Glas zag er (voor de aanslag na vocht) prima uit, dus ik denk niet dat het vocht door het glas naar binnenkomt. Als het ligt aan het rubber tussen glas en behuizing, is er dan uberhaupt reparatie mogelijk? Of wordt het dan een nieuwe unit?HansJan schreef: ↑22 jun 2020, 21:39Dit lijkt niet op neerslaande condens door afkoelen lucht maar meer lekkage in de lamp (gezien de regenbui).
De eerste generatie lampen konden gedemonteerd worden. Dat wil zeggen de voorkant kon eenvoudig van de achterkant gescheiden worden. Gezien jouw type motor schat ik zo in dat je de eerste generatie hebt. Mogelijk is het rubber tussen glas en behuizing slecht waardoor vocht kan binnendringen. Andere optie is dat het glas dusdanig verweerd is dat het vocht door de kap heen naar binnen dringt (wordt geduwd door de rijwind).
Kwestie van de lamp demonteren (twee schroeven en stekker losnemen) en onderwerpen aan een visuele inspectie. Wellicht met tuinslang benevelen en beoordelen wat er gebeurt.
Succes!
Ik overweeg alsnog een gaatje te boren onder de noemer baat het niet dan schaadt het niet, maar is dat ook echt zo? En waar moet dat gaatje precies komen?