Inbouw en vrijschakelen cruise control
[quote="okuki"]De cruise control zit erin, met grote dank aan chartjes. In de bijgevoegde handleiding stond namelijk niet dat je sommige draadjes eruit moest halen om de nieuwe te kunnen plaatsen. Heel lang stroomschema's bekeken op elsa en uiteindelijk hier een zéér nuttige post gevonden van chartjes.
Nu enkel nog eens naar de garage om hem te laten activeren. Dat zal voor maandag binnen twee weken zijn als de kleine "merkloze" garage dicht bij het werk het niet kan.
Een zéér welgemeende dank je wel aan chartjes,
frederik
Edit : sorry falcon en mister ik was jullie vergeten. Zonder te weten welke sleutel nodig was, was het ook niet gelukt. Bedankt[/quote]
Daar is dit forum voor. Goed idee om dit evt in Reuver te laten doen. Ik heb het zelf gedaan met een habibabi Vagcom kabel van 10 euro en nog geleend ook.
groeten en tot ziens in Reuver.
Cees
Nu enkel nog eens naar de garage om hem te laten activeren. Dat zal voor maandag binnen twee weken zijn als de kleine "merkloze" garage dicht bij het werk het niet kan.
Een zéér welgemeende dank je wel aan chartjes,
frederik
Edit : sorry falcon en mister ik was jullie vergeten. Zonder te weten welke sleutel nodig was, was het ook niet gelukt. Bedankt[/quote]
Daar is dit forum voor. Goed idee om dit evt in Reuver te laten doen. Ik heb het zelf gedaan met een habibabi Vagcom kabel van 10 euro en nog geleend ook.
groeten en tot ziens in Reuver.
Cees
Ok, zal het in Reuver laten doen. Dan zie ik direct wat zo een toestelletje is, en kan dan ook een aankoop van zoiets overwegen
Ik dacht dat dat enkel fouten kon lezen en er verder niets mee doen was. Als dat meer kan wil ik dat ook wel.

Ik dacht dat dat enkel fouten kon lezen en er verder niets mee doen was. Als dat meer kan wil ik dat ook wel.
[quote="okuki"]Ok, zal het in Reuver laten doen. Dan zie ik direct wat zo een toestelletje is, en kan dan ook een aankoop van zoiets overwegen
Ik dacht dat dat enkel fouten kon lezen en er verder niets mee doen was. Als dat meer kan wil ik dat ook wel.[/quote]Het programma (vag-com, vanaf ca. 2010 vcds geheten) draait gewoon op je laptop. Je dient er slechts een kabel bij te kopen van usb naar de OBD-poort in je auto. Met de gratis versie kun je fouten uitlezen. De officiële versie incluis kabel kost zo'n 400 euries. Er zijn ook gekraakte versies die met een kabel van 13 euro werken...

Ik dacht dat dat enkel fouten kon lezen en er verder niets mee doen was. Als dat meer kan wil ik dat ook wel.[/quote]Het programma (vag-com, vanaf ca. 2010 vcds geheten) draait gewoon op je laptop. Je dient er slechts een kabel bij te kopen van usb naar de OBD-poort in je auto. Met de gratis versie kun je fouten uitlezen. De officiële versie incluis kabel kost zo'n 400 euries. Er zijn ook gekraakte versies die met een kabel van 13 euro werken...
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dit vindt ik ook wel geinig, we beginnen met Opbergbakje als onderwerp en zitten nadat de cruise control de revue gepasseerd heeft al op VAGCOM. Mij maakt het niets uit, lees toch bijna alles, alleen lastig voor de zoekfunctie. 

[quote="lemoi"]jaja, niets dan lof! maar misschien het kop je veranderen in "opbergbakje onder handrem VAGCOM, reuver etc....". Is makkelijker zoeken ;-)[/quote]Beter nog: deze moderator is even uit zijn luie stoel gekropen en heeft de nieuwe discussie afgesplitst! Zo kan iedereen de belevenissen van okuki opzoeken en teruglezen! :lol: