Lampje remmen
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het lampje gaat aan door te weinig remvloeistof, bij een storing van het ABS-systeem (maar dan branden er meer controlelampjes) of versleten remblokken (slijtageindicator linksvoor).
En verder kan er natuurlijk ergens een draadbreukje voor vals alarm zorgen...
En verder kan er natuurlijk ergens een draadbreukje voor vals alarm zorgen...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Inderdaad, de twee draden naar de slijtage-indicator moeten zijn doorverbonden, anders krijg je een melding dat het remblok is versleten.
De ene draad ligt aan massa en de andere draad gaat naar het instrumentenpaneel (pin 2 van de blauwe connector).
De ene draad ligt aan massa en de andere draad gaat naar het instrumentenpaneel (pin 2 van de blauwe connector).
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zoals eerder aangegeven: van de twee draden die in de connector voor de slijtage-indicator zitten moet er een aan massa liggen en de ander naar het instrumentenpaneel gaan.
Doormeten met een universeelmeter.
Je kunt ook de slijtage-indicator doormeten: weerstand moet ongeveer 0 Ohm zijn. Aansluiten en meten op de juiste pin van het instrumentenpaneel of die ook aan massa ligt.
Je kunt ook die pin bij het instrumentenpaneel aan massa leggen en vaststellen of het lampje uitgaat. Zo niet, dan heb je een probleem in het instrumentenpaneel. Vervangen kan maar...
- het instrumentenpaneel moet de correcte pincode krijgen (gekoppeld aan de ECU)
- de contactsleutels moeten bij het nieuwe paneel worden aangemeld (ivm startonderbreking).
Doormeten met een universeelmeter.
Je kunt ook de slijtage-indicator doormeten: weerstand moet ongeveer 0 Ohm zijn. Aansluiten en meten op de juiste pin van het instrumentenpaneel of die ook aan massa ligt.
Je kunt ook die pin bij het instrumentenpaneel aan massa leggen en vaststellen of het lampje uitgaat. Zo niet, dan heb je een probleem in het instrumentenpaneel. Vervangen kan maar...
- het instrumentenpaneel moet de correcte pincode krijgen (gekoppeld aan de ECU)
- de contactsleutels moeten bij het nieuwe paneel worden aangemeld (ivm startonderbreking).