Verwarming en zoem-geluid achter dashboard

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 10:38 0 x

Patrickbby schreef:
15 nov 2020, 15:20
Nu zag ik laatst vervangende potentio potmeters om te vervangen kan ze alleen nergens terug vinden maar aangezien ik toch achter het dashboard moet zijn voor bekabeling had ik het idee deze direct mee te vervangen en direct alle regelkleppen te reviseren.
Interessant. Ik zou het op prijs stellen als je na afloop wilt vertellen hoe je het hebt aangepakt en wat je tegen bent gekomen.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 11:56 0 x

De stelmotoren geven ook foutcodes die je kunt uitlezen om je een goede richting op te wijzen. Overigens hebben bijna alle A2's wel enkele (incidentele) fouten opgeslagen voor de stelmotoren, echter levert dit in de praktijk zelden merkbare problemen op.

Enkele afbeeldingen van het Duitse forum. Eerst dashboardkastje eruit, vervolgens zou je met wat lenigheid de boel moeten kunnen uitbouwen: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... der-klima/

Bij het scannen van het Duitse forum begrijp ik dat er twee soorten weerstanden zijn voor verschillende stelkleppen, klopt dit? @Peter_Maathuis @HansJan Wellicht een idee om, bij een succesvolle transplantatie, deze toe toe voegen aan de clubvoorraad?
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2020, 08:45 0 x

Spinazie schreef:
16 nov 2020, 11:56
De stelmotoren geven ook foutcodes die je kunt uitlezen om je een goede richting op te wijzen. Overigens hebben bijna alle A2's wel enkele (incidentele) fouten opgeslagen voor de stelmotoren, echter levert dit in de praktijk zelden merkbare problemen op.

Enkele afbeeldingen van het Duitse forum. Eerst dashboardkastje eruit, vervolgens zou je met wat lenigheid de boel moeten kunnen uitbouwen: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... der-klima/

Bij het scannen van het Duitse forum begrijp ik dat er twee soorten weerstanden zijn voor verschillende stelkleppen, klopt dit? @Peter_Maathuis @HansJan Wellicht een idee om, bij een succesvolle transplantatie, deze toe toe voegen aan de clubvoorraad?
Incidenteel lijkt te kloppen mijn flappen zijn weer gaan werken en de temperatuur lijkt weer normaal te wezen.

Hoop dat dat even zo blijft dan kan ik het herstellen uitstellen tot aan de lente.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2020, 12:38 0 x

Er staat mij voor de geest dat er stelmotoren zijn waarbij de potentiometers (sensoren) te vervangen zijn en stelmotoren waarbij dat niet kan. Maar een paar van die "poti's" opnemen in de onderdelenvoorraad lijkt me geen slecht idee, ook al omdat ze maar een euro per stuk kosten...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 nov 2020, 15:17 0 x

Goed plan, interessant om dit (tijdens een sleutelmeeting) eens te proberen en praktische kennis op te doen van de werkwijze.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie