Aangezien de volledige bekende historie van deze auto toch al op het A2 Forum staat, gaan we hier lekker door.
A2 1.4 AUA (of toch niet, later meer) uit 09/2001, origineel Nederlands met kenteken 65-HN-RJ. Daarom hernoemt tot Henry. Ik vind de A2 ook altijd vriendelijk ogen, een beetje zoals de Henry stofzuiger (alleen dan de verkeerde kleur

Goed uitgerust met lederen bekleding, cruise control, climate control, stoelverwarming, stuurwielbediening, DIS, OSS, PDC achter en enkele nuttige modernere verbeteringen in LED dimlicht en mistlampen, en RNS-E.
Gekocht begin april met 177.000 km op de teller (naar het schijnt is het eigenlijk ongeveer 100.000 meer) en nu al goed in gebruik. Eind april (bijna) probleemloos op en neer naar Zuid-Frankrijk en gebruik voor woon-werk verkeer 2 dagen per week waardoor we nu al op 182.000 staan.
Ik heb de auto gekocht met enkele (deels) bekende problemen en verbeterpunten:
-airco werd niet koud (gerepareerd, nieuwe condensator)
-banden voor 10 jaar oud, achter 9 jaar oud (binnenkort vervangen door nieuwe Hankook AllSeason)
-motor onrustig in de acceleratie, waarschijnlijk de klopsensor (Klopsensor en bedrading vervangen)
-OSS permanent gesloten (laten we zo)
-parkeersensoren geven storing (sensor links midden kapot)
-vlekken en slijtage in bestuurdersstoel zitting (vlekken voorlopig grotendeels weggepoetst)
-trilling in stuur tussen 55 en 80, en onder remmen van hoge snelheid
-Iedere 500 km een motorstoring met 16804: Katalysator Bank 1
-veer rechtsvoor mist 1 wikkel
-achterraam bediening blokkade permanent
De auto is de week nadat ik hem kocht bij de A2 dokter geweest, die constateerde dat de condensator stuk was en dat de klopsensor bedrading problemen gaf. Daarom allebei vakkundig vervangen, oliewissel en enkele andere kleine probleempjes verholpen. Daarbij ook opgemerkt dat de rechtervoor veer een wikkel mist en dat de motor noch een AUA noch een BBY is, maar iets ertussen in van de VW groep zoals ik het begrijp.
Daarna zelf de bougies, bougiekabels, bobine, interieurfilter en ruitenwisser vervangen.
Ik ben een verschrikkelijke pietje precies, dus toch zijn er nog een paar dingen die ik op de langere termijn nog wil doen:
-onrust en trilling vooras oplossen
-Bluetooth module in RNS-E inprogrammeren met VCDS
-parkeersensoren vervangen
-temperatuurweerstand airco wat onrustig
-voorveren vervangen
-kraken achteras onderzoeken
-achterraam bediening blokkade onderzoeken
-zitting stoel reparatie onderzoeken
De A2 bevalt heel goed en blijft voorlopig nog wel even. Al heel wat grotere onhandige dingen moeten vervoeren en de A2 neemt alle lading zonder problemen. Tot nu toe ook lekker zuinig (1 op 16), comfortabel en betrouwbaar. Natuurlijk nog wel wat zaken te verbeteren maar overall heel tevreden!