Project A2 1.4TDI van muurman
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Cruisen op een toerental tussen de 1200 en 1500 raad ik juist niet aan.
Zeker onder de 1500t/pm vind het torretje niet leuk.
Juist tussen de 1800 en 2000t/pm is het meest zuinige toerental in de 5e versnelling.
Dan zit ik zonder airco aan tussen de 1:38 en 1:44.
Met airco aan 1:28 en 1:34.
Zeker onder de 1500t/pm vind het torretje niet leuk.
Juist tussen de 1800 en 2000t/pm is het meest zuinige toerental in de 5e versnelling.
Dan zit ik zonder airco aan tussen de 1:38 en 1:44.
Met airco aan 1:28 en 1:34.
Die 1:44 haal ik toch echt alleen maar met m 'op gang' houden op of onder de 1500rpm.Cruisen op een toerental tussen de 1200 en 1500 raad ik juist niet aan.
Zeker onder de 1500t/pm vind het torretje niet leuk.
Juist tussen de 1800 en 2000t/pm is het meest zuinige toerental in de 5e versnelling.
Dan zit ik zonder airco aan tussen de 1:38 en 1:44.
Met airco aan 1:28 en 1:34.
Bij 1900rpm in de 5 haal k 1:25 - 1:35 max
Rijden met dergelijke lage toerentallen is idd alleen aan te raden wanneer je n klein beetje gevoel hebt voor t blokje. Zoals gezegd, bij versnellen of belasting door heuvel op wél ff terug naar het dan prettiger klinkende koppelbereik.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Vergeet niet dat ik ook met grotere wielen rijdt, die 3cm grotere diameter hebben.
Hierdoor wordt het toerental met 150-200t/pm verlaagd, waardoor ik ook weer zuiniger kan rijden.
Hierdoor wordt het toerental met 150-200t/pm verlaagd, waardoor ik ook weer zuiniger kan rijden.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3869
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik denk zelf dat het rijden na tuning heel veel zelfbeheersing vraagt voor het halen van een laag verbruik.Vandaag getankt 1 op 19,8 incl plaar vlotte test ritten en verder stevig doorrijden
De verleiding is erg groot om het gaspedaal toch even wat dieper in te trappen
voor de duw in de rug. Het verdriet komt pas naderhand bij het tanken ...:-S
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Die 5.0/100km haal je wel. Kun je nog vlot bij rijden ook.Als ik gemiddeld 1 op 20 haal ongeveer ben ik tevreden.
Wil wel naar 175/65R15 ivm grip en lager toerental of wellicht 185/65R15
185/65/15 is wel erg hoog, moet je iig n XL band voor nemen anders schudt de kont van je kogel bij elke snel genomen bocht 2x na... Je wint bij deze omtrek ong 4,4% rolafstand, daarmee geeft je teller net n paar km te weinig aan tov gps.
De bandbreedte (bij originele ET35 velgen) laat nog wel 10mm spacers toe.
Krijg vd week 8mm Eibachs die ik tussen mn zomerset (195/55/16, ET35) ga schroeven in een poging om eerder genoemd naschudden te verminderen.
Die 5.0/100km haal je wel. Kun je nog vlot bij rijden ook.<blockquote class="Quote" rel="muurman">Als ik gemiddeld 1 op 20 haal ongeveer ben ik tevreden.
Wil wel naar 175/65R15 ivm grip en lager toerental of wellicht 185/65R15
185/65/15 is wel erg hoog, moet je iig n XL band voor nemen anders schudt de kont van je kogel bij elke snel genomen bocht 2x na... Je wint bij deze omtrek ong 4,4% rolafstand, daarmee geeft je teller net n paar km te weinig aan tov gps.
De bandbreedte (bij originele ET35 velgen) laat nog wel 10mm spacers toe.
Krijg vd week 8mm Eibachs die ik tussen mn zomerset (195/55/16, ET35) ga schroeven in een poging om eerder genoemd naschudden te verminderen.
</blockquote>
Dat ga je niet verhelpen met spacers ,wat voor invloed zouden die hebben op het naschudden van ballon banden??
Die 5.0/100km haal je wel. Kun je nog vlot bij rijden ook.<blockquote class="Quote" rel="Eekastar"><blockquote class="Quote" rel="muurman">Als ik gemiddeld 1 op 20 haal ongeveer ben ik tevreden.
Wil wel naar 175/65R15 ivm grip en lager toerental of wellicht 185/65R15
185/65/15 is wel erg hoog, moet je iig n XL band voor nemen anders schudt de kont van je kogel bij elke snel genomen bocht 2x na... Je wint bij deze omtrek ong 4,4% rolafstand, daarmee geeft je teller net n paar km te weinig aan tov gps.
De bandbreedte (bij originele ET35 velgen) laat nog wel 10mm spacers toe.
Krijg vd week 8mm Eibachs die ik tussen mn zomerset (195/55/16, ET35) ga schroeven in een poging om eerder genoemd naschudden te verminderen.
</blockquote>
Dat ga je niet verhelpen met spacers ,wat voor invloed zouden die hebben op het naschudden van ballon banden??
</blockquote>
Verwachtingen zijn ook niet hoog gespannen.
Kon de Eibach 8mm set voor n paar tientjes incl bouten overnemen voor dit experimentje.
Rij inmiddels ook Bilstein Sport & +/- 25mm verlaagd. De Dunlop Bluresponse banden kleven perfect maar de wang is idd veulste zacht.
Iets breder spoor -heb ik in t verleden ervaren- neemt in bochten iets van de laterale druk op t rubber weg.
Ik weet dat ik met tegengestelde eigenschappen aan t googelen ben, maar zoek toch n beetje 'the best of both worlds' gehecht als ik (als Dieselaar

1 van de vorige eigenaren had een radio ingebouwd en , vraag me niet waarom... , lopen knoeien met de adapter kabels. Dus eenvoudig weg eerst maar een nieuw adaptersetje besteld en nu werken ook de achterspeakers .
Tevens DAB antenne geplaatst.
vraagje: is er ook een 12Volt beschikbaar die via contactslot geschakeld word? Nu moet ik radio zelf uitzetten.
Tevens DAB antenne geplaatst.
vraagje: is er ook een 12Volt beschikbaar die via contactslot geschakeld word? Nu moet ik radio zelf uitzetten.