Elektrische ramen achter

Discussie over het interieur van de A2
Phlime
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
Locatie: Roermond
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2020, 18:03 0 x

Dat was het plan in eerste instantie. Maar de verschillen zijn best groot. Had de kabelboom los gehaald, maar de auto zonder elektrische ramen heeft kabels die die met elektrische ramen niet heeft. Ik denk centrale deurvergrendeling Als ik het schema goed lees.
Ik ga morgen verder. Deuren zijn in ieder gavel klaar. Ik moet voor de achterdeur twee kabels bijtrekken, voor zover ik nu kan zien. Vanavond maar eens in de schema’s duiken.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 mar 2020, 18:50 0 x

Ik denk dat je wel meer draden moet trekken. Denk aan canbus hoog en laag aansturing verlichting in raamschakelaar om maar wat te noemen. Mooiste is kleurcodering correct, maar als dat niet kan, dan zelf de bewuste verbindingen maken. Maar daar heb je een voorbeeld van gelukkig.

Het is een aardige klus maar enigszins recht toe recht aan. 👍
JohnM
Audi A2 clublid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 feb 2016, 15:48
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2020, 19:15 1 x

Als het goed genoeg is voor een Rolls Royc
RR-silverspur_03.jpg
RR-silverspur_03.jpg (75.96 KiB) 4333 keer bekeken
e Silver Spur kan een A2 het ook aan??
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2020, 21:55 0 x

Ik weet niet of @timmus het geheim van de smit hier openbaar wil maken. Wat ik wel weet is dat beide dorpels vóór zijn verwijderd (zie ook mijn foto's) en daar aanpassingen in de kabelboom zijn gemaakt. Daarnaast is tevens de kabelboom in het bestuurdersportier aangepast, voor het nieuwe schakelpaneel en naar regeleenheid. Naar de comfortmodule zijn geen extra aders gelegd, wel is de elektrische raambediening achter met VAGCOM aangemeld op de comfortmodule.

Verder is het ook zeer van belang dat je het frame op de juiste manier in het portier monteert. Daar was een heel belangrijk foefje voor met een stelschroef.Omdat ik zelf belast was met het aanbrengen van dempingsmateriaal en andere montagewerkzaamheden heb ik niet alles heel goed meegekregen. Het was aardig aanpoten maar ontzettend leuke klus.

Moedig dat je dit zelf doet!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Phlime
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
Locatie: Roermond
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2020, 08:15 0 x

JohnM schreef:
21 mar 2020, 19:15
Als het goed genoeg is voor een Rolls RoycRR-silverspur_03.jpge Silver Spur kan een A2 het ook aan??
Hahaha. Dat is waar. Er zijn nog opties! :P
Phlime
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
Locatie: Roermond
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2020, 08:18 0 x

HansJan schreef:
21 mar 2020, 21:55
Ik weet niet of @timmus het geheim van de smit hier openbaar wil maken. Wat ik wel weet is dat beide dorpels vóór zijn verwijderd (zie ook mijn foto's) en daar aanpassingen in de kabelboom zijn gemaakt. Daarnaast is tevens de kabelboom in het bestuurdersportier aangepast, voor het nieuwe schakelpaneel en naar regeleenheid. Naar de comfortmodule zijn geen extra aders gelegd, wel is de elektrische raambediening achter met VAGCOM aangemeld op de comfortmodule.

Verder is het ook zeer van belang dat je het frame op de juiste manier in het portier monteert. Daar was een heel belangrijk foefje voor met een stelschroef.Omdat ik zelf belast was met het aanbrengen van dempingsmateriaal en andere montagewerkzaamheden heb ik niet alles heel goed meegekregen. Het was aardig aanpoten maar ontzettend leuke klus.

Moedig dat je dit zelf doet!
Had ik inderdaad ook al open liggen. Er lijken twee kabels, ik denk voor de motor van de raambediening bij te moeten. Qua kleurcodering liggen die in de kabelboom in de dorpel. Maar of ik die kleurcodering zomaar kan vertrouwen...

Ik ga kijken of ik wijs wordt uit de bedradingsschema’s. Al doende leert men zeggen ze wel eens.. :|
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 mar 2020, 09:06 0 x

Even Off Topic,
Ik weet dat iemand in een iets andere Rolls Royce een proefrit maakte en de koppeling in trapte!

Het is een automaat en dat was de handrem pedaal!
Ook Mercedes heeft dit vaker en diverse Amerikanen.
Dus let op dat je geen noodstop maakte of rokende wielen achter kreeg met verbrande handrem...
Op de foto lijkt het een koppeling , maar de brede rem en afstand tussen deze 2......
Maar ik weet dat die fout vaker werd gemaakt!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Phlime
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
Locatie: Roermond
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2020, 10:39 0 x

De kabelboom in de dorpels is niet voorzien van de juiste bedrading helaas. High bus, low bus, connection 1, de voeding vanaf de zekering zit er niet in en een dikke massadraad.
Dat wordt solderen. En daarna zorgen dat de cdv van de diesel het weer gaat doen.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

22 mar 2020, 11:01 0 x

Wat je ook kan doen is de draden zelf identificeren en zo vervolgens de draden overzetten. Dan zit je altijd goed. Ik bedoel dan kleurcode X van pin Y naar Z volgens schema zoeken, controleren en vervolgens overzetten.
Phlime
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
Locatie: Roermond
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2020, 23:26 0 x

Vandaag noodgedwongen moeten stoppen. Heb het niet klaar gekregen. :confounded:

Alles is fysiek omgebouwd, moet de bedrading van de rechter achterdeur nog aanpassen. Linkerkant is klaar denk ik. Bedrading is aangesloten volgens het bedradingsschema. Of het ook werkt weet ik uiteraard pas zeker als ik de CM module verteld heb dat ie nu achter ook elektrische ramen heeft.

Moet zeggen dat het inderdaad een flinke klus is. Maar als je het al eens gedaan hebt én het met zijn tweetjes doet moet het inderdaad wel in een dag te doen zijn.

Merkte alleen dat de ontgrendeling van de kofferbak niet meer via de cdv gaat. Komt dat goed als ik de CM aanpas? Of moet ik daar ook nog iets aan de bedrading doen. (Nog niet naar gekeken, valt me net pas in, terwijl ik dit tik).
Plaats reactie