compressor tbv reservewiel
Ik heb vandaag een A2 gekocht, goed naar mijn zin alleen de compressor om het reservewiel op te pompen (ik heb zo'n platte vouwband erbij) zit er niet bij. Dit wist ik ook van te voren.
Wat kost zo'n compressor en waar kun je ze kopen, of kan het ook gewoon met een algemene Halfords 12v compressor?
P.S.: Meer info over de nieuwe aanwinst zal ik t.z.t. plaatsen, woe. kan ik de auto ophalen.
Wat kost zo'n compressor en waar kun je ze kopen, of kan het ook gewoon met een algemene Halfords 12v compressor?
P.S.: Meer info over de nieuwe aanwinst zal ik t.z.t. plaatsen, woe. kan ik de auto ophalen.
Proficiat!
Ik zou inderdaad zeker de compressor niet bij Audi gaan halen. Je kunt Marktplaats en Ebay in de gaten houden of, zoals Theo ook zegt, een alternatief gebruiken - als die de benodigde druk haalt en niet te gek groot is, lijkt me dat een prima keus. Voordeel van het origineel is natuurlijk dat die in de uitsparing onder de bodem van de kofferbak past. Ik zie er toevallig eentje op Ebay staan, wellicht helpt het (als je zoekt op Audi A2 Bordwerkzeug vind je er nog een, maar die is meer dan dubbel zo duur).
P.S. Threadnaam iets verduidelijkt
Ik zou inderdaad zeker de compressor niet bij Audi gaan halen. Je kunt Marktplaats en Ebay in de gaten houden of, zoals Theo ook zegt, een alternatief gebruiken - als die de benodigde druk haalt en niet te gek groot is, lijkt me dat een prima keus. Voordeel van het origineel is natuurlijk dat die in de uitsparing onder de bodem van de kofferbak past. Ik zie er toevallig eentje op Ebay staan, wellicht helpt het (als je zoekt op Audi A2 Bordwerkzeug vind je er nog een, maar die is meer dan dubbel zo duur).
P.S. Threadnaam iets verduidelijkt
Moet toch voor weinig te vinden zijn op Ebay Duitsland? In vele moderne VW's zit exact dezelfde compressor (golf Plus oa). Dat ding is identiek qua omvang, een paar details zijn verbeterd tov de A2 uitvoering van inmiddels 10 jaar terug.
Een generiek ding van de Halfords of zo doet het ongetwijfeld ook prima, ik heb hoogstens het idee dat die van VAG wat duurzamer zijn. Maar hoe vaak gebruik je hem helemaal.....
Gr. Marc
Een generiek ding van de Halfords of zo doet het ongetwijfeld ook prima, ik heb hoogstens het idee dat die van VAG wat duurzamer zijn. Maar hoe vaak gebruik je hem helemaal.....
Gr. Marc
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Je kunt natuurlijk ook gewoon die band bij de benzinepomp even op druk brengen en dan gewoon achter in de auto leggen. Dan heb je geen gedoe onderweg indien je hem nodig hebt en geen pomp nodig!
Is wel de goedkoopste oplossing. Echt veel ruimte meer neemt de opgepomte band nu ook weer niet in.
Ik heb ook een thuiskomertje achterin (onder de dubbele bodem) liggen die op druk is en geen pomp mee dus, wel zo makkelijk.
Theo
Is wel de goedkoopste oplossing. Echt veel ruimte meer neemt de opgepomte band nu ook weer niet in.
Ik heb ook een thuiskomertje achterin (onder de dubbele bodem) liggen die op druk is en geen pomp mee dus, wel zo makkelijk.
Theo
[quote="Okumaatje"]Een standaard thuiskomertje is veel kleineer in diameter.[/quote]Is dat zo? Ik heb er zelf geen, dus ben wel nieuwsgierig. Het ABS/ESP schijnt nogal penibel te reageren op verschillende afrolomtrek van de banden. Merkwaardig (maar gelukkig) dat je dan wel een thuiskomer kunt toepassen. Misschien is die gevoeligheid alleen als de banden per as afwijken (bijv. voor groter dan achter, wanneer je alleen de voorbanden vernieuwt en/of verschillende maten hebt).
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik kan mij niet voorstellen dat die originele (had ik in mijn vorige a2 ook) opgepompt niet meer in de kofferbak past! Ik heb nu een "gewoon" 15" thuiskomertje erin liggen en ik heb aan de kopse kant nog ruimte over! Er kan toch niet zo'n groot verschil in omtrek van die twee banden zitten! Dat zou dan wel een heel vreemd effect geven indien je dat spacewieltje gemonteerd hebt!
Theo
Theo