Audi Concert radio - Loudness functie?

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

31 jan 2020, 15:38 0 x

Weet iemand of bij de Audi concert radio's de loudness functie aanwezig is?
Bij de meeste audioapparatuur kun je 'loudness' aan en uit zetten, wat resulteert in veel meer of minder bass.

Ik kan dit echter niet vinden in de menu's. Het zou kunnen dat je deze functie kan bereiken met een combinatie van toetsen?
Ik heb er ook geen boekje bij.....
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

31 jan 2020, 15:44 3 x

Hallo @Paulus ,

Dat kent de concert 2 niet helaas. De concert geeft een nagenoeg vlak frequentie response dus zonder nadruk of afzwakken in bepaalde gebieden.
Wil je meer of minder Bas ? In vagcom / vcds kan je vooringestelde filters instellen voor jouw radio. Deze zijn zo goed als mogelijk afgestemd op de akoestiek van de Audi. Je kunt ook kiezen voor geen filtering en dat resulteert in een vlak signaal. Dus als je vcds hebt of iemand kent dan kan je hiermee experimenteren. Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 feb 2020, 10:49 0 x

Kijk dat is nog eens nuttige informatie. Dat je instellingen kunt wijzigen in de radio via de diagnosestekker had ik nooit verwacht. Maar wel heel leuk om dat eens te doen als het er van komt om met iemand VAG com aan te sluiten.
Ik heb al een paar to do punten op dit gebied, dus de instellingen van de radio komt er bij.
Gebruikersavatar
Audi A2 Colorstorm
Audi A2 clublid
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2019, 16:45
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2020, 11:55 0 x

In het boekje las ik ook iets over een gala instelling. Dat het geluid zich zelf aanpast aan de snelheid van de auto.

Echter kan ik dit niet vinden in het menu. Heb wel eens eerder een radio gehad met deze functie en vond het wel gemakkelijk.

Kan dit anders ook misschien via vagcom
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 feb 2020, 12:08 1 x

Dat is ook mogelijk om in te stellen in vagcom. Makkelijker is om de menu-knop, rechts onderin, vast te houden totdat het matrix scherm veranderd. Laat de menu-knop los. Door op de menu-knop te drukken kan je door de het menu scrollen. Aanpassingen kan je maken door de rechter draaiknop te gebruiken. Houdt de menu-knop weer ingedrukt totdat matrix scherm weer de bron aangeeft.
Gala is een van de in te stellen features.

Dit zou ook in het boekje moeten staan.

Mvg
Plaats reactie