Ook is het handiger dit te doen als de tank grotendeels leeg is ipv andersom

Asko schreef: ↑14 mar 2025, 19:14Is inderdaad goed zelf te doen.
Vanaf bovenstaand foto:
Eerst rondom goed schoonmaken, dan de grote ring losdraaien. Zit soms vast.
Zit soms ook bunkervast zo bleek bij mij..was alleen nog met grof geweld er uit beuken. helaas nu aansluiting benzineslang afgebroken en scheurtje in , dus maar een nieuwe besteld..ik hoop dat ik wel het juiste opgestuurd krijgt ( https://www.autodoc.nl/ridex/8056139?se ... 82F0042%29 )
het gaat in principe alleen om het kunstof bovengedeelte met goede aansluitingen.
ik ben even aan het proberen geweesd met mn oude behuizing om slangetjes van bovenzijde te verwijderen...ook bunkervast..![]()
helemaal uitgehard zeg maar, wat logisch is na 22 jaar in de benzine gehangen te hebben.
benieuwd naar ervaring hoe slangetjes enigsins soepel te verwijderen bovenzijde en op bnzinepomp zelf ,zonder dat de rest afbreekt ?
Wat mij erg opviel : na bijna 22 jaar, 220.000 km : het onderste filter in behuizing 0,00 % vervuiling. als nieuw verder.
met stalen benzinetanken dit niet eerder meegemaakt !
Sterker nog, het moet! Door het gewicht van de brandstof vervormd de plastic tank en kan het zijn dat je de ring er niet meer terug in krijgt.
Bij twijfel altijd een nieuw onderdeel bestellen aan de hand van het origineelnummer op de pomp.marcoa2 schreef: ↑30 mei 2025, 22:20ik ben er nog steeds niet uit, heeft een A2 1.4 16v BBY motor (2003) nu een 3 of 4 bar benzinepomp nodig ?
op zoek naar geweesd, en ik kom er niet uit. op alle verkoopsites 3 of 4 bar versies allebei geschikt voor BBY blok..
maar op a2 sites zoals deze lees ik hier ook niets over, opmerkelijk.
ik beschik niet over de juiste vag info wat de fabrieksspecificatie hierover te melden heeft helaas.
3 of 4 bar is wel een heel groot verschil in capaciteit ! dat heeft gevolgen..positief of negatief..
dit wil ik uiteraard eerst zeker weten zodat gelijk de juiste capaciteit benzinepomp gemonteerd word.
in 1 X goed principe.