Originele stekkers voor speakers

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

09 feb 2019, 18:46 0 x

Goedenavond medeforummers,

Ik heb een setje originele speakers en tweeters om in de achterdeuren te knutselen. Dit ben ik binnenkort van plan.
Kan iemand mij voorzien van een foto waar de originele stekkers op te zien zijn, die je in/op de speakers klikt?
Ik zoek dus het "vrouwtje" die je zo op de speaker en de tweeter klikt. De stekker van de originele kabelboom.

Hieronder een foto voor de duidelijkheid. Ik zoek dus de connector die je hier zo op klikt.
AfbeeldingA2 speaker aansluitingen by Bas, on Flickr

Ik hoop deze connectors los te kunnen bestellen ergens, zodat ik ze op m'n eigen bekabeling kan zetten en het geheel een beetje netjes houd.
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

09 feb 2019, 19:16 0 x

Audio projectjes ben ik gek op.
Stekkers kan je gewoon bij de dealer bestellen. Wees je wel bewust dat je alleen stekker koopt en dat de losse connectoren die je in de stekkers gebruikt los moet bij bestellen. Ik heb zo even niet de onderdeelnummers bij de hand maar er is vast wel iemand met etka die dat op kan zoeken.
Ik zou ff de sloperijen nagaan. Zelfde stekkers als de standaard voorspeakers, dus afknippen en meenemen. Scheelt weer wat gedoe en mogelijk kosten.

Succes👍
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 feb 2019, 20:42 0 x

Beter een complete kabel voorzichtig demonteren op sloperij.... kosten niet zoveel en wel veel werk, weet je gelijk hoe je ze moet aansluiten en zit achterin al dat versterkertje? Soms moet dat er ook bij en een sloper is meestal nog compleet.

De Etka & Elsawin DVD set kan ik je toe sturen.... even Pb en maandag op post en dinsdag gewoon zelf laten zoeken, weet je gelijk hoe de kabels lopen en heb je geen enkel nummer nodig.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

09 feb 2019, 20:57 0 x

Ik was eigenlijk van plan om compleet nieuwe kabels vanaf de radio te trekken naar de deuren, gewoon zelf doen.. Zonder versterker (tje).

Wat voor DVD heb je het precies over? :)
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 feb 2019, 21:35 1 x

De originele radio stuurt de achterspeakers aan via een extra versterkertje.

De DVD die eekhoorntje noemt bevat het (digitale) onderdelenboek - https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a2/a2/ kan je ook helpen om onderdeelnummers te vinden.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 feb 2019, 21:43 0 x

Nee Peter,

Ik heb een CD en DVD voor elke Audi van A1 t/m 100 liggen en daar heb je Etka en Elsawin bij elkaar...
Alleen de talen eruit gepleurd wegens veel ruimte en zowel DVD als computer lopen dan vol.

Daar staat ook hoe je de deur bekleding moet losmaken en de rest en hoe de originele kabels lopen en dan vind je gelijk onderweg dat kastje....
De losse zelf trek draden slijten vaak door na enkele jaren en dan kortsluiting en erger!

Op sloperij diverse uitgebrande gezien van netjes aangelegde kabels maar toch.....
De stekkers los zijn ook niet goedkoop en deze kabels worden zelden gevraagd, ik denk maximaal €15,- als je vriendelijk vraag.... normaal vragen ze meer met speakers....

Ik heb nu voor 4 forum leden deze al opgestuurd en iets teveel gebakken...!
En laat daar nu ook een TT rijder tussen zitten!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

10 feb 2019, 18:59 0 x

eekhoorntje schreef:
09 feb 2019, 21:43
De losse zelf trek draden slijten vaak door na enkele jaren en dan kortsluiting en erger!
Op sloperij diverse uitgebrande gezien van netjes aangelegde kabels maar toch.....
Ja maar de originele kabels gaan toch ook gewoon de achterdeuren in om bij de speakers te komen? Die moeten toch vanuit de auto de deur in.
Ik ben van plan om het zo dicht mogelijk bij origineel te houden en mijn kabels op dezelfde manier aan te leggen.
Slijtage zal dan toch wel meevallen? Op het punt waar ze de deur in gaan na, ligt het allemaal vast en 'slijt' er niets.

Origineel kabelboompje naar de achterdeuren is ook prima, maar ik ga niet zo'n extra los versterkertje gebruiken etc.
Dat is allemaal ingewikkelder werk voor een zelfde resultaat, namelijk werkende achterspeakers.
Mijn (aftermarket) radio geeft voor 4 speakers versterkt signaal, twee daarvan blijven origineel zoals ze nu al zitten voor de voorspeakers.
Voor de achterspeakers trek ik zelf die draden van de radio naar de deuren en klaar. Tenminste, dat dacht ik ;)

Heeft iemand een foto van zo'n stukje kabelboom dat de achterdeur in gaat? Dan ga ik komende week wel wat sloperijen bellen in de buurt en vragen of ze nog A2's hebben staan. Volgend weekend maar op zoek dan. Ik kom wel vaker voor peugeot onderdelen op sloperijen hier in de buurt, maar zie eigenlijk nooit een A2 staan. En dan moet het eigenlijk ook nog eentje zijn met achterspeakers :cry
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 apr 2019, 20:06 1 x

Inmiddels zit alles erin en ben ik er super tevreden mee :-) Was wel een behoorlijke klus, die ik flink onderschat heb! :mrgreen:
Als je gewend ben om aan oude Franse auto's te klussen, dan viel dit best wel vies tegen.. man wat zit zo'n interieur degelijk in elkaar haha!
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
Antonius
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jan 2019, 21:40
Locatie: Montferland
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2019, 21:28 0 x

Inmiddels zit alles erin en ben ik er super tevreden mee :-) Was wel een behoorlijke klus, die ik flink onderschat heb! :mrgreen:
Als je gewend ben om aan oude Franse auto's te klussen, dan viel dit best wel vies tegen.. man wat zit zo'n interieur degelijk in elkaar haha!
Dit is een modificatie die ik ook nog wel eens zou willen doen. Hoe heb je de klus uiteindelijk uitgevoerd? Heb je nog originele kabeltjes kunnen vinden? De kabels via de zijkanten naar de radio? Heb je nieuwe of gebruikte speakers geplaatst?
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 apr 2019, 22:09 0 x

Ik heb nieuwe kabels getrokken voor de achterspeakers. Deze heb ik achter het dashboard langs, onder de bekleding door, buitenom, naar de achterdeuren geleid (de B stijl).
Daar heb ik ze door het originele harmonicarubber gevoerd (man, wat een gepiel..) en zo de deur in geleid.
Vanaf daar aangesloten op de speakers met van die geïsoleerde stekertjes. Hier heb ik zo'n speciaal kniptangetje voor.
De originele kabels heb ik niet naar gezocht op de sloop o.i.d... deels lui, deels omdat ik uiteindelijk dacht dat ik het zelf net zo goed werkend kon krijgen en je het toch nooit gaat zien :innocent:

Qua speakers heb ik er originele audi A2 speakers in gezet. Dit omdat het geluid uit die blaupunkts prima is en het de makkelijkste optie qua montage was.
Ze hebben nogal een unieke vorm om het zo maar te zeggen en ik had geen zin in montageringen etc. Bovendien kon ik een tijdje terug een mooi setje originele speakers + tweeters overnemen via marktplaats (ook nog eens leuk geprijsd) dus dat maakte de keuze nog makkelijker. ;)
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Plaats reactie