Dagwaarde.

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
Lemaire
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 okt 2018, 16:48
Locatie: Amstelveen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 sep 2020, 16:23 1 x

Beste mensen,

Vandaag sprak ik onze verzekeringsmaatschappij en kwam het gesprek ook op de dagwaarde van onze auto’s.. nou de A2 bleek een dagwaarde te hebben van 1.100 euro. Dan denk je toch even slik. Ze gaven aan als de handelswaarde hoger is het verstandig om hem te laten taxeren. Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 sep 2020, 16:37 2 x

Lemaire schreef:
24 sep 2020, 16:23
Beste mensen,

Vandaag sprak ik onze verzekeringsmaatschappij en kwam het gesprek ook op de dagwaarde van onze auto’s.. nou de A2 bleek een dagwaarde te hebben van 1.100 euro. Dan denk je toch even slik. Ze gaven aan als de handelswaarde hoger is het verstandig om hem te laten taxeren. Iemand daar ervaring mee?
Ik vraag me af hoe ze bij deze prijs komen, het is nou niet dat deze auto's roestende barrels zijn.

Dit zou betekenen dat je auto bij wijze van bumperschade al Total loss is.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

24 sep 2020, 17:00 4 x

Goeie vraag, zal eens informeren bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij. Je vraagt je dan af waarom hoe de verzekering dan aan zijn maandbedragen komt. 👍
Gebruikersavatar
Lemaire
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 okt 2018, 16:48
Locatie: Amstelveen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 sep 2020, 17:07 1 x

Precies dat, is wel een dingetje dit..
Patrickbby schreef:
24 sep 2020, 16:37
Lemaire schreef:
24 sep 2020, 16:23
Beste mensen,

Vandaag sprak ik onze verzekeringsmaatschappij en kwam het gesprek ook op de dagwaarde van onze auto’s.. nou de A2 bleek een dagwaarde te hebben van 1.100 euro. Dan denk je toch even slik. Ze gaven aan als de handelswaarde hoger is het verstandig om hem te laten taxeren. Iemand daar ervaring mee?
Ik vraag me af hoe ze bij deze prijs komen, het is nou niet dat deze auto's roestende barrels zijn.

Dit zou betekenen dat je auto bij wijze van bumperschade al Total loss is.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 sep 2020, 19:36 2 x

Uiteindelijk zijn het toch oude gebakjes zonder oldtimerwaarde oid (iig voor nu, mss over een paar anders)....

Als je m WA verzekert is er niks aan de hand - ik betaal e18 per maand. Pas als je m allrisk gaat verzekeren, dan gaat t invloed op je premie hebben. Maar allrisk verzekeren is niet heel handig in t geval van een A2 :)

En als je aangereden wordt buiten je schuld, tsja dan moet je iig kunnen aantonen dat ie meer waard is door bijv. gelijkwaardige advertenties te laten zien als het een hele bijzondere is. Dat zal lastig worden bij mijn A2 (een gewone uit 2001), maar lig vlgs mij wel anders bij een CS met niet teveel km’s etc
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 sep 2020, 19:41 1 x

Ticcie schreef:
24 sep 2020, 19:36
Uiteindelijk zijn het toch oude gebakjes zonder oldtimerwaarde oid (iig voor nu, mss over een paar anders)....

Als je m WA verzekert is er niks aan de hand - ik betaal e18 per maand. Pas als je m allrisk gaat verzekeren, dan gaat t invloed op je premie hebben. Maar allrisk verzekeren is niet heel handig in t geval van een A2 :)

En als je aangereden wordt buiten je schuld, tsja dan moet je iig kunnen aantonen dat ie meer waard is door bijv. gelijkwaardige advertenties te laten zien als het een hele bijzondere is. Dat zal lastig worden bij mijn A2 (een gewone uit 2001), maar lig vlgs mij wel anders bij een CS met niet teveel km’s etc
Ik betaal 29 euro All risk bij de ANWB, is een tientje duurder dan de minimale WA en een 7 euro duurder dan WA plus.
All risk krijg je ook geld als je hem zelf de sloot in rijdt, en het is eigenlijk ook een verkapte rechtsbijstand.
Als de welbekende spreekwoordelijke dronken pool jouw auto totall loss rijdt, betaald de verzekering altijd uit en hoef je niet zelf in Polen te gaan procederen.

Dagwaarde is bij mij al 5 jaar zo rond de 1000 euro, terwijl ze de wagen nog nooit gezien hebben.
Auto's ouder dan 15 jaar worden niet meer meegenomen in dagwaardelijsten.
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

24 sep 2020, 21:37 1 x

stefan74 schreef:
24 sep 2020, 19:41
Auto's ouder dan 15 jaar worden niet meer meegenomen in dagwaardelijsten.
Het is vooral dit inderdaad.. Je kunt de mooiste A2 van Europa op je oprit hebben staan, maar dan is hij nog altijd minstens 15 jaar oud.
Bij de meeste verzekeringsbedrijven doe je dan al niet meer mee, puur op basis van leeftijd alleen is je auto al geen drol meer waard.
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 sep 2020, 22:48 2 x

Tja, het is hier al meerdere malen geopperd door ons huisdier en misschien moet het er toch eens van komen: een centraal georganiseerde taxatiedag.

