TJT wil zich even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 nov 2019, 08:59 1 x

Er zijn stokken met en zonder nokje, de dealer hoorde dit te weten, en als je een asbak of zo bekeek voor chassis nr... daar staat vaak een code op en weet je hoe oud deze uit de fabriek kwam.

De Dealer heeft op Chassis nr. alle gegevens, of deze ooit bij Dealer onderhouden is en als import uit welk land... doet de magazijn meester wel even.

Wel zijn er 2 prijzen en ik weet niet meer welke goedkope €12,- of dure was, heb er ooit een trechtertje een gleuf gemaakt voor de prijs kan ik me 4 jaren terug nog vaag herinneren.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 nov 2019, 09:15 2 x

Hallo Tristan,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Veel plezier ermee!

Even reageren op het olie peilstok, lekkage zorgpunt. Het lijkt alsof jouw stompje van de peilstok nat is, dat zou betekenen dat er teveel olie in zit. Max niveau zit onder dit bolletje. Als men niet beter zou weten blijft men bijvullen tot de peilstok nat is.
Ik zou adviseren om idd een nieuwe peilstok te kopen en de olie af te tappen en dan de juiste hoeveelheid erin te doen, misschien meteen filter vervangen. Teveel olie leidt vaak tot olieverbruik en ja dat zie aan de buitenkant van het blok. Mi dus allemaal wel verklaarbaar.

Ik ben vaak in Utrecht eo, dus als je wat wilt weten oid, laat maar weten. Heb ook vcds om eea uit te lezen of aan te passen.

Succes👍
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2019, 10:02 2 x

Goed peilen bij een benzine A2 is lastiger dan bij de diesels, ik spreek uit ervaring. Om goed te peilen moet je de pijlstok schoonmaken en een aantal minuten buiten de pijlstokhouder laten rusten zodat de olie in de houder kan terugzakken (doe je daarom het liefst ook bij wat warme olie). Vervolgens stok erin steken, eruit halen, en af lezen.

Zou goed kunnen dat oliepijl dus prima is :) Maar nieuwe pijlstokhouder halen lijkt me een goed idee!
Gebruikersavatar
jensvos
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 aug 2019, 21:48
Locatie: Hoogeveen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

27 nov 2019, 10:21 3 x

TJT schreef:
27 nov 2019, 01:34
@Veertienmeizeventien
Dank en dat gaat hopelijk wel lukken! :D
Ik zou in eerste instantie niet meteen voor deze kleur hebben gekozen, ondanks dat blauw mijn favoriete kleur is.
Ik zou voor Atlantisblau of kristallblau zijn gegaan.
Maar ik begin ‘m toch steeds meer te waarderen en ga het gelukkig ook steeds mooier vinden. :)
Deze kleur, kobaltblau metallic, is chique en daar houd ik wel van.

Dan even in het algemeen wat betreft de oliepeilstok:
Deze ga ik binnenkort bestellen bij de dealer.
Mijn huidige peilstok heeft trouwens geen kant waar “TOP” op staat gedrukt.
Zo ziet het er bij mijn A2 uit en ik vind het een beetje lastig te zien of dit dat speciale trechtertje is waar ik iemand op dit forum al over had zien schrijven.
Is het dit inderdaad en zo niet, is het nodig om dit er wel op te plaatsen?
D37BDB1B-1E70-47A0-B2E4-6F624E579575.jpegA9615533-0C49-44CF-A929-FEFEE87A7002.jpeg
Ik vind Kobaltblau Metallic wel erg mooi. Ik ben zelf een beetje bevooroordeeld nu... heb er zelf 1 😂.
Bijlagen
E78A8280-A4C9-4ADD-B4FE-C20EE7A792AD.jpeg
E78A8280-A4C9-4ADD-B4FE-C20EE7A792AD.jpeg (4.52 MiB) 3446 keer bekeken
B9EBFED6-38C2-4A5A-B348-6F9F8BCBFADD.jpeg
B9EBFED6-38C2-4A5A-B348-6F9F8BCBFADD.jpeg (5.19 MiB) 3446 keer bekeken
1.4 TDI | 75pk | 2003 | AMF | S-Line | Kobaltblauw Metallic | FIS | Trekhaak
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 dec 2019, 14:27 0 x

Het heeft even geduurd, mijn excuses, maar dank voor jullie reacties!

Inmiddels een afspraak gemaakt bij mijn garage voor een algehele controle, inclusief uitlezen.
Afspraak staat op 19 december, dus dan weet ik ook wat meer over de conditie van de auto.
Ik ben benieuwd en hopelijk is het geen wrak...

Ook telefonisch contact gehad met de plaatselijke Audi dealer en zij kunnen mij gelukkig de juiste peilstok leveren.
Deze ga ik dus ook binnenkort bestellen. Prijs is € 14,30.

Ondertussen een aantal keren ‘flink’ geremd om te kijken/horen of het piepen verdwijnt.
Dit is helaas niet het geval, maar de remmen piepen niet meer bij elke keer dat ik rem.

Ook heb ik gemerkt dat als ik een scherpe bocht naar links maak, bijvoorbeeld bij omkeren of als ik een lange remweg heb bij bijvoorbeeld afrit snelweg, dat er dan soms door de blower een walm van verbrande olie de auto in wordt geblazen.
Wat zou dit kunnen betekenen? Warm geworden olie in motorruimte waarvan de geur wordt meegenomen in de luchtaanvoer naar binnen?
Spinazie schreef:
27 nov 2019, 10:02
Goed peilen bij een benzine A2 is lastiger dan bij de diesels, ik spreek uit ervaring. Om goed te peilen moet je de pijlstok schoonmaken en een aantal minuten buiten de pijlstokhouder laten rusten zodat de olie in de houder kan terugzakken (doe je daarom het liefst ook bij wat warme olie). Vervolgens stok erin steken, eruit halen, en af lezen.

Zou goed kunnen dat oliepijl dus prima is :) Maar nieuwe pijlstokhouder halen lijkt me een goed idee!
Ik heb geen ervaring met de A2 diesels, maar ik heb die manier van olie peilen altijd al toegepast bij mijn Hyundai Atos, dus dat komt wel goed.
Ik trok ‘m er een aantal keren uit en duwde ‘m er weer in tot ik een goed beeld kreeg van het oliepeil. Dit ga ik dus ook bij mijn A2 doen.
DED@2 schreef:
27 nov 2019, 09:15
Hallo Tristan,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Veel plezier ermee!

Even reageren op het olie peilstok, lekkage zorgpunt. Het lijkt alsof jouw stompje van de peilstok nat is, dat zou betekenen dat er teveel olie in zit. Max niveau zit onder dit bolletje. Als men niet beter zou weten blijft men bijvullen tot de peilstok nat is.
Ik zou adviseren om idd een nieuwe peilstok te kopen en de olie af te tappen en dan de juiste hoeveelheid erin te doen, misschien meteen filter vervangen. Teveel olie leidt vaak tot olieverbruik en ja dat zie aan de buitenkant van het blok. Mi dus allemaal wel verklaarbaar.

Ik ben vaak in Utrecht eo, dus als je wat wilt weten oid, laat maar weten. Heb ook vcds om eea uit te lezen of aan te passen.

