Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 dec 2013, 10:03 0 x

[quote="pocoloco"][quote="HansJan"][quote="Morten"]Jammer dat de A2 5 lug heeft... had net een nieuwe set 4 lugs winterwielen aangeschaft, lol.[/quote]
Welkom in de wondere wereld van autotaal :s hock:
Tot op heden was ik van het bestaan van de term 'lug' niet op de hoogte. :mrgreen:[/quote]

Dat betekend gaats in het zweeds :mrgreen:[/quote]

Ook in het engels. dacht ik. :D
Tom

16 dec 2013, 10:41 0 x

telt eergisteren ook nog?

voor een film over een nederlandse soldaat in de eerste wereld-oorlog heb ik zaterdag met een vriend samen in Den Bosch op de set het begin gemaakt met een bunker voor een scene in de film.. Erg leuk om te doen moet ik zeggen!
Vanaf volgende week gaat er gefilmd worden en ook daarbij zal ik achter de schermen aan het helpen zijn

Voor meer info:
http://www.voordekunst.nl/vdk/project/v ... ilm-patria
https://www.facebook.com/arthur.knaap?fref=ts
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 21:28 0 x

Na het lezen van diverse topics over onderhoud trof ik een opmerking over het reinigen van velgen met Iron.X. Ik heb dat goedje inclusief WheelWax gekocht bij http://www.carclean.nl en een goed moment afgewacht.

Vandaag bleek een mooie dag en gestart met het reinigen van de oude zomerset Style velgen die ik volgend jaar in de verkoop zal doen als de nieuwe zomerset 17 inch velgen gereed is. Op dit moment rijden we op een zelfde set velgen, maar dan met winterbanden.

Zie onderstaande het verbluffende resultaat!

Vies :(

Afbeelding

Viezer :s hock:

Afbeelding

Schoon :)

Afbeelding

Schoner :D

Afbeelding
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

30 dec 2013, 22:06 0 x

[quote="HansJan"]Na het lezen van diverse topics over onderhoud trof ik een opmerking over het reinigen van velgen met Iron.X. Ik heb dat goedje inclusief WheelWax gekocht bij http://www.carclean.nl en een goed moment afgewacht.

Vandaag bleek een mooie dag en gestart met het reinigen van de oude zomerset Style velgen die ik volgend jaar in de verkoop zal doen als de nieuwe zomerset 17 inch velgen gereed is. Op dit moment rijden we op een zelfde set velgen, maar dan met winterbanden.

Zie onderstaande het verbluffende resultaat!

Vies :(

Afbeelding

Viezer :s hock:

Afbeelding

Schoon :)

Afbeelding

Schoner :D

Afbeelding[/quote]

Hoop wel dat je dat goedje niet op je zomer setje spuit !! Ik verbied het je , gewoon elke week wassen!!!! ;)
HansJan
Moderator

30 dec 2013, 22:24 0 x

[quote="pocoloco"]Hoop wel dat je dat goedje niet op je zomer setje spuit !! Ik verbied het je, gewoon elke week wassen!!!! ;) [/quote]
Ik heb dit middel gekocht met het idee om de velgen eens per jaar tijdens de wissel goed te reinigen en daarna met wax te behandelen. Tussendoor alleen met warm water en sopje. Als het goed is blijft dan de remstof niet zitten.

De gele zweem is ook echt weg en dat gaat met water alleen niet. En heel eerlijk gezegd loop ik niet elke week om mijn wagen heen met een spons. Life is tooo busy... :-( En de buren vinden me al zo'n poetsmiep :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

30 dec 2013, 22:50 0 x

[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]Hoop wel dat je dat goedje niet op je zomer setje spuit !! Ik verbied het je, gewoon elke week wassen!!!! ;) [/quote]
Ik heb dit middel gekocht met het idee om de velgen eens per jaar tijdens de wissel goed te reinigen en daarna met wax te behandelen. Tussendoor alleen met warm water en sopje. Als het goed is blijft dan de remstof niet zitten.

De gele zweem is ook echt weg en dat gaat met water alleen niet. En heel eerlijk gezegd loop ik niet elke week om mijn wagen heen met een spons. Life is tooo busy... :-( En de buren vinden me al zo'n poetsmiep :mrgreen:[/quote]

wedde dat je ze elke week wast als ze gespoten zijn.
HansJan
Moderator

30 dec 2013, 22:56 0 x

[quote="pocoloco"]wedde dat je ze elke week wast als ze gespoten zijn.[/quote]
Ik ga mijn best doen :mrgreen:

Kan je vertellen wat het is bezwaar van reinigen met middelen zoals Iron.X (overigens niet meer verkrijgbaar ...)? Wordt de lak daardoor aangetast (schraal)? Een auto zet je immers ook niet elke week in de was, dat zou de lak ook heel snel slechter maken. Ik kan me voorstellen dat dit met hetzelfde goedje ook zo is, vandaar mijn gekozen interval van 1 jaar.
Pocoloco

30 dec 2013, 23:29 0 x

[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]wedde dat je ze elke week wast als ze gespoten zijn.[/quote]
Ik ga mijn best doen :mrgreen:

Kan je vertellen wat het is bezwaar van reinigen met middelen zoals Iron.X (overigens niet meer verkrijgbaar ...)? Wordt de lak daardoor aangetast (schraal)? Een auto zet je immers ook niet elke week in de was, dat zou de lak ook heel snel slechter maken. Ik kan me voorstellen dat dit met hetzelfde goedje ook zo is, vandaar mijn gekozen interval van 1 jaar.[/quote]

Velgenreinigers is de grootste chemische troep die er is en slecht voor het lak werk. probeer het eens op je alu wieldoppen van je s4 velgen dan ga je janken !! Het tast sommige lak soorten aan deze slaan mat .
HansJan
Moderator

30 dec 2013, 23:42 0 x

[quote="pocoloco"]Velgenreinigers is de grootste chemische troep die er is en slecht voor het lak werk. probeer het eens op je alu wieldoppen van je s4 velgen dan ga je janken !! Het tast sommige lak soorten aan deze slaan mat .[/quote]
Ik zal het lot niet tarten en zeker niet op de S4(-Line) :mrgreen: doppen proberen, maar ik snap wat je bedoelt. Maar de velgen blinken zonder de wax ook alweer flink, dus in dit geval is het vast heeeel goede lak geweest. En die gebruik jij toch ook? :mrgreen:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

31 dec 2013, 09:31 0 x

[quote="Tom"]telt eergisteren ook nog?

voor een film over een nederlandse soldaat in de eerste wereld-oorlog heb ik zaterdag met een vriend samen in Den Bosch op de set het begin gemaakt met een bunker voor een scene in de film.. Erg leuk om te doen moet ik zeggen!
Vanaf volgende week gaat er gefilmd worden en ook daarbij zal ik achter de schermen aan het helpen zijn

Voor meer info:
http://www.voordekunst.nl/vdk/project/v ... ilm-patria
https://www.facebook.com/arthur.knaap?fref=ts[/quote]

Worden jullie ook wel eens ingezet voor gevechtsscenes in andere films.

Het lijkt wel een beetje op war reenactment als in het volgende filmpje:

http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_reenactment

Het ziet uit alsof er oorlogje wordt gespeeld, maar ik vind het belangrijk dat op deze manier
het verleden levend wordt gehouden en men kan zien wat oorlog inhoudt en wat het
voor de mensen toen heeft betekend.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie