Huren tapijtreiniger voor stoffen interieur

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 mar 2021, 21:41 0 x

In onze A2 zit een licht stoffen interieur, wat in de loop van de tijd steeds meer vlekken is gaan verzamelen. En daar wil ik natuurlijk wat aan gaan doen, al is het maar om het geklaag van mijn wederhelft de kop in te drukken.

Heeft iemand ervaring met het huren en gebruiken van een tapijtreiniger, zoals je bijvoorbeeld bij de Boels kunt huren (https://www.boels.nl/huren/reiniging/zu ... jtreiniger)? Is het de moeite waard dit zelf te doen, of is de auto professioneel laten reinigen een betere optie?
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 mar 2021, 21:49 0 x

Gedaan en aanrader!
viewtopic.php?f=4&t=8812

Daarna de bekleding wel inspuiten met iets van een impregnerende spray, dan wordt t veel minder snel weer vies.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 mar 2021, 22:18 0 x

Dat ziet er inderdaad goed uit! Ik zie dat je dezelfde (besmettelijke) kleur stoelen hebt, dat geeft goede hoop.
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 mar 2021, 07:28 0 x

Hier ook eenzelfde tapijtreiniger gehuur een tijd terug. Het meeste ging weg maar ik was nog niet helemaal tevreden met de grijze bekleding.
Uiteindelijk heb ik de hoezen los gehaald en laten weken in vanish, daarna in de wasmachine op een koel programma. Daarna de hoezen weer om de stoelen heen en heel tevreden met het resultaat.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 mar 2021, 09:22 0 x

Ik gebruikte Glassex spuitje met allesreiniger voor nat maken, borstelen en droog maken voor hardere vuil.... dat bevalt mijn beter voor extreme vlekken van motorolie en oude ingedroogde.
Na afloop met alles zuiger droog maken.

Maar voor normaal vuil is stomen voldoende, echter nooit plafond doen, lijm laat los!

En als je huurde, na paar uren ben je klaar en regionale stoom meeting?
Je huurde per dag en sommige hebben slechts enkele vlekken.
Een meeting met Koffie drinken en dan mag je nog morsen ook... :mrgreen:

Ik kom dus niet....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie