Radio kan niet meer of uit

Audio - Video - Navigatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcelaudi
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2018, 22:08
Locatie: Doetinchem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 jan 2019, 19:24 0 x

Beetje verwarrende onderwerp , maar de orginele audi chorus radio kan je alleen nog aanzetten als je de auto op contact zet of start . Als de radio aan is kun je hem ook.niet uitzetten met de knop .

Aan kan dus niet met de knop zonder contact en uit dus ook niet .
Is een chorus die orgineel via canbus is aangesloten
Wie heeft de oplossing ?
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

02 jan 2019, 20:29 0 x

Is dit een chorus voor de A2 :
Als je de code van de radio hebt zou je de zekering van de radio kunnen verwijderen en na 10-15 min terug plaatsen (je bent dan wel je zender instellingen kwijt)

of een chorus voor een recentere A3:
dan moet de Radio waarschijnlijk opnieuw gecodeerd worden met VCDS
Gebruikersavatar
marcelaudi
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2018, 22:08
Locatie: Doetinchem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 jan 2019, 21:47 0 x

advanced schreef:
02 jan 2019, 20:29
Is dit een chorus voor de A2 :
Als je de code van de radio hebt zou je de zekering van de radio kunnen verwijderen en na 10-15 min terug plaatsen (je bent dan wel je zender instellingen kwijt)

of een chorus voor een recentere A3:
dan moet de Radio waarschijnlijk opnieuw gecodeerd worden met VCDS
Het is een chorus die orginele in de A2 geleverd is . Helaas heb ik er geen code voor ,dus de optie om de zekering eruit te halen heb ik niet.
Ondertussen wel geconstateerd dat er alleen constante spanning opstaat als de radio aanstaat.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 jan 2019, 13:22 0 x

Op elke Radio zitten twee + draden.
n
Een permanente + voor de code te onthouden en om hem buiten contact om ook aan of uit zetten, dat is de permanente +

En een Contact geschakelde + die de radio gelijk met auto aan en uit zet.
Vaak zitten die verkeerd om.
Vraag mijn niet om de juiste kleuren want ik steek nu even het Ysselmeer over met Navi + , ja een echte Audi in de boot....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

03 jan 2019, 14:20 2 x

Kleine correctie op post van @eekhoorntje .
Dit is dus niet het geval bij originele Audi radio’s ! Hier zit alleen, zoals je geconstateerd hebt, een permanente + en een massa - die voor de stroomvoorziening zorg dragen. Aan en uit wordt aangestuurd door canbus.

Dit is dan ook de enige manier ( canbus aanleggen tussen infotainment en de radio/ navi ) om de radio origineel functionerend te krijgen.

Kan je hem uitlezen? Kan zijn dat je melding canbus single wire krijgt. Dit is geen probleem want canbus werkt op zowel high als low, zij meer backup van elkaar. Binnen het canbus netwerk is elk stuur of regel apparaat min of meer met elkaar verbonden in dat netwerk. De kans is dus groot dat een kabelbreukje in canbus heel ergens anders zit.

Uitlezen gaat via de k-line ( grijze draad pin 3) zit die er wel op?

Ik denk eerder dat het hier gaat om een probleempje in de frontbediening van de radio. Hier gaat vaak de volume- en aan/uit regeling kapot van de eerste serie.

Hier zijn oplossingen voor, maar die zijn relatief prijzig. Een goede tweede handse, zoals aangeboden door @koop9 is dan een betere oplossing.

Succes👍
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 jan 2019, 18:09 0 x

Maar dan zal hij zich bij HansJan moeten melden want die heeft ze gekocht.
Gebruikersavatar
marcelaudi
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2018, 22:08
Locatie: Doetinchem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 jan 2019, 18:44 0 x

Eigenlijk ben ik opzoek naar een andere defecte chorus radio . Il heb het vermoeden dat het aan de aan - uit knop zelf ligt .

Frontje omzetten om te proberen . Niet geschoten is altijd mis :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 jan 2019, 20:39 0 x

https://www.programatory.com/index.php? ... raz-chorus

Frontje omzetten helpt niet, het is oude chip die stoorde.

Hier verkopen ze deze en deze firma is hier al eerder genoemd wegens niet meer werkende volume/ aan/uit knop en is makkelijk zelf te doen.

Ik begreep dat @Kobus al ervaring heeft.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
marcelaudi
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2018, 22:08
Locatie: Doetinchem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 jan 2019, 21:47 1 x

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
De radio werkt weer zoals het moet en ik heb er niets aan gedaan
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

12 jan 2019, 08:47 0 x

De Chip die in de link die ik eerder plaatste word meestal gedaan....

Maar warm maken wil ook wel eens helpen, dus kachel op 27 graden en goed warm maken...
Ik had met Föhn gedaan, en dat hielp een paar jaren, daarna weer storing.

Het is nooit de knop in front altijd de chip erachter dus afwachten op volgende storing, helaas!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie