Interesse peiling 3d geprinte speakermounts

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2021, 14:50 0 x

3d printen ga ik even opschuiven daar het toch iets meer werk is dan 1 2 3 even printen, heb ondertussen wel een behoorlijke oriëntatie gedaan voor een 3d printer en zal binnenkort een ender 3v2 bestellen.

Voor nu ga ik aan de gang met tijdelijke adapters van mdf.

En even een sneak preview van mijn "reference" kabel.
Bijlagen
20210624_144937.jpg
20210624_144937.jpg (2.61 MiB) 2255 keer bekeken
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2021, 15:24 2 x

Weet je zeker dat je genoeg krimpkousen hebt?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2021, 22:54 2 x

Ik weet niet of zulke kabels lekker de deur in te voeren zijn. Is een dun snoertje en de vermogensversterker in het portier niet handiger? Heb je maar 4 klein stukjes "reference cable" nodig...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 jun 2021, 08:23 0 x

Dikke kabels die in veel gebruikte deuren zullen breken.
Daarom ook geen massief koper maar losse draadjes erin....
Voor een zware oplossing is meerdere dunne vaak beter dan 1 dikke kabel.

De dikke 24 volt kabels die op vrachtwagen vaak afgebroken waren en dan geen Dynamo of startmotor meer!
De oplossing was 3 dunne monteren want als een kabel zoals op motorblok beweegt gaat dat ooit storen.

Deze dikke speaker kabels, ik twijfel over de levensduur, vooral de links voor deur!

Ik weet van mensen die nieuwe speakers monteerde omdat ze kraakten!
Bleek in de kabel te zitten!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
tkosa2
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2018, 18:21
Locatie: Leiderdorp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 jun 2021, 09:54 2 x

3 D printen heb ik ook aan gedacht. Je zou het ontwerp vrij eenvoudig met tinkercad kunnen maken. Uiteindelijk heb ik gekozen om gewoon een set bose speakers 2e hands te kopen, en wat blijkt: in de bose versie kan je de speaker gewoon uit de houder schroeven, de zwarte houder is in feite dus ook een speakermount, daar zou je ook een andere speaker in kunnen zetten. Bij de standaard versie kan je ze er niet uitschroeven.
Als je het 3d laat printen moet je dat op een echt professionele printer laten doen, ivm de omvang en de sterkte denk ik, en dan zou het nog wel een prijzig kunnen worden. Je zou wel een proefmodel op een hobbyprinter kunnen maken, en als het goed past de echte versie op een professionele printer.
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jun 2021, 10:26 0 x

tkosa2 schreef:
25 jun 2021, 09:54
3 D printen heb ik ook aan gedacht. Je zou het ontwerp vrij eenvoudig met tinkercad kunnen maken. Uiteindelijk heb ik gekozen om gewoon een set bose speakers 2e hands te kopen, en wat blijkt: in de bose versie kan je de speaker gewoon uit de houder schroeven, de zwarte houder is in feite dus ook een speakermount, daar zou je ook een andere speaker in kunnen zetten. Bij de standaard versie kan je ze er niet uitschroeven.
Als je het 3d laat printen moet je dat op een echt professionele printer laten doen, ivm de omvang en de sterkte denk ik, en dan zou het nog wel een prijzig kunnen worden. Je zou wel een proefmodel op een hobbyprinter kunnen maken, en als het goed past de echte versie op een professionele printer.
Ik las juist hele positieve verhalen over de ender 3 v2.
Nouja voor nu maak ik even een andere oplossing, 3d tekenen in programma is nieuw voor mij een kan nog geen cirkel creëren.
Ga even kijken of ik een cursus oid kan vinden om een stukje op pad geholpen te worden.
De bose units zou leuk zijn maar denk vrij prijzig.

@Peter_Maathuis
De kabels zien er dikker uit dan ze zijn, de kern is slechts 1,5mm2 een de mantel is juist zeer soepel.

Daarnaast zal ik de kabels sleeven.
De versterker naar de deuren toe brengen zal lastig worden dan komt voeding en signaal er ook bij kijken.

Maar ik heb er goed vertrouwen in dat het goed komt.
Ik ken het probleem overigens wel, mijn eerste auto "vw polo" gingen de kabels ook stuk maar die kabels waren vrij stug.

Deze kabel is heel soepel zowel de kern als de ommanteling.

En anders moet ik op zoek naar een andere geschiktere kabel.
Gebruikersavatar
tkosa2
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2018, 18:21
Locatie: Leiderdorp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 jun 2021, 11:32 1 x

Als je 3d designs wilt maken op de computer is tinkercad echt heel handig en eenvoudig.
https://www.tinkercad.com/

Gewoon vormpjes zoals cirkel, kubus, slepen naar je werkgebied, afmetingen intypen of met de muis resizen.
De vormen hebben een dichte variant en een holle variant om gaten in een object te maken,

Als je dus bv een cilinder moet maken, maak je eerst een dichte staaf van bv 20mm, en dan maak je een holle staaf van bv 18mm, die beiden centreer je samen, en je group ze zamen, dan heb je een holle cilinder met een wanddikte van 2mm.
Dat is het hele idee, en met deze basis kan je alle mogelijke wilde vormen maken die je maar wilt hebben.

Om een voorbeeld te geven, dit was mijn ontwerp met tinkercad om de schakelaar voor de tankklep de repareren.
tank1.jpg
tank1.jpg (7.94 KiB) 2183 keer bekeken
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 jun 2021, 14:04 0 x

Dit voorbeeld 20 mm - 18 mm is 1 mm wanddikte.
Voor 2mm wanden is het 20 buiten 16 binnen.

Een veel gemaakte fout en na printen zal alles van 1 mm wandje ingestorte zooi geven!
Oefen met een dergelijk programma eerst eens naar een bloempotje of zo....
Eerst leren simpel potje later ga je lastiger als je programma weet te bedienen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie