Even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

11 nov 2019, 11:08 0 x

Hmm oke. Diesel zag ook ergens onder de 100 euro.
Dan heb ik toen denk teveel betaald denk ik voor de Honda Civic uit 2000.
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

04 nov 2020, 11:23 0 x

Daan86 schreef:
18 okt 2019, 14:31
...............
Nu ben ik gister van Gouda naar Almere gereden. Toen viel mij al op dat nadat mijn temperatuurmeter netjes op 90 stond later terugliep naar de 80 graden.
Vanochtend ben ik van Almere naar Alkmaar gereden. Ik weet niet precies of de temperatuur vanochtend 90 graden was maar toen ik na een uur aan kwam was de temperatuur onder de 70 graden gezakt.
Ik denk dat thermostaat het niet meer juist doet. Dus van het weekend even kijken of ik die zelf kan vervangen.
Hoi hoi,

Vorig jaar de thermostaat netjes vervangen toen ik de auto kocht.

Nu rij ik vanochtend op de snelweg. Geeft de temperatuurmeter 60 graden aan. :rolleyes:
Daarna liep deze weer omhoog naar de 90 graden. Daarna weer 60 graden.

Ik gestopt bij een tankstation. Verwarming doet het gewoon. Motorkap eraf gehaald.
Ik heb genoeg koelvloeistof erin zitten. De 2 leidingen naar de motor gecheckt. De 1 was netjes warm, en de andere was koud.
Verder kon ik ook niks geks ontdekken.

Kan het zo zijn dat de thermostaat weer stuk is? Of is er misschien iets anders aan de hand?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 nov 2020, 12:37 0 x

Een flinke plas water kan niet in een paar seconden tientallen graden van temperatuur veranderen. Met de koelvloeistoftemperatuur is dus niets mis.

Ik zou de sensor verdenken. Als je VCDS of ander uitleesgereedschap (Torque op je mobiel) hebt, kun je de motortemperatuur zoals de ECU die ziet (G62 sensor) vergelijken.

De G2 (sensor tbv instrumentenpaneel) en G62 sensoren zitten in één behuizing. Als G2 aan het overlijden is, krijg je de beschreven symptomen.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 nov 2020, 14:59 0 x

Daan86 schreef:
04 nov 2020, 11:23
Kan het zo zijn dat de thermostaat weer stuk is? Of is er misschien iets anders aan de hand?
Alles kan. Nu het weer wat kouder wordt past het temperatuurverloop wel bij een defecte thermostaat, mits het niet zoals Peter aangeeft in een heel korte periode gebeurd. Als de meter langzaam terugloopt en niet plotseling wijst dit op de thermostaat.

Als je toch gaat vervangen zonder verder te meten in VCDS (goede tip!) zou ik simpelweg zowel de thermostaat als de sensor vervangen.
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

06 nov 2020, 12:27 0 x

Bedankt voor de reacties. :)
Ik kijk het nog even aan. Want sinds gister doet de temperatuurmeter weer normaal.
Maar als de meter weer raar gaat doen weet ik wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

04 okt 2021, 15:55 1 x

Zojuist mijn auto laten keuren. Vorige keer was de auto nog niet goed gekeurd door een lekkende kering van het stuurhuis.
Deze heb ik bij de sloop gehaald en vandaag door monteur erin laten zetten.
De A2 is nu goed gekeurd.
Alleen bij het wegrijden gingen asr lampje als eerst branden en daarna ook de abs + remsysteem lampje in het midden gevolgd door 3 piepjes.
Ik ben gelijk omgedraaid. Hij zei ik ben nergens aan gekomen misschien komt het door je kabel bij de rem. Rem vloeistof bijgevuld maar lampjes gaan nog niet weg. Hij heeft geen uitleesapparaat. Ik kan de auto donderdag weer terug brengen dan heeft hij wel een uitleessyteem. Hij zei dat ik hiermee gewoon kon doorrijden.
Wat is wijsheid? Iemand tips? :s
IMG_20211004_153903_002.jpg
IMG_20211004_153903_002.jpg (2.92 MiB) 1755 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2021, 16:10 1 x

Dipje in de boordspanning door zwakke accu en/of dynamo.
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2021, 16:11 1 x

Bij mij was dit een defecte remschakelaar achter mijn rempedaal. Kost iets van €12. Makkelijk zelf te vervangen en wellicht de oorzaak van de melding
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2021, 22:00 1 x

Mijn eerste gedachte is ook de remlicht schakelaar.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2021, 22:24 1 x

Even uitlezen en je weet meer :)

Maar zou kunnen dat het iets van kalibratie van het stuurhuis is of iets dergelijks. Wellicht heb je wat aan dit draadje: viewtopic.php?t=8331
Plaats reactie