Defecte bevestiging koplampen

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 09:23 0 x

Dit alles lijkt erg veel op mijn verhaal. Heb mr Eenink gevraagd een reactie te geven op forum. Kan hij wellicht eea uitleggen.
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 12:42 2 x

Laat je niet gekmaken door de verschillende leveranciers, Diederichs, van Wezel of Valeo zelf.
Er is tegenwoordig maar 1 koplamp-unit te krijgen, en die komt van Valeo.

Waar wel verschil in kan zitten is met/zonder stelmotor, en de onderste plastic stelbout, waar de bevestigingsbout doorheen gaat.
Ik moest langere bevestigingsbouten plaatsten, de plastic stelbout zelf overzetten werkte niet omdat er een andere draad inzit.
van Wezel Valeo.jpg
van Wezel Valeo.jpg (3.04 MiB) 1780 keer bekeken
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

30 apr 2021, 12:59 0 x

Voorwinden schrijft op de site " met stelmotor" benieuwd wat ik morgen geleverd krijg, zoniet, zet ik ze over.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

30 apr 2021, 14:47 0 x

Even ter aanvulling mijn mening;

Als een clip afbreekt en het ABS is, kun je met stukje oude bumper deze weer aan elkaar smelten.
Een smal strookje knippen.

Voor de revisie sets doe ik het ook bij omdat die clips vaker afbreken.


En dan de Lak?
Poetsen is veel werk en kaal plastic verweerde snel helaas.
Met Blanke gewone auto lak zal het langer mooi blijven maar de lak eraf poetsen is ramp.
Enkele gebladerde gezien en veel werk aan gehad.
Of dit slecht ontvet was of matige lak, weten we niet vele jaren later en onbekende verkoper.

Ik poets ze zelf, en doe blanke gewone lak erop voor mooi houden.
Maar zodra ik er 4 of 6 heb een spuitbusje 2K lak, erover.
Dat is 2 componenten lak die je binnen 12 uren moet opmaken, anders word het hard huisvuil.
De goede lak van CROP uit Rotterdam heeft ook een UV filter en is veel harder en gaat moeiteloos 10 tot 20 jaren mee mits op vetvrije schone koplamp gespoten in meerdere dunne lagen.

Ook de bus tussendoor schudden en dan is deze UV bestendige en slagvaste voor steenslag prima lak.
Dan krijg je geen UV licht in de koplamp en ook geen barstjes, maar nog niemand gezien of gehoord die nieuwe lampen ging spuiten, en Valeo wilde dit ook niet doen, blijkbaar willen ze vaste klanten hebben!

Mijn ervaring van slechte lak, was 4x zoveel werk om die eraf te krijgen
dus moet ik het nu wel of niet adviseren?

Goede lak gaat lang mee, net als op de A2 zelf en daar zit nu het grote probleem, wat nu!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 15:46 1 x

chipsoer schreef:
30 apr 2021, 12:59
Voorwinden schrijft op de site " met stelmotor" benieuwd wat ik morgen geleverd krijg, zoniet, zet ik ze over.
Sinds gisteren, nadat ik ze een bericht had gestuurd, staat nu dit omschreven op de website.
6DB66F04-284E-4651-B863-4F546136245F.png
6DB66F04-284E-4651-B863-4F546136245F.png (280.91 KiB) 1742 keer bekeken
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 19:42 0 x

Huh?

"Met koplamphoogteregelingsmotor, stelmotor niet meegeleverd."

Dat zijn dezelfde onderdelen enkel met andere aanduiding?!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 21:30 1 x

HansJan schreef:
30 apr 2021, 19:42
"Met koplamphoogteregelingsmotor, stelmotor niet meegeleverd."
:mrgreen: "Met sinaasappels, citrusfruit niet meegeleverd"

Hopelijk krijgen we van @chipsoer het verlossende woord.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 22:09 1 x

HansJan schreef:
30 apr 2021, 19:42
Huh?

"Met koplamphoogteregelingsmotor, stelmotor niet meegeleverd."

Dat zijn dezelfde onderdelen enkel met andere aanduiding?!
Ik vind t wel duidelijk hoor: voor de versie met hoogteverstelling, maar stelmotor niet meegeleverd.

Ben benieuwd, maar ik denk dat de stelmotor er gewoon bijzit, zoals je leest bij alle andere valeo a2 koplampen. Ik moet er ook es aan, maar heb ook nog een rembekrachtiger (alweer) en voorruit te gaan....
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 mei 2021, 08:00 0 x

Bij autodoc.nl zag ik ze met en zonder regelaars..

Hier de losse als nodig per stuk, L/R zelfde en dit is goedkoopste van redelijk merk.https://www.autodoc.nl/topran/14567379

De vandaag genoemde €13,28 is per dag anders , Maandag vaak goedkoopste en via Smartphone via de App nog meer korting, wel andere dingen bij bestellen wegens portokosten!

Dus ze zijn gewoon leverbaar en voor de laagste prijs, koop ze als nodig los....
Ik zie reclame; Koop nu met extra korting maar Valeo zonder en van Wezel met.

Maar daar flink duurder als ik hier op forum langs zag komen! Dus minder in Berlijn bestellen.

@@TJT
Eenink heeft blijkbaar veel rommel op voorraad, zonder dit motortje retour is voor hem geen punt.
Jan vroeg stuur de koplamp maar terug en heeft niets over deze stelmotor geroepen!
Dit is ook zijn manier, zonder radio of zo en dan los erbij verkopen...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 mei 2021, 08:41 0 x

Voorwinden?

Ze zitten op 29,7 km vanaf mijn nieuwe woning in aanbouw, 30 minuten via N360 dus leuk...
maar naast goedkope koplampen, de Distri set van Febi, zie er geen 3 rekbouten bij zitten voor €92,-
Andere merken flink aan de prijs en bij Bosch van dubbele, ook weinig info en vage foto.

Even gekeken wat de doos vol uit Duitsland bij hun ging kosten....
Onduidelijk of je zelfde kreeg en diverse merken niet leverbaar of duurdere....

Ik betwijfel of alles op voorraad is en denk dat ze in Duitsland bestellen en dagelijks een vrachtwagen komt lossen.
Goedkoopste Koplampen maar de rest... wel leuk dicht bij voor afhalen.


Ook Winparts zit daar redelijk in de buurt...
Daar al geweest en zelfde verhaal, prima "Gratis" Cappuccino en schoon Toilet!
Maar daar is wegens Covid 19 afhalen ook niet meer legaal... Foutje...

Zelf heb ik het vermoeden dat ze grote partij populaire goederen inkopen en online adverteren en zo hopen nieuwe klanten binnen te halen en met de rest erbij de winst pakken.
Als ik het over ons lees; Geen Tuning meer en sinds 2005 en nu al overgestapt....
Online shop als nu bestaat dus korter!

Ik zie afhalen mogelijk maar.... diverse goederen worden vanuit elders via DHL verzonden, dan krijg je Post NL + DHL dus 2x helft?
Onder klantenservice dit gevonden dus kleine magazijn en veel rechtstreeks?

Bogijn Automotive? Beetje ver uit de buurt en voor elk onderdeel aantonen elders goedkopere...
Dan zullen ze geen winst maken en niet blij van worden... Laagste prijs garantie, maar als ik mijn €400,- factuur van April daar haalde op die manier? Winparts en Voorwinden hebben vermoedelijk zelfde grossier ergens in Duitsland....

En als hier vele op reageren, dan word dit afsplitsen naar nieuw Topic.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie