Gezocht: SportVelgenset Audi A2 STEEK 4X100 ( 3l 1.2 TDI)
[quote="xlwaddinxveen"]Hallo Allemaal,
Mijn vrouw heeft sinds kort een Audi A2 3L.
De kenmerkende 14 inch 'magnesium'-velgen vind ik zelf behalve heel lelijk ook oncomfortabel rijden
Ik weet dat ze een functionele bedoeling hebben (laag gewicht--> minimaal verbruik)
Maar ik ben op zoek naar een set mooiere en grotere velgen
Iemand die meer weet hierover; bijvoorbeeld welke sets geschikt zijn (zodat het passend is qua ET-WAARDE EN NAAF ETC)
Heb al een aantal 4x100 velgen gezien (bijv. RS4/S8/?)
Iemand die iets heeft liggen of een goede tip heeft, ook qua wielmaat ? 15/16/17 inch ?
Mijn voorkeur gaat uit naar een 'gebruikte' (lees; voordelige) set
bvd voor het meedenken , binnenkort een voorstel en foto-ronde van onze ''ride''
grt Bram[/quote]
Bram,
kijk even naar mijn ervaringen met bdedere en groter banden op de originele velgen.
http://www.audi-a2.nl/andere-bandenmaat ... -t282.html
Ik ben zeer tevreden met de verbetering in comfort!
Groeten
Mijn vrouw heeft sinds kort een Audi A2 3L.
De kenmerkende 14 inch 'magnesium'-velgen vind ik zelf behalve heel lelijk ook oncomfortabel rijden
Ik weet dat ze een functionele bedoeling hebben (laag gewicht--> minimaal verbruik)
Maar ik ben op zoek naar een set mooiere en grotere velgen
Iemand die meer weet hierover; bijvoorbeeld welke sets geschikt zijn (zodat het passend is qua ET-WAARDE EN NAAF ETC)
Heb al een aantal 4x100 velgen gezien (bijv. RS4/S8/?)
Iemand die iets heeft liggen of een goede tip heeft, ook qua wielmaat ? 15/16/17 inch ?
Mijn voorkeur gaat uit naar een 'gebruikte' (lees; voordelige) set
bvd voor het meedenken , binnenkort een voorstel en foto-ronde van onze ''ride''
grt Bram[/quote]
Bram,
kijk even naar mijn ervaringen met bdedere en groter banden op de originele velgen.
http://www.audi-a2.nl/andere-bandenmaat ... -t282.html
Ik ben zeer tevreden met de verbetering in comfort!
Groeten
BM-Onderdelenshop heeft volgens zijn site in Ochten een set 15" velgen liggen die op Polo/Lupo/Up zou passen (4x100) met een breedte van 5J en ET35.

Je zou zelf even moeten rekenen of dit aanvaardbaar is t.o.v. de standaard velg met 4,5J en ET38. Als het past heb je voor een bescheiden bedrag een redelijk smalle velg (rolweerstand, verbruik, lichte besturing, prijs banden) die lijkt op recente Audi velgen.

Je zou zelf even moeten rekenen of dit aanvaardbaar is t.o.v. de standaard velg met 4,5J en ET38. Als het past heb je voor een bescheiden bedrag een redelijk smalle velg (rolweerstand, verbruik, lichte besturing, prijs banden) die lijkt op recente Audi velgen.