Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De staaf is 9 mm dik en 25 mm breed - de sterkte moet vooral komen van de hand/arm (of deel van de auto) die hem tegenhoud
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ja, strikt genomen moeten zo'n beetje alle bouten die je loshaalt worden vervangen. En dan de nieuwe bouten met voorgeschreven koppel en x graden verder draaien weer vastzetten. Dat laatste lukt mij sowieso nauwelijks, dus ik zet de drie bouten gewoon goed vast met 100 Nm of een beetje meer. De krukasbout doe ik met de accu-slagmoersleutel (ik schat 200 Nm).
Ik denk niet dat er ook maar een boutje wordt vervangen als je bij een andere garage dan de Audi-dealer de distributie laat vervangen...
Ik denk niet dat er ook maar een boutje wordt vervangen als je bij een andere garage dan de Audi-dealer de distributie laat vervangen...
- TJT
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteren naar de dokter geweest.
De brandstofpomp van de gele CS was op sterven na dood.
Ik stond laatst al ergens in het land met een motor die niet meer kon starten omdat de pomp niets meer deed.
Het stomme was dat de pomp de laatste weken al een vreemd geluid maakte en zwakker klonk en ik toen eigenlijk al had kunnen bedenken dat het een keer mis zou gaan.
De dokter gaf via de telefoon toen gelukkig de gouden tip door een paar keer te tikken op de bodem onder de rechter achterstoel, daar waar de pomp is bevestigd in de tank.
Zodoende kon ik gelukkig weer naar huis en lukte het ook nog om gisteren naar de dokter in Waalwijk te rijden.
Eenmaal aangekomen sloeg de motor niet meer aan en moest de auto de garage ingeduwd worden.
Net op tijd.
Nu met een nieuwe pomp doet alles het weer naar behoren, waarvoor nogmaals dank, @luukske
Lukas vertelde mij ook nog dat de tank eigenlijk zo goed als schoon is.
Er was geen vuil of iets dergelijks zichtbaar met het blote oog.
Dat valt mij dan nog behoorlijk mee voor een auto van 19 jaar en 275.000 kilometer oud.
Het valt mij op dat de nieuwe generatie brandstofpompen veel minder geluid produceren dan de originele pompen vanuit de fabriek.
Ik moet echt goed luisteren om überhaupt iets te horen als ik de auto op contact zet.
Vandaag zelf een kapotte bekerhouder vervangen in de A2 van mijn ouders.
Het was in nog geen kwartier gepiept.
Op de foto is inmiddels de nieuwe bekerhouder al gemonteerd.
De brandstofpomp van de gele CS was op sterven na dood.
Ik stond laatst al ergens in het land met een motor die niet meer kon starten omdat de pomp niets meer deed.
Het stomme was dat de pomp de laatste weken al een vreemd geluid maakte en zwakker klonk en ik toen eigenlijk al had kunnen bedenken dat het een keer mis zou gaan.
De dokter gaf via de telefoon toen gelukkig de gouden tip door een paar keer te tikken op de bodem onder de rechter achterstoel, daar waar de pomp is bevestigd in de tank.
Zodoende kon ik gelukkig weer naar huis en lukte het ook nog om gisteren naar de dokter in Waalwijk te rijden.
Eenmaal aangekomen sloeg de motor niet meer aan en moest de auto de garage ingeduwd worden.
Net op tijd.
Nu met een nieuwe pomp doet alles het weer naar behoren, waarvoor nogmaals dank, @luukske
Lukas vertelde mij ook nog dat de tank eigenlijk zo goed als schoon is.
Er was geen vuil of iets dergelijks zichtbaar met het blote oog.
Dat valt mij dan nog behoorlijk mee voor een auto van 19 jaar en 275.000 kilometer oud.
Het valt mij op dat de nieuwe generatie brandstofpompen veel minder geluid produceren dan de originele pompen vanuit de fabriek.
Ik moet echt goed luisteren om überhaupt iets te horen als ik de auto op contact zet.
Vandaag zelf een kapotte bekerhouder vervangen in de A2 van mijn ouders.
Het was in nog geen kwartier gepiept.
Op de foto is inmiddels de nieuwe bekerhouder al gemonteerd.
Brandstofpompen maken niet minder lawaai.
Jou oude pomp maak na verloop van tijd steeds meer kabaal.
Dat doen ze allemaal als je ze redelijk hoort verv kost geen drol.
Ik heb hem gewoon verv door een magneti marelli
Kosten 27 euro.
Waarom omdat het een slijtage onderdeel is.
Jou oude pomp maak na verloop van tijd steeds meer kabaal.
Dat doen ze allemaal als je ze redelijk hoort verv kost geen drol.
Ik heb hem gewoon verv door een magneti marelli
Kosten 27 euro.
Waarom omdat het een slijtage onderdeel is.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
Gisteren de zomersloffen eronder gezet.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Dubbele bodem installatie. Blij dat die klapkratjes er precies inpassen. En ik heb maar 1 clipje gebroken, Yay!
@JRome
@JRome
- Bijlagen
-
- Ultralight.jpg (360.85 KiB) 2884 keer bekeken
-
- Ultraheavy.jpg (380.27 KiB) 2884 keer bekeken
-
- Kratjes passen perfect.jpg (362.03 KiB) 2884 keer bekeken
- Audi A2 Colorstorm
- Audi A2 clublid
Vanochtend weer een 2e auto aangeschaft. In verband met de verhuizing weer noodzakelijk. Heb weer gedacht aan een audi a2, maar toch maar gekozen voor een elektrische auto.
Het is een BMW i3S geworden uit 2019 met 16500 km bij de dealer.
Wij blijven met aparte auto,s rijden.
Groet wim
Het is een BMW i3S geworden uit 2019 met 16500 km bij de dealer.
Wij blijven met aparte auto,s rijden.
Groet wim
- Bijlagen
-
- D56B15DD-92B5-4C41-893E-6D91D8F4CC8A.jpeg (643.96 KiB) 2855 keer bekeken
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986