Foutcode 01314, Help

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2021, 19:02 2 x

Ik weet dat bij deze test de draaiende motor reageert. Zodat je dan weet dat er ergens een lekkage is.(daar waar je spuit natuurlijk).
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2718
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2021, 21:32 2 x

En ja, de reactie is sneller lopen (want meer brandstof beschikbaar)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3347
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

29 mei 2021, 08:49 2 x

Niet teveel spuiten.....

Ik weet van BBQ auto en dat is niet leuk.
Klein pufje doe ik maar.
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Gebruikersavatar
Oscar
Audi A2 clublid
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 okt 2019, 23:47
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 20:43 0 x

Vandaag geprobeerd met remmen reiniger maar geen verschil :confounded:
Ik heb wel heel voorzichtig gedaan had geen zin een BBQ :dizzy:
Ook meteen de accu getest 12.20 V voor starten en na starten 14.40 V :thumbmin:
Code 01314
Code p1553
Code 00818

Verder niet meer getest.
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 21:16 1 x

Wat je nog zou kunnen proberen is om de accu los te koppelen, en na een paar minuten weer aansluiten. Daarna nogmaals uitlezen en fouten wissen en hopelijk blijven dan de fouten weg 🤞🏽
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3347
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

30 mei 2021, 09:20 2 x

Vuile Polen?

Niet mijn Poolse buren maar de Accu!
Als ik op de Accu 12,65 meet op de Polen ........... maar 12.10 op de klemmen...!

Dan is het loshalen, opschuren en nogmaals vastzetten.
Vele denken dat vast zetten voldoende is, maar de Polen verweren, van blank naar donker metaal.
Dan laad de Dynamo minder en kreeg je A2 ook tekort...

Een Goed contact tussen de klem en pool is zeer belangrijk.
Mijn 1.8 blok sneuvelde en Automaat had ook vreemde dingen. nu weer gewone blok + bak gedaan...
Opa word trager en 1.4 is genoeg.
Plaats reactie