Elektrische ramen achter
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De aanhouder wint, goed gevonden en goed gedaan! Nu genieten met 4 x elektriek
Respect voor deze klus, hij is niet eenvoudig!
Respect voor deze klus, hij is niet eenvoudig!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
- Locatie: Roermond
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank jullie wel!
Als ik het nog een keer zou moeten doen zou het binnen een dag wel lukken denk ik. De kans daarop is echter niet groot schat ik zo in.
@HansJan is er bij jou een tweede ‘groep’ aangelegd voor de rechterdeuren? Ik heb nu alles op de bestaande bedrading aangesloten. Werkt wel, maar denk er aan om even een draadje te trekken voor de rechterkant als dat nodig is.
Als ik het nog een keer zou moeten doen zou het binnen een dag wel lukken denk ik. De kans daarop is echter niet groot schat ik zo in.
@HansJan is er bij jou een tweede ‘groep’ aangelegd voor de rechterdeuren? Ik heb nu alles op de bestaande bedrading aangesloten. Werkt wel, maar denk er aan om even een draadje te trekken voor de rechterkant als dat nodig is.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
- Locatie: Roermond
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Volgens het bedradingsschema zit er een rood-gele plus op de CM, die komt van zekering 42 af. Volgens Elsawin. Daar heb ik deze gevonden.
Achteraf vind ik het vreemd dat ik de CM wel kon benaderen met VCDS, maar ik kon blijkbaar niets wijzigen. Dat zette me ook behoorlijk op het verkeerde been. Na het wisselen van deze zekering, die echt wel doorgebrand was, kon ik wel dingen aanpassen. En de ramen deden het direct. Nog voordat ik de CM aangepast had.
Ben begonnen met het dichtbinden van de draadbomen. Morgen rijdt ze weer!
Volgend project wordt denk ik toch het omzetten van het roodleren interieur met stoelverwarming.
Het wordt wat...
Achteraf vind ik het vreemd dat ik de CM wel kon benaderen met VCDS, maar ik kon blijkbaar niets wijzigen. Dat zette me ook behoorlijk op het verkeerde been. Na het wisselen van deze zekering, die echt wel doorgebrand was, kon ik wel dingen aanpassen. En de ramen deden het direct. Nog voordat ik de CM aangepast had.
Ben begonnen met het dichtbinden van de draadbomen. Morgen rijdt ze weer!
Volgend project wordt denk ik toch het omzetten van het roodleren interieur met stoelverwarming.
Het wordt wat...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee, voor zover ik weet niet.
Heb je ook een fotoreportage gemaakt? Vindt het nog steeds een megaprestatie. Had je bij het inbouwen van de frames ook rekening gehouden met de stelschroef? Dat was belangrijk voor de juiste afstelling van het frame.
De ombouw van de stoelen zie ik ook met belangstelling tegemoet. Dat is een stuk minder ingrijpend, je zal alleen de kabelboom moeten uitbreiden met aansturing van de lendesteunen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
5A, 10A of 15A.....
De 5A is te licht en is verkeerde.
10A zit er bij mijn in, maar die heeft 2 ramen!
Ik ga binnenkort kijken of dit genoeg is want bij 4 ramen open en met afstand bediening open of sluiten is dus 4 motoren en dat op 10A..... 15 A durf ik niet zomaar te doen, heb al eerder op sloperij gezien dat ze complete kabelboom kwamen halen, die hadden geluk dat niet de hele auto uitgebrand was.
De 5A is te licht en is verkeerde.
10A zit er bij mijn in, maar die heeft 2 ramen!
Ik ga binnenkort kijken of dit genoeg is want bij 4 ramen open en met afstand bediening open of sluiten is dus 4 motoren en dat op 10A..... 15 A durf ik niet zomaar te doen, heb al eerder op sloperij gezien dat ze complete kabelboom kwamen halen, die hadden geluk dat niet de hele auto uitgebrand was.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
- Locatie: Roermond
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
in mijn nieuwe A2 zit er links onderin bij de a-stijl een zekering van 10A. En die heeft origineel geen elektrische ramen achter. Rechts onder bij de a stijl zit in mijn nieuwe A2 geen zekering op die plek. De diesel, die dus af fabriek elektrische ramen heeft (had), heeft daar een zekering van ook 10A zitten. En volgens de bedradingsschema’s hoort die daar ook eigenlijk.
Dus bij alleen vóór elektrische ramen is er linksonder 1 zekering van 10A. Als er achter óók elektrische ramen zitten worden deze opgesplitst in linkerkant en rechterkant van de auto. Als ik het goed gezien heb.
Maar blijkbaar werkt het ook als het over een groep loopt, gezien HansJan’s auto.
Dus bij alleen vóór elektrische ramen is er linksonder 1 zekering van 10A. Als er achter óók elektrische ramen zitten worden deze opgesplitst in linkerkant en rechterkant van de auto. Als ik het goed gezien heb.
Maar blijkbaar werkt het ook als het over een groep loopt, gezien HansJan’s auto.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 27 aug 2015, 06:49
- Locatie: Roermond
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb wat foto’s gemaakt. Zal kijken dat ik er nog wat maak tijdens het weer opbouwen. Moet een verhaal van te maken zijn.HansJan schreef: ↑26 mar 2020, 20:15
Heb je ook een fotoreportage gemaakt? Vindt het nog steeds een megaprestatie. Had je bij het inbouwen van de frames ook rekening gehouden met de stelschroef? Dat was belangrijk voor de juiste afstelling van het frame.
De ombouw van de stoelen zie ik ook met belangstelling tegemoet. Dat is een stuk minder ingrijpend, je zal alleen de kabelboom moeten uitbreiden met aansturing van de lendesteunen.
Stoelen ga ik proberen structureler te fotograferen.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zal eens navraag doen
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16