De A2 heeft inmiddels een youngtimer status. Met een taxatierapport op zak heb je bij schade meer kans op een betere uitkering dan zonder. Echter moet die taxatie wel periodiek worden uitgevoerd wil het zijn waarde behouden.

Iemand die zich geroepen voelt dit stokje op te pakken?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Vriendje
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
Locatie: Haarlem
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

24 sep 2020, 23:37 0 x

Patrickbby schreef:
24 sep 2020, 16:37
Lemaire schreef:
24 sep 2020, 16:23
Beste mensen,

Vandaag sprak ik onze verzekeringsmaatschappij en kwam het gesprek ook op de dagwaarde van onze auto’s.. nou de A2 bleek een dagwaarde te hebben van 1.100 euro. Dan denk je toch even slik. Ze gaven aan als de handelswaarde hoger is het verstandig om hem te laten taxeren. Iemand daar ervaring mee?
Ik vraag me af hoe ze bij deze prijs komen, het is nou niet dat deze auto's roestende barrels zijn.

Dit zou betekenen dat je auto bij wijze van bumperschade al Total loss is.

Ja, dat klopt. Ik werd aangereden en mijn achterbumper is 10 mm naar voren gegaan (de achterklep sluit nog goed). Auto total loss. Ik kreeg €1.750 met behoud van "wrak" uitgekeerd. Zou een 1.2 TDI (3L) meer waard zijn dan een "gewone" A2? Of juist minder?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 sep 2020, 08:59 0 x

€1100,-?

De Motorrijtuigen belasting van de 1.4; Diesel €1090 LPG €360 en Benzine €280 per jaar in NH.

Ook is @ Hans Jan onder de 100.000 nog prima....
,maar mijn dochter Isabel kan met haar Gas bakkie binnenkort Miljonair worden...
Ze heeft daarom een nog niet gekeurde opvolger klaar staan, waarde is verkoopbaarheid onderdelen!

Taxatie, per keer vaak stevig aan de prijs, afhankelijk bouwjaar en gebruik 2 tot 3 jaren geldig.
Ik wilde in april een Taxatie Meeting houden, maar Covid 19 heeft dat verziekt.

Als we hier een lijst plaatsen van hoeveel Taxaties... sommige hebben namelijk aan 1 A2 niet genoeg!
Een zaterdag en zal aan de Taxateur vragen hoeveel hij er per dag kan afhandelen.
En bij grote aantallen is 2 Meetings mogelijk, In Friesland en Brabant, want we hebben ook enkele Belgen en die er dicht bij wonen... Datum en plaats is dus afhankelijk van aantal aanmeldingen.
Ook de prijs, die voor een groep dezelfde en geen roest controle nodig voor hem ook handiger.

Wegens kans op 2e Golf, (Deze VW is die dag niet welkom!) zal het beperkte tijd worden, en de ochtend gekeurde zullen de middag keurders niet ontmoeten of elders in de regio....

Wel dien je zoveel mogelijk bewijzen van de in Berlijn bij Autodoc gekochte zooi of Facturen A2 Docter mee te nemen... voor de staat van onderhoud.
Vermoedelijk word ook de ECU uitgelezen, en dat kan leuk worden voor de fraudeurs...!

Ik denk aan elk jaar een keuring in Friesland of Brabant zodat een koper die een Gele CS kocht ook naar Friesland mag... of jaar zonder rijden!
De prijs weet ik nog niet maar de €125,- is voor losse Taxatie.
Over 3 jaren is dat maar €42,33 per jaar, maar ik reken op iets meer Club prijzen!

En als je een TT mee zou nemen, sorry maar zoeken naar de waarde kost tijd en ook geld....
Hij kan dat niet voor een A2 prijsje erbij doen.

Normaal brengen de Originele het meeste op als Youngtimer!
Kunnen de LED lampen weer Halogeen worden?
Mijn Xenon inbouw betekende dus 2x nieuwe kopen van €175 per stuk! dus €350,- minder waard!
Dus ik vrees dat vele het niet met de waarde van mijn SkAudi FabiA2 met 1.2Tfsi en DSG bak eens zullen zijn. :mrgreen:
Deze Ex 1.6 Fsi heeft 4 Kw of 5 Pk minder, maar wel stukken zuiniger!
Een ombouw van BAD naar CBZB motor? wat is de waarde?

Ik heb zelf al enkele getaxeerde, en vooral bij schade boven €1500,- is het vaak dagwaarde of meer vangen!
Want die €1100,- Als dat werkelijk zo is, Jet Cars in Rotterdam heeft een mooie voor €860,- staan die niemand wilde hebben en die staat al meer dan 3 jaren daar!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie