Ik ga de discussie niet meer aan.
Als we gaan lopen roepen dat bij de nieuwe diesels de lucht schoner uit de uitlaat komt dan dat ie de motor in gaat ben ik klaar.
Dat is zoiets dat de kerstman echt bestaat.............hahahaha, laat je toch niets wijsmaken.
Op de testbank komen ze misschien een heel eind, maar of dat in de praktijk na 60000km ook nog steeds zo is heb ik sterke twijfels.
Zeker als Bosch en VAG er in zijn betrokken met hun eeuwige gesjoemel.
Audi mag weer 100000 diesels terugroepen omdat daar nog steeds sjoemelsoftware in zit.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... tos-terug/
Hoe geloofwaardig ben je dan nog na al die diesel schandalen die al de revue zijn gepasseerd?
En dan laat ik de onbetrouwbaarheid van die systemen nog even buiten beschouwing, want er is wat extra zooi nodig om de boel "schoon" uit de uitlaat te laten komen.
Dan ga je nooit probleemloos 150k kilometer op de teller zetten zonder storingen.
De ellende is nu al niet te overzien met dichtgeslibde egr kleppen en roetfilters met een dikke garagerekening erbij.
Is niet zo erg in een lease bak, hooguit ergelijk, maar als particulier ben je er ziek van.
Diesels in personenauto's moeten we mee stoppen, nergens voor nodig.
Met een benzine hybride haal je dezelfde verbruikscijfers met een veel schonere uitstoot zonder al die storingsgevoelige reinigings systemen.
Kan er over mee praten.
Maar het blijft een feit dat de A2 een heel duurzame auto is die heel lang mee kan gaan.
Heel veel tijdgenoten liggen al weg te rotten op de sloop.
Dus gewoon op rijden, dat is het duurzaamst.