Geen softlack, dus inderdaad 1 van de eerste series. In het aankooptips topic kun je meer gegevens vinden over de A2 en de diverse modeljaren.TJT schreef: ↑26 nov 2019, 12:12
Ik vind de rook niet echt blauw eerlijk gezegd en deze ruikt ook niet naar verbrande olie, maar ik heb gisteren een filmpje ervan gemaakt.
Let op, dit was met een koude motor en let ook even op het plasje bij de uitlaat.
https://youtu.be/HpW57C9XVUY
Als de motor goed warm gedraaid is en ik zou deze test weer doen, mag-ie dan nog zo roken of is er dan toch iets mis?
Wat ik zie is condensvocht wat uit de uitlaat wordt geblazen na de koude start.
Niet iets om je zorgen over te maken, verdwijnt vanzelf als je er langere ritten mee gaat maken.
Ik zou niet zoveel gassen met een koude motor, is (op termijn) voor geen enkele motor goed.
Heeft de vorige eigenaresse er veel korte ritjes mee gemaakt? Dit zou ook een verklaring kunnen zijn voor de waterdamp na de koude start.
Peilstok kun je bij de dealer aanschaffen op basis van het chassisnummer.
Sleutels hebben een transponder voor de startblokkering in de auto. Het batterijtje met lampje is een handige toevoeging.
Geen licht in sleutel (waarschijnlijk knoopcelletje leeg, andere in de winkel halen).
Wat de remmen betreft, kan ook komen door weinig rijden en/of weinig de remmen gebruiken.
Zo te zien lekte een remcilinder tijdens de laatste beurt (verklaart remverschil achteras) en is dit samen met de vetgeslagen remvoering vervangen.
Zou in ieder zien zo snel mogelijk aan een oliepeilstok te komen, zodat je in ieder geval het oliepeil kunt controleren.