HowTo: Schokdempers en/of veren vervangen V/A
- LeuvieA2
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 22 apr 2025, 17:56
- Locatie: Assen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben dit draadje met zorg aan t lezen, maar heb een vraagje. Waarom zou je niet met twee setjes veerspanners werken? Eén setje opdraaien en dan, als setje 1 uitgesteld is, met tweede setje een extra stukje indraaien? Te gevaarlijk?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Persoonlijk?
Ik zou de veerspanners als laatste redmiddel in de auto gebruiken. Gaat er iets mis dan ben je verder van huis. Aan de linker kant kan origineel voor origineel gewisseld worden zonder demontage van de fusee. Rechts is wel noodzakelijk om fusee te lossen door de aandrijfas die tegen de stabilisatorstang aan loopt.
Buiten de auto uiteraard wel de veerspanners gebruiken voordat je ook maar iets los draait.
Succes !
Ik zou de veerspanners als laatste redmiddel in de auto gebruiken. Gaat er iets mis dan ben je verder van huis. Aan de linker kant kan origineel voor origineel gewisseld worden zonder demontage van de fusee. Rechts is wel noodzakelijk om fusee te lossen door de aandrijfas die tegen de stabilisatorstang aan loopt.
Buiten de auto uiteraard wel de veerspanners gebruiken voordat je ook maar iets los draait.
Succes !

Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped