Afstandsbediening (sleutels) inleren

Howto's en handleidingen
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 nov 2019, 22:31 0 x

Dat was een goede tip en zo simpel dat ik het niet kon laten om het even te proberen. Niets helaas....

Ik lees in je link dat de knipperlichten ook zouden moeten oplichten tijdens het op unlock drukken vd nieuwe sleutel bij het inleren, klopt dat? Bij mij gaat er nl niets aan.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 nov 2019, 23:04 2 x

Ik heb de procedure al eens gebruikt en met succes, maar het luistert wel vrij nauw:
- auto (die op slot staat) openen met de sleutel in het deurslot
- instappen en deur sluiten, raam openen
- met de sleutel de auto op contact zetten
- met de nieuwe sleutel in het deurslot de auto afsluiten en binnen 5 seconden 3x de unlock-knop bedienen
- 5 seconden wachten
en dit alles binnen 30 seconden afronden.

En anders toch maar iemand zoeken met VCDS en methode 1 gebruiken.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2019, 15:24 0 x

Het is gelukt (en niet gelukt :) )

Ik heb jouw methode een paar keer herhaald met de nieuwe electronica in de sleutel, maar geen reactie. Maar ik las nu ook in de link die je doorgaf dat deze methodiek (methode 1 met VCDS en methode 2 zonder) alleen werkt als de electronica ooit met de auto is verbonden. Dus dan zou het met jouw electronica nooit gaan lukken zonder hulp.

Aangezien jouw methodiek op details afwijkt van die van de openingspost heb ik toch nog eens mijn oude electronica ingebouwd (had pootje van chip losgeduwd met schroevendraaier tijdens t demonteren en daarna weer vastgesoldeerd): in 1 keer ingeleerd!!!!

Oftewel: goed om de openingspost mss aan te passen naar de werkwijze die Peter hierboven aangeeft, want die is toch net anders dan daar staat...

Ik ben iig blij dat ik weer 2 werkende sleutels heb!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 nov 2019, 15:59 0 x

VCDS lukte altijd ... tot nu toe...

Maar de Peter methode, het kan mits je auto origineel is
en geen achteraf moduul is bijgeplaatst vermoed ik.

Ik heb nu ook de ramen sluiten en Open Sky toegevoegd, kan bij snel drukken deze op kier of vol open laten maar bij ietsje langer gaan die ook dicht... of open op die manier, 2 seconden en Bingo!

Dus als je meer wilt, toch VCDS of Vag com kabel nodig die niet te oud is.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jul 2020, 19:30 2 x

Vandaag kreeg ik op mij werk de A2 niet afgesloten met de afstandsbediening in de sleutel. Heb de auto handmatig afgesloten.
Ging eigenlijk uit van een lege batterij, niet zo vreemd na jaren gebruik ...

Thuisgekomen de reservesleutel geprobeerd, deze werkte ook niet.
Van 1 sleutel de batterij leeg zou kunnen, maar van 2 sleutels tegelijk leek mij onwaarschijnlijk.

Toch maar eens aan het zoeken geweest op het forum en kwam dit topic tegen. Met de hulp van de instructie binnen 10 minuten
beide sleutels weer aan de praat gekregen, zonder het verwisselen van de batterij in de sleutel.

Toch wel fijn, zo'n forum ... :thumbmin:
Gebruikersavatar
AudiA2-rijdster
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2020, 21:25
Locatie: Rotterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 nov 2020, 21:42 0 x

Mijn afstandsbediening deed het op een gegeven moment ook niet meer door een onhandige actie bij het verwisselen van de batterij. Alle mooie handleidingen hier gevolgd, maar helaas: geen resultaat. Had het eigenlijk al opgegeven tot ik toch nog een keer het forum doorlas en de tip van MT Automotive las. Afspraak gemaakt en nu als een kind zo blij want mijn sleutels doen het allebei weer!!!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2021, 22:23 1 x

Hier ook gelukt met de instructie van @kobus1978.

Maar je moet wél even weten welke sleutel welke code heeft. In mijn geval was de sleutel met de lege batterij nummer 1, terwijl nummer 2 het meest gebruikt wordt ... Even notitie van maken, of beide wissen en opnieuw coderen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jun 2021, 17:32 2 x

Het is een magisch gebeuren.

Al enkele dagen heb ik geprobeerd om de sleutel opnieuw in te leren na het vervangen van de accu, totdat ik er uit chagrijn maar weer mee stopte. Nooit kwam ik zover dat de claxon klonk.
Vandaag heb ik het weer eens geprobeerd. Niks claxon. Geen resultaat. Maar ik had al prutsend nogal vaak het contact aangezet en weer afgesloten. Ik denk dat de A2 het zat werd, want toen ik het al weer had opgegeven en de auto wilde afsluiten en uit gewoonte op het knopje drukte, deed de afstandsbediening het plotseling.

Magie dus. En volharding. Helaas valt dat niet in een recept te gieten.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 jun 2021, 20:05 0 x

Als je een accu wisselde zonder extra voeding op de kabels is na 10x ritje maken het er weer.

Je had vermoedelijk beide sleutels niet meer werkende en dan pakte deze ze weer.....
Bekend probleem.... ook weinig gebruikte moet je vaker een ritje maken voor weer goed te krijgen.
Maar bij 1 niet werkende is de tip hier genoemd wel snellere manier.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 13:18 0 x

Wij hebben recent een A2 uit 2002 zonder werkende afstandsbediening ėn maar 1 sleutel.
Via de lokale sleutelmaker alles geprobeerd teneinde een werkende tweede sleutel zonder afstandsbediening te hebben, maar daar zijn we dus niet in geslaagd helaas.
In de sleutel zit inmiddels al een nieuw batterijtje, maar wij krijgen deze dus niet aan de praat ondanks alle tips grondig gelezen en toegepast te hebben.

Schijnbaar moeten we een behoorlijk eind rijden om een werkende sleutel te vinden? Nijkerk is ruim tweehonderd kilometer enkele rit namelijk.

Kan ik nog iets anders proberen, of heeft er iemand een adresje korterbij?
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Plaats reactie