mocht dat goed wezen spuit ik de deur op termijn opnieuw !
de weg geschuurde (blanke) lak komt hier uiteraard niet mee terug, het beschermd slechts de overgebleven lak..
ik wil deze week de ""stootstukken"" bumper opnieuw spuiten, zitten ook lichte krassen/beschadiging op. kijken hoe dat uitpakt en of er verschil in kleur te zien is, is een soort van proef gelijk.
mocht dat goed wezen spuit ik de deur op termijn opnieuw !
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
vanmiddag een begin gemaakt met onderkant als eerst de achterkant.
binnenkuipen gedemonteerd en hier kwam toch wel een hoop narigheid tevoorschijn..de as en ophangpunten waren veel harder en meer geroest als ik dacht, in slechte staat.(trouwens al het staalwerk zoals bouten/moeren ook ernstig aangetast. een en ander niet meer los te krijgen helaas.
maar ook de gehele achteremmerij slechte staat. remnippels compleet vastgerot, niet meer te demonteren/los te draaien. heb hier maar een doorslijpschijf voor gebruikt om het los te krijgen.hier komt dus geheel nieuwe (koperen) remleidingen onder + flexibele remleiding/aansluitingen..
wat nu ook duidelijk is dat al het rubberwerk/rubber bussen as goed verteerd en volledig uitgedroogd en gescheurd is.
de komende tijd gaat ik met de achteras verder ontroesten , die knap ik helemaal op, met alle opbouwonderdelen nieuw.
werk zat dus de komende tijd !
binnenkuipen gedemonteerd en hier kwam toch wel een hoop narigheid tevoorschijn..de as en ophangpunten waren veel harder en meer geroest als ik dacht, in slechte staat.(trouwens al het staalwerk zoals bouten/moeren ook ernstig aangetast. een en ander niet meer los te krijgen helaas.
maar ook de gehele achteremmerij slechte staat. remnippels compleet vastgerot, niet meer te demonteren/los te draaien. heb hier maar een doorslijpschijf voor gebruikt om het los te krijgen.hier komt dus geheel nieuwe (koperen) remleidingen onder + flexibele remleiding/aansluitingen..
wat nu ook duidelijk is dat al het rubberwerk/rubber bussen as goed verteerd en volledig uitgedroogd en gescheurd is.
de komende tijd gaat ik met de achteras verder ontroesten , die knap ik helemaal op, met alle opbouwonderdelen nieuw.
werk zat dus de komende tijd !
- Bijlagen
-
- IMG_2087[1].JPG (3.01 MiB) 470 keer bekeken
-
- IMG_2089[1].JPG (4.59 MiB) 470 keer bekeken
-
- IMG_2090[1].JPG (5.53 MiB) 470 keer bekeken
-
- IMG_2091[1].JPG (3.83 MiB) 470 keer bekeken
-
- IMG_2092[2].JPG (5.46 MiB) 470 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
de achteras helemaal gestript nu , en schuren slijpen en borstelen maar. (alleen stukken oude remleiding er nog op voor het model ,dat gaat ik vervangen voor nieuwe koperen leiding)
de as is nog wel te gebruiken ,maar had hier geen jaren meer mee moeten wachten. delen behoorlijk ingevreen door roest. vooral rondom aansluiting naar trommels , maar ook het gedeelte waar de rubber schanieren/bussen inzitten.
waar ik wel van baal is dat ik er net achterkomt met nameten dat de nieuwe rubbers/schanierpunten ophanging 73 mm in diameter zijn, de oude 70 mm ! dat is nogal een verschil.
hoe ik dit nu moet oplossen ? ik denk dat ik ze maar iets heet maakt en dan warm er in slaan. en hopen dat dat lukt dan.
waar ik wel nieuwsgierig naar bent of meer mensen hier de achteras zelf hebben aangepakt ? ik lees er hier eigenlijk nooit wat over verder (voor aanschaf had ik zelf meerdere atwees bekeken, waarvan deze al 1 van de betere was kwa zichtbare roest )
zeker voor de veiligheid ( doorroesten ) is dit wel zeer belangrijk ! eenmaal doorgeroest kan je de hele as weggooien. zie dan maar ergens nog een goede gebruikte te vinden !
de as is nog wel te gebruiken ,maar had hier geen jaren meer mee moeten wachten. delen behoorlijk ingevreen door roest. vooral rondom aansluiting naar trommels , maar ook het gedeelte waar de rubber schanieren/bussen inzitten.
waar ik wel van baal is dat ik er net achterkomt met nameten dat de nieuwe rubbers/schanierpunten ophanging 73 mm in diameter zijn, de oude 70 mm ! dat is nogal een verschil.
hoe ik dit nu moet oplossen ? ik denk dat ik ze maar iets heet maakt en dan warm er in slaan. en hopen dat dat lukt dan.
waar ik wel nieuwsgierig naar bent of meer mensen hier de achteras zelf hebben aangepakt ? ik lees er hier eigenlijk nooit wat over verder (voor aanschaf had ik zelf meerdere atwees bekeken, waarvan deze al 1 van de betere was kwa zichtbare roest )
zeker voor de veiligheid ( doorroesten ) is dit wel zeer belangrijk ! eenmaal doorgeroest kan je de hele as weggooien. zie dan maar ergens nog een goede gebruikte te vinden !
- Bijlagen
-
- IMG_2096[1].JPG (4.21 MiB) 342 keer bekeken
-
- IMG_2097[1].JPG (3.24 MiB) 342 keer bekeken
-
- IMG_2098[1].JPG (3.01 MiB) 342 keer bekeken
-
- IMG_2100[1].JPG (2.62 MiB) 342 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
De na tel om het nieuwe rubber kan enigszins in vormgedrukt worden. Gewoon monteren. Het is ook de bedoeling dat ze echt schrap in de as zitten.
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
klopt dit soort asrubbers zitten er in geperst, maar ten opzichte van de oude originele waren deze duidelijk overmaats. vooral de buitenbehuizing van het rubber.
gebrobeerd met draadeind m12 met grote vulringen en moeren er in te draaien maar kansloos.
er ging 5 mm en vervolgens begon het hele rubber bol te staan, zo strak ! warm stoken had ook geen enkel effect. ik heb vervolgens van de behuizing een snipje weggeschuurd, en de
binnenzijde as spiegelglad opgeschuurd. uiteindelijk met 3 draadeindes, spantangen etc de bussen er in weten te persen/draaien !
verders nog 2 dagen aan het schuren slijpen borstelen geweesd. het meest slechte werk zit er op. het allerleukste is natuurlijk het geheel weer opbouwen !
2 lagen 2-k epoxy primer gespoten, daarna 2-k mat zwart. nieuwe koperen remleidingen geperst met nieuwe nippels. rmogenlijk nog 2k blanke lak maar ga nu eerst de trommelankers aanpakken,spuiten en weer monteren.
gebrobeerd met draadeind m12 met grote vulringen en moeren er in te draaien maar kansloos.
er ging 5 mm en vervolgens begon het hele rubber bol te staan, zo strak ! warm stoken had ook geen enkel effect. ik heb vervolgens van de behuizing een snipje weggeschuurd, en de
binnenzijde as spiegelglad opgeschuurd. uiteindelijk met 3 draadeindes, spantangen etc de bussen er in weten te persen/draaien !
verders nog 2 dagen aan het schuren slijpen borstelen geweesd. het meest slechte werk zit er op. het allerleukste is natuurlijk het geheel weer opbouwen !
2 lagen 2-k epoxy primer gespoten, daarna 2-k mat zwart. nieuwe koperen remleidingen geperst met nieuwe nippels. rmogenlijk nog 2k blanke lak maar ga nu eerst de trommelankers aanpakken,spuiten en weer monteren.
- Bijlagen
-
- IMG_2099[1].JPG (3.79 MiB) 76 keer bekeken
-
- IMG_2104[1].JPG (2.73 MiB) 76 keer bekeken