Succes👍
Bedankt!
Je hebt het stompje onderaan waaraan nog een strookje moet zitten waarop dus het oliepeil valt af te lezen en dan iets hoger zit nog een bolletje.
Als ik de peilstok een paar keer erin en eruit haal, zie ik dat zowel het stompje als het bolletje nat zijn.
Op het bolletje is ook een iets donkerder deel te zien, waardoor je ervan uit zou kunnen gaan dat er al langere tijd op deze manier olie is gepeild. Niet goed dus.
Als ik het goed begrijp kan een te hoog oliepeil olielekkage veroorzaken?
Verder alvast hartelijk dank voor je aanbod dat ik het een en ander mag vragen en je jouw vcds beschikbaar stelt voor mijn A2. Dat zal ik onthouden!
Utrecht is voor mij om de hoek, dus mocht het eens nodig zijn, dan is dat heel fijn. :D
jensvos schreef:
27 nov 2019, 10:21
Ik vind Kobaltblau Metallic wel erg mooi. Ik ben zelf een beetje bevooroordeeld nu... heb er zelf 1 😂.
Zo, jouw A2 staat er heel mooi bij! :thumbmin:
Het is ook zeker een mooie en chique kleur, maar mijn oog viel in eerste instantie op Atlantis blau of Kristall blau.
Maar nu ik in het bezit ben van een Kobalt blauwe metallic A2 ga ik deze kleur ook steeds meer waarderen. Het is inderdaad een mooie kleur en staat de A2 goed!
Het bijzondere aan deze kleur vind ik dat als je er heel dicht bovenop staat of met een bepaalde lichtval, de kleur soms ook een beetje paarsig lijkt.

Maar over deze kleur gesproken, mijn linker buitenspiegel zit los en de lak is vaal geworden.
Heb nu een ‘nieuwe’ op het oog en al contact gehad met de verkoper.
Zou dit een kobalt blauwe buitenspiegel zijn? Er is nog een andere tint die erop lijkt...
Linkje: http://link.marktplaats.nl/m1445000463? ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 dec 2019, 17:35 1 x

LZ5Q kijk even in instructie boekje of in de kofferbak rechts naast de accu, daar zit een sticker met juiste kleur nummer.... en weet je ook als je wil bij stippen welke je moet hebben.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 dec 2019, 18:24 0 x

Dank!
Ik ga eens kijken.

Is het verwisselen van zo’n buitenspiegel makkelijk zelf te doen of moet er veel los gehaald worden?
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 dec 2019, 20:47 1 x

Gevonden!

Kleurcode van de spiegel komt overeen met de kleurcode van mijn auto, dus dat is fijn!

Verder nog even wat aan het rondneuzen geweest in de laadruimte en het zwarte tasje met noodpakket van Audi is nog aanwezig. Ook nog gekeken bij service ruimte waar de accu zit en deze is ook nog helemaal compleet. Extra verband etui, gereedschap, krik en vloeistof om lekke band (tijdelijk) te dichten is nog ongeopend aanwezig en ook een mini compressor van Audi om de band weer op te pompen. Netjes!

Verder nog even in de boekjes gekeken, want daar had ik nog niet eerder de tijd voor gehad.
Het service boekje zit er ook nog bij en wat blijkt, de afleverdatum en complete onderhoudshistorie vanaf de eerste aflevering is gewoon bekend!
Zelfs het Belgische kenteken staat er nog in vermeld, haha.
De auto heeft in België altijd netjes zijn onderhoudsbeurten bij een Audi dealer gehad en sinds de import in 2013 bij de garage van de eigenaresse bij wie ik de auto heb gekocht.
Ook hij heeft zijn stempels achter gelaten in het boekje.
Heel netjes en had dat niet verwacht!
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 dec 2019, 22:04 1 x

TJT schreef:
03 dec 2019, 20:47

Ook hij heeft zijn stempels achter gelaten in het boekje.
Heel netjes en had dat niet verwacht!
Waarom niet? Het zijn nette mensen hoor die in een A2 rijden... Daar behoor jij nu ook bij, dus noblesse oblige...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 dec 2019, 22:18 1 x

@jmkoole
Oh ja, dat zeker, maar ik had überhaupt niet verwacht dat het boekje er nog bij zou zitten en hierin de onderhoudshistorie van zowel België als Nederland is gedocumenteerd.
Ik verwacht liever niet teveel, dat voorkomt teleurstelling. ;)
En uiteraard laat ik mijn garage ook netjes een stempel zetten na een onderhoudsbeurt, er is nog ruimte genoeg in het boekje.
Plaats reactie