radio storings problemen

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
garrett
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:29

02 apr 2011, 12:09 0 x

hallo
onze originele audi radio is plots erg aan het storen op de zenders

weet iemand wat dit probleem misschien kan zijn
kabels heb ik achterin de radio gecontroleerd en die zitten er gewoon in

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 389
Lid geworden op: 14 mar 2010, 19:47

02 apr 2011, 12:40 0 x

Hallo Garrett,
Het hoeft niet aan de radio zelf te liggen, check ook even of je in de kofferbak
bij de accu ook vocht kunt ontdekken. Dit kan de oorzaak zijn van een kapotte
antenneversterker die daar is gehuisvest.
Succes, Gompie
Gebruikersavatar
garrett
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:29

02 apr 2011, 13:27 0 x

nou daar zit het probleem geloof ik
er liggen namelijk plassen in :o

iemand een idee hoe ik dit eruit krijg (aftapstop ofzoiets)
en probeer mijn batterij er ook uit te halen maar waar zit die vast kan niets zien maar waarschijnelijk zit dit onder het water :lol:

en waar zit de antenne?? (die ik dus blijkbaar moet vervangen) :cry:
Gebruikersavatar
garrett
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:29

02 apr 2011, 13:29 0 x

oh en het belangrijkste waar komt al dat water vandaan
ja uit de lucht natuurlijk :lol:
maar hoe komt het dan in mijn kofferbak iemand een idee :idea:
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 389
Lid geworden op: 14 mar 2010, 19:47

02 apr 2011, 14:58 0 x

Hallo garrett,
Da's niet zo mooi! Probeer zoveel mogelijk water er uit te hozen en dweilen.
Het lek zit voor 99% zeker bij de ventilatiekleppen, die achter de achterbumper zitten.
Als je zelf handig bent is het te doen, maar wel een redelijke klus. Het komt veel voor
helaas, ik had het ook maar was nog op tijd voor de antenneversterker. Die is nieuw
vrij duur €175 +, en het beste is twee nieuwe ventilatiekleppen, iets van €15 per
stuk. De antenneversterker zit rechts van de accu meen ik(?), antenne zelf in achterraam.
Kijk even op het Duitse forum en zoek op "Goldfische im Heck", daar zul je veel info
vinden, inclusief foto's. B.v. : http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=15031
Of: http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... n+the+boot Succes eerst, vandaag is het droog, helaas komt er regen de komende dagen. :(
Maar met een goede handleiding waar de schroeven allemaal zitten, kan een handige monteur de klus in 1,5 a 2 uur klaren. De klepjes zitten geklikt en niet gelijmd. Ik heb de mijne nu nieuw en met Siccaflex vastgezet, hoef ik niet weer...
Succes, Gompie
Gebruikersavatar
garrett
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:29

03 apr 2011, 11:12 0 x

hoi Gompie bedankt voor je info

mijn kastje was van binnen erg geoxideerd en vochtig dus die kan de prullenbak in helaas
heb wel al een nieuwe gevonden maar nu is alleen het achterste cijfer van het onderdeel nummer anders mijn is 4D0 035 530 C en die ik kan kopen is 4D0 035 530 E
weet iemand of dit wat uitmaakt ????

en wat ik ook vreemd vond was dat het water dt in mijn kofferbak stond erg schoon was
je zou zeggen dat water wat door de rooster naar binnenkomt opgespat water is en dus vuil
maar misschien denk ik dan te diep :roll:

anyway nogmaals bedankt voor alle hulp ben er erg mee geholpen
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 389
Lid geworden op: 14 mar 2010, 19:47

03 apr 2011, 13:50 0 x

Hallo garrett,
Ik zou eerst de lekkage verhelpen en dan pas de andere antenneversterker inbouwen,
anders kun je nog een keer. Het nummer dat je noemt zou denk ik wel moeten kunnen.
Volgens de Duitse wiki staat het laatste cijfer in een onderdeelnummer voor de versie.
Een E is dus een jongere geupdate versie dan een C. Pin me er niet op vast, maar het zal
waarschijnlijk gewoon werken. Dat het water zo schoon is komt omdat het regenwater is
dat vanaf het dak via de afvoergaatjes in de bumper langs de carrosserie stroomt. Wanneer
zo'n ventilatieklep is uitgelubberd, hangt ie aan de bovenkant uit en het afvoerwater loopt
vrolijk je kofferbak binnen. Eerst gaat dat ongemerkt maar later heb je vaak beslagen ruiten en schimmel plus een kapotte antenneversterker. Meestal is het tapijt links of rechts in de
hoek bij het achterlicht het natst. Soms lekken de achterdeuren en soms via het slot in de achterklep, maar in de meeste gevallen is toch een ventilatieklep de oorzaak. Neem gewoon nieuwe, de oude gaan vaak stuk als je ze er uit haalt en je moet het toch even goed schoonmaken als je het zekerheidshalve vastkit. En doe allebei! Als je het laat doen, dring er dan op aan dat het met goede carrosseriekit wordt ingezet, hoef je niet weer...
Groeten, Gompie
Gebruikersavatar
garrett
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:29

03 apr 2011, 15:19 0 x

volgens mij heb je helemaal gelijk gompie
want ik heb net gekeken
na het droogmaken is de wagen niet meer gebruikt
en er stond weer klein palsje in omdat het vanacht heeft geregend
rechts in de (zeg maar op de vloer/tapijt boven het onderste gedeele) is het nat en vochtig
dus zal er inderdaad bijna zeker die roosters zijn zoals je zegt
je heb alleen het idee omdat de bumper laag is dat het van onderkomt maar dat is dus niet zo
nou ik heb wat te doen volgende week
nogmaal bedankt
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 389
Lid geworden op: 14 mar 2010, 19:47

03 apr 2011, 17:10 0 x

Graag gedaan garrett, het onderdeel nummer van zo'n ventilatieklep is:
4A0819181 en is een universeel toegepast item in VAG concern (now that's a concern..
dat die bagger overal in zit dan, maar misschien geeft het alleen problemen bij de A2 ?)

Succes, Gompie
Gebruikersavatar
garrett
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:29

11 apr 2011, 13:16 0 x

hoi gompie

ik heb nu al 2 audi's gehad waar dit kastje niet inzat
weet iemand waarom
die moeten toch ook een storingsvrije radio hebben

bedankt
Plaats reactie