Defecte bevestiging koplampen

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 apr 2021, 15:03 0 x

DED@2 schreef:
28 apr 2021, 14:56
Als je van Wezel besteld, krijg je origineke Valeo met stelmotor. Dus dan bkijft alleen het prijsverschil over 😉
Voor de zekerheid kun je ook de EAN controleren, deze zijn hetzelfde (5410909186715, en 5410909186722).
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 apr 2021, 15:41 0 x

Bedankt voor de tips, heren!

Inmiddels de EAN nummers met elkaar vergeleken en komt inderdaad overeen.
Als @DED@2 er een positieve ervaring mee heeft, dan moet het sowieso goed komen.
Ik heb even overlegd met mijn ouders, omdat het natuurlijk om hun auto gaat en zij hebben ook wel voorkeur voor compleet nieuwe koplampen.
Ik heb inmiddels mijn voorstel gedaan aan Jan Eenink en dit wacht ik nu eerst even af.
Als hij ‘de schade’ terugbetaald, dan is er wel het een en ander mogelijk.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 apr 2021, 15:46 0 x

Geld terug vragen en oude lampen,
er zijn poetsbedrijven die ze voor €50,- per stuk weer mooi helder maken, nieuwe hoeft vaak niet.

Vraag je garage waar zij dit laten doen... en vaak is de prijs afhankelijk hoe dof ze zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 apr 2021, 16:05 3 x

eekhoorntje schreef:
28 apr 2021, 15:46
er zijn poetsbedrijven die ze voor €50,- per stuk weer mooi helder maken, nieuwe hoeft vaak niet.
Hangt er denk ik vanaf welk doel je voor ogen hebt. Om doffe lampen door de APK te krijgen wellicht prima, maar verder slijten de lampen en rubbers gewoon door het UV-licht. Als je goed naar oudere lampen kijkt zie je vaak ook scheurtjes/barstjes aan de binnenkant van de lamp zitten, deze polijst je er natuurlijk niet uit. En dan heb je nog het risico dat je het over 2 jaar weer opnieuw kunt laten doen, dan ben je het prijsvoordeel al praktisch kwijt...

Minder dan 300 euro vind ik persoonlijk niet veel voor nieuwe originele koplampen, zeker niet omdat het voor het uiterlijk van de auto veel verschil maakt. Als je de oude lampen weer kunt doorverkopen wordt het verschil kwa prijs nog kleiner.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

28 apr 2021, 16:48 5 x

Potverdikke, heb ik me lekker laten maken om nieuwe koplampen te bestellen, :joy: toch maar de knoop doorgehakt en besteld,bij Voorwinden, ik zal volgende week een foto posten, met het frisse smoeltje van mijn A2. Het zijn nog de eerste 20 jaar oud die er nu inzitten, maar totaal niet dof; wel, de scheuren en barstjes aan de binnenkant zoals @Spinazie omschreef. Prijs is echt goed, zelfs in Duitsland waar ik meestal mijn spullen bestel, vind je ziet niet voor dat bedrag. Je krijgt nog meer plezier van je A2 met frisse koplampen !! :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 apr 2021, 13:23 0 x

De Barstjes komen vaak door hete Zon... de randen zijn ietsje dikker dan het midden!

Wel APK waardige en na 2 of 3 jaren weer mat.

Met Blanke lak tot jaar of 5 maar dan zit je met dikke laklaag en als die versleten is heel veel schuurwerk.. .dus liever niet doen!

Met 2K lak, die 2 Componenten lak met UV filter koste €19,- per 200 ml en na 12 uren kun je rest weggooien!
Dus niet morgen de 2e lamp doen en bewaren helaas!

Een echte auto liefhebber als Nico Aaldering uit Brummen,
bekend van TV noemde dat een mooie Patina,
net als oude vrouwtjes die laten zien hoe mooi dat kan zijn!

Een Garage of Carport zal deze lampen langer mooi houden, maar die heeft niet iedereen.
Helaas hebben alle merken vrijwel Kunststof en de UV bestendige zijn erg zeldzaam.
De verkoopcijfers van de A2 en de nog nieuw leverbare zorgen er voor dat er geen UV bestendige kappen geleverd worden zoals voor de A6 wel leverbaar zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 apr 2021, 18:36 0 x

Tijd voor een update.

Gisteren met Jan Eenink nog telefonisch contact gehad.
Hij nam het probleem serieus en wilde het sowieso gaan oplossen.
De reden waarom hij deze koplampen erin heeft geplaatst had ermee te maken dat hij op dat moment geen betere koplampen op voorraad had. Dat kan natuurlijk.
Hij had nog wel setjes koplampen liggen, maar deze moesten allemaal nog gepolijst worden en dit is iets wat hij altijd uitbesteedt en tijd in beslag neemt.
Mijn voorstel, dat ik de koplampen op zijn kosten zou retourneren en geld terug zou krijgen was iets waar Jan liever niet aan wilde beginnen.
In plaats daarvan zou Jan een betere set regelen en konden deze kapotte koplampen retour naar Vorden.
Vandaag kreeg ik bericht dat het uiteindelijk toch allemaal niet haalbaar blijkt te zijn op korte termijn en we alsnog een bedrag terugkrijgen voor deze koplampen en deze op kosten van Eenink mogen retourneren.
Mijn ouders en ik zijn blij met deze oplossing en ik denk echt dat dit ook het beste is.

Dat brengt mij bij het volgende...

Vandaag contact gehad met zowel Bogijn als Voorwindenparts.
Het blijkt zo te zijn dat de koplampen niet inclusief stelmotor worden geleverd.
Bij Bogijn stond dit al zo aangegeven en Voorwindenparts gaf aan dat sinds vorige week bij hun bekend is dat deze tegenwoordig door Valeo zonder motoren worden geleverd. Dit staat na mijn bericht ook vermeld op hun website.
Dat betekent dat je bij Bogijn op dit moment met € 329,44 het goedkoopst uit zou zijn, als je gebruik maakt van hun laagste prijsgarantie.
Dit vind ik ondanks de korting toch behoorlijk aan de prijs en daar is op dit moment ook geen budget voor, dus het gaan dan denk ik toch maar twee koplampjes worden van onderdelenlijn.nl
Laatst gewijzigd door TJT op 29 apr 2021, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 apr 2021, 18:42 0 x

Oude niet meer te poetsen hebben vaak nog goede erop.

Ik ben er zelf doorheen, maar een gevraagd advertentie?
Ze gaan zelden stuk en ik wil gezien aantal A2's in familie deze niet kwijt....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 apr 2021, 19:01 0 x

Wat een verhaal weer.

Laat Jan jouw oude koplampen terug sturen.
Deze zijn goed qua bevestiging lees ik.

Bestel je deze set: https://www.internet-automotive.com/216 ... -16-delig/
Stelt weinig voor en is leuk en heel goed zelf te doen.

Voor het mooi en/of de lange levensduur een bestel je nog een spuitbus: https://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke- ... g%20clicks

Succes :)
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 apr 2021, 00:35 0 x

Tja, mooier kan ik het helaas niet maken...
En er werd mij gevraagd om een terugkoppeling, dus bijdeze.

Oude koplampen die er voorheen opzaten is geen optie. Bevestigingen zijn goed en geen verbrande wokkels, maar het kapotte rubber van linker koplamp heeft Jan overgezet op de ‘nieuwe’ koplamp en is daardoor nu helemaal niet meer bruikbaar. Daarnaast allemaal haarscheurtjes langs de randen bij beide koplampen op kunststof glasplaat, dus die zijn echt niet meer bruikbaar.
Voor 80 a 90 euro heb ik twee mooie, die technisch nog goed zijn en waarvan eentje misschien gepolijst moet worden.
Dat setje wat je stuurde is inderdaad een goeie! Ik weet dat meerderen daar positief over zijn, dus als het nodig is ga ik die nog bestellen.
Aflakken ga ik niet doen, mede om wat eekhoorntje zegt en het schijnt ook niet echt nodig te zijn.
Plaats reactie