Bouw van een RS2

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2019, 10:55 0 x

2 Ton?

Ik zie ze vanaf €34900,- tot €69000,- aangeboden!
Keuze uit 15 stuks dus voldoende aanbod.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1026
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 apr 2019, 13:57 2 x

🐿wil je het even een beetje gestructureerd houden? Het gaat hier om een S en een RS op BASIS van de A2.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2019, 15:38 0 x

Een echte rs2 uit de jaren 90 kost al gauw een paar ton .


Hier reageerde ik op... dus geen paar ton waarde met bewijs hierboven.
Wel stevige prijzen maar de Audi 80 versie waar deze op gemaakt was.

De A2 wat RS2 wil is totaal andere en ik wacht af wat ze doen.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2019, 16:21 1 x

Vanaf nu weer on topic graag, reacties anders dan over de A2 van topicstarter worden verwijderd...
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

30 apr 2019, 20:27 1 x

Beste allemaal

Helemaal gelijk dit topic gaat idd over een a2-s2/rs2.
Laten we idd on topic blijven .
Morgen is het zo ver we wachten ook zelf gespannen af.

Mvg rs2 team
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

30 apr 2019, 20:31 1 x

En idd ik was in de war met de s1 oer quarto.
Die kost een paar ton .

Mvg

Rs2 team
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

03 mei 2019, 03:05 6 x

beste allemaal

Afgelopen woensdag hebben we de eerste runs gedaan .
En zeker de moeite waard , zeker te bedenken dat wij het redelijk oem doen .
Ivm de kosten zo voor ieder te drukken en deze mod ook toe te gaan passen .
En dus als eerst de echte a2-s2 te produceren en een kit samen te stellen .
Een die werkt en je alle dagen kunt gebruiken , geen rookmachine , grote aanpassingen , of problemen .
Ik ben van mening dat we goed de 160 pk 400nm moeten kunnen halen .
Eerste run was al 154 pk 375nm . goed maar iets te veel rook en denk aan de oem koppeling .
Tweede run was 152 pk . ook heel goed maar giga veel rook .
Derde run was 140 pk . weinig tot geen rook maar we gaan voor meer .
En de vierde run was 145 pk . 300nm ongeveer moet alles ook nog even precies na kijken .
Filmpjes komen morgen of in het weekeind even schoon snijden en uploaden .
jullie gaan dit wel waarderen hoop ik , In deze eind fase van ons a2-s2 verhaal optische en motorisch .
Wij hebben nog een paar kleinigheidjes gevonden , waaronder hitte en de intercooler is zwak .
Hier gaat ons team zich over buigen , deze oem op te lossen @timmus heeft goede ideeen hier voor .
Maar wij denken hier ook aan mee wij zijn nu vooralsnog prijs gericht aan het denken en zijn oplossing is nogal prijzig , en de flow denken wij kan beter .
Dus de diameter van de intercooler moet groter , en we moeten de temperatuur indammen met een turbo deken ook ceramische zou ook kunnen , maar dat is weer kostbaar .
Snelheid is ruim 200 op de gps 215 op de teller een echte wolf in schaaps kleren .
Kwa atl bak gaan we op snelheid wel op max , maar naar de max toe is nog veel te winnen .
kwa spool up van de turbo kunnen we ook nog wel wat winnen . we zitten nu op de 2300rpm
en kwa temperatuur ja die is te hoog dus snel rook daar valt dus ook nog veel te winnen .

alvast danken wij iedereen voor de interesse in ons project a2-s2

mvg

rs2 team
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 mei 2019, 10:06 0 x

Rook?
De 5W30 is erg dun en geeft bij normale al hoger verbruik.

De 10W40 is bij rustig warm rijden goed te doen, of is de olie niet gedaald?
Verder is gebruikt blok ook niet helemaal 100% perfectie.

De warmte, ja ik heb AMF op LPG 5 laten zetten en daar moest ook veel aan gebeuren.
Anders was het gietijzer gesmolten!
Zelf denk ik dat je veel warmte via de waterpomp kunt afvoeren.
Die plastic niet en sommige hebben metalen schoepen die je kunt verbeteren/buigen....

De meeste blijven tot 120 Pk steken en dat is vermoedelijk om dit soort problemen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Spits
Audi A2 clublid
Berichten: 538
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

03 mei 2019, 11:49 2 x

Ze bedoelen de verhouding lucht/brandstof Dirck, meer (teveel) diesel ten opzichte van zuurstof gaat walmen, oftewel roken....
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2084
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 mei 2019, 13:56 4 x

Valt mij op het hevige gebrek aan beeldmateriaal................of ik op een pre-historisch forum terecht ben gekomen.
Plaats reactie