veiligheidsgordel waarschuwen

Discussie over het interieur van de A2
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 690
Lid geworden op: 24 sep 2010, 19:37

31 aug 2012, 02:20 0 x

Pet schreef: Doorgaan met vragen !!!!

Wat bedoel je hiermee???????????

Let wel het is geen lampje vergeten gordel,maar het is meer een lampje van vergeet de gordel niet,en gaat na ik dacht na een aantal seconde uit of de gordel nu om is of niet.
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

31 aug 2012, 08:28 0 x

[quote="Rens 79"]
Let wel het is geen lampje vergeten gordel,maar het is meer een lampje van vergeet de gordel niet,en gaat na ik dacht na een aantal seconde uit of de gordel nu om is of niet.[/quote]

En broer van mij heeft een Citroen. Als je daar de gordel niet om doet begint hij eerst rustig te piepen. Die piep wordt dan steeds luider als je hem niet om doet. Op den duur doe je het graag. Dit geld zelfs voor een passagier. Waarom Audi dit niet standaard in de A2 gezet heeft is mij ook een raadsel. Ik zelf ken geen merk die dat dit niet heeft vanaf zeg maar de begin jaren 2000. Ik vergeet de gordel eigenlijk nooit maar doe hem dikwijls pas om als ik weg aan het rijden ben en dat is voor meneer Agent al te laat heb ik begrepen.

Sjors
Gebruikersavatar
Pet
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jul 2012, 00:32

31 aug 2012, 12:05 0 x

Doorvragen bij die monteur
Hij neemt de moeite om jou meer te laten ziendan nodig is
Misschien kan en wil hij dat bekijken

Zo heb ik ooit een monteur zo bedreven gezien om wat aante passen wat volgens de fabriek niet kon hij is daar 2weken mee bezig geweest en het werkt perfect de klant is supper tevreden
het is helaas niet meer mogelijk hem te raadplegen
Hij is van werk gewisseld en ik heb hem uit het oog verloren
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

31 aug 2012, 12:33 0 x

Probleem is vaak dat de "dorpsgarage" wel de apparatuur heeft (kan n.l. ook met het VCDS) maar niet de benodigde codes om dit te wijzigen.

Eén van de zaken die VW/Audi/Seat/Skoda angsvallig geschermen zijn n.l. die codes! Er zij er via internet (b.v. ook op de site van Gerrit Speek) voor bepaalde type auto's wel wat te vinden, maar daar heb je niet zoveel aan.

Wil je echt die codes hebben dan moet je al een goede kennis hebben in de VW/Audi wereld die daar toegang toe heeft en ook bereidt is om deze door te geven.

Zomaar hier aan te gaan zitten wijzigen kan leiden tot ernstige problemen.

Theo
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 aug 2012, 12:33 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="Rens 79"]
Let wel het is geen lampje vergeten gordel,maar het is meer een lampje van vergeet de gordel niet,en gaat na ik dacht na een aantal seconde uit of de gordel nu om is of niet.[/quote]

En broer van mij heeft een Citroen. Als je daar de gordel niet om doet begint hij eerst rustig te piepen. Die piep wordt dan steeds luider als je hem niet om doet. Op den duur doe je het graag. Dit geld zelfs voor een passagier. Waarom Audi dit niet standaard in de A2 gezet heeft is mij ook een raadsel. Ik zelf ken geen merk die dat dit niet heeft vanaf zeg maar de begin jaren 2000. Ik vergeet de gordel eigenlijk nooit maar doe hem dikwijls pas om als ik weg aan het rijden ben en dat is voor meneer Agent al te laat heb ik begrepen.

Sjors[/quote]

Ik vind het eigenlijk maar "betuttelende " systemen. Totaal onnodig, en overkomen waaien uit een land als Amerika. Alsof je zelf geen verantwoording meer hebt en zelf niet meer hoeft te denken om de gordel om te doen, maar een seintje nodig hebt van het systeem. Sommige auto's starten nog geen eens, als je de gordel niet om hebt.

In mijn oldies heb ik al dit soort "ongein" ook niet zitten, en ik doe toch (haast) altijd mijn gordel om. Dat is gewoon een automatisme. Daar hoeft de auto mij echt niiet op te wijzen.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

31 aug 2012, 15:50 0 x

Vannacht :roll: veel gelezen over Vagcom.
Specifiek over hoe kan ik in FIS het brandstofverbruik van aantal liters per 100 km (5.0lit. per 100 km) omzetten naar per liter aantal kilometers (1:20).
Daarin kwam ik tegen dat je via de Vagcom 'm op een ander land moet zetten, namelijk Japans.
Het is niet zo dat je dashboardgegevens in het Japans zijn, maar in deze modus geeft de verbruiksmeter aan in bijv. 1:20.
Ook gaat in deze modus het waarschuwingslampje branden als je de gordel vergeten bent!

Als je kiest voor de modus Saoedi Arabië dan behoud je wel het aantal liters per 100 km, maar krijg je ook de gordelwaarschuwing, een deurgong en een snelheidswaarschuwing >130km\pu.
Deze laatste blijft overigens waarschuwen tot dat je weer op 130 of langzamer gaat rijden.

Ik had op dit forum gelezen dat enkele leden ook hun FIS op de stand per liter aantal kilometers hadden gezet. Zij hebben dus ook een waarschuwing voor de gordel.
Gebruikersavatar
Pet
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jul 2012, 00:32

31 aug 2012, 16:03 0 x

Kijk hier hebben we wat aan nu heb ik geen boordcomputer werkt het dan ook!
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

31 aug 2012, 16:28 0 x

[quote="Thck"]Probleem is vaak dat de "dorpsgarage" wel de apparatuur heeft (kan n.l. ook met het VCDS) maar niet de benodigde codes om dit te wijzigen.

Eén van de zaken die VW/Audi/Seat/Skoda angsvallig geschermen zijn n.l. die codes! Er zij er via internet (b.v. ook op de site van Gerrit Speek) voor bepaalde type auto's wel wat te vinden, maar daar heb je niet zoveel aan.

Wil je echt die codes hebben dan moet je al een goede kennis hebben in de VW/Audi wereld die daar toegang toe heeft en ook bereidt is om deze door te geven.

Zomaar hier aan te gaan zitten wijzigen kan leiden tot ernstige problemen.

Theo[/quote]

Klopt Theo,
Toen ik mijn wagen een paar weken had was het een paar keer voorgekomen dat mijn ramen van de deuren helemaal naar beneden stonden. Een keer bij mij op de oprit en een keer toen ik een boodschap gedaan had. Dat noemen ze bij Audi dacht ik de showroom stand. Omdat men bij ons in de dorpsgarage die code niet hadden om deze stand uit te schakelen moest ik daar voor naar de dealer. Heb toen ook meteen de vergrendeling van de deuren uit laten schakelen die er bij mij opzat als men ik dacht met een snelheid van 5km uur rijden automatisch op slot gingen. Daar had ik geen goed gevoel bij en heb dat toen ook meteen laten doen :)

Sjors
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

31 aug 2012, 16:53 0 x

[quote="Pet"]Kijk hier hebben we wat aan nu heb ik geen boordcomputer werkt het dan ook![/quote]

Geen idee. Zover reikt mijn kennis nog niet.
Via de site van Gerrit Speek kun je daar misschien iets over lezen.
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 apr 2020, 21:51 1 x

Oud topic maar ik heb hier een aanvulling op.(zie bijlage)

Nou is het mij niet duidelijk wat een deurgong is maar ik vermoed een signaal wanneer een deur openstaat.
Bijlagen
received_545463445971708.jpeg
received_545463445971708.jpeg (254.09 KiB) 3519 keer bekeken
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Plaats reactie