Amsterdam parkeervergunning EUR4 diesel

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 jul 2020, 22:50 0 x

Blijkbaar kunnen ze in Amsterdam de milieuregels nog verder aanscherpen:

Zie:https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... -parkeren/

Blijkbaar gaan ze hierbij uit van een Datum Eerste Toelating die niet voor 1 januari 2005 mag liggen...

Mogen ze dit beleid zomaar toepassen voor het verstrekken van parkeervergunningen?

Ik heb nu een diesel met EUR4 die wel de milieu zone in mag rijden maar omdat deze van 15-12-2004 is zal ik dus mijn parkeervergunning kwijtraken?
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jul 2020, 06:18 1 x

Als ik u was zou ik nav uw kentekengegevens en euro norm 4 in bezwaar gaan maken bij gemeente amsterdam.

Dit kunt u al schriftelijk doen u bezwaar maakt voor eventuele intrekking conform nieuwe beleidsregels gem amsterdam u een wagen bezit als bewoner of werkende via werkgever etc. waarvan parkeervergunning vanwege de pijldatum kwijt te geraken...

Het heeft te maken uw wagen de Audi A2 al ver (1999) voor introductiejaar 2006 in nederland van de euronorm 4 dus uw wagen op kenteken voldeed aan euronorm 4.in 2004,

U kunt gratis advies inwinnen bij https://www.juridischloket.nl/hoe-we-werken/

Ben benieuwd wat de uitkomst is van de argumenten van de gem amsterdam alsnog de vergunning te weigeren te laten gelden na uw bezwaar. Ik zou dit zo snel mogelijk doen .

Met de kentekengegevens kunt u dit aantonen...en pijldatum van de gem amsterdam in uw geval slecht uitpakt .tenslotte uw voldoet aan de norm euro 4

Dus u mag wel of 24 uren rondrijden in amsterdam maar niet parkeren met bewoners vergunning wel comisch...geval niet bevordelijk volgens amsterdams doelstellingen schonere lucht te behalen...

Ze u weigeren de auto te parkeren...met vergunning maar wel met parkeer kaartje ,..de gemeente kas te spekken?

Misschien een idee om amsterdamse At 5 zender erbij te betrekken..met ludieke actie ...als alsnog de vergunning geweigerd is ?

Met een paar vrijwilligers met uw auto stapvoets 24 uren te gaan rijden om de straten rond uw woning ?

Ik stel mij alvast beschikbaar minimaal 1uur met uw wagen te gaan rijden.om uw woning .. :flushed:

Komt de A2 eens weer in de belangstelling....

succes
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

10 jul 2020, 08:49 0 x

Een AMF diesel met Euro 3 en reeds 600.000 km is ooit in maart 2005 als overjarige afgeleverd!

Deze zal wegens afgifte 2005 gewoon de vergunning houden en ik hoop dat die op 17 Juli niet vooraan gaat rijden in onze eerste toertocht!
Het probleem is leeftijd discriminatie en niet naar Euro norm kijken.

Landelijk willen ze de euro norm invoeren en de datum 1e afgifte laten vervallen.
Alleen weigerde RDW nog steeds omgekeurde, want de ATL kan op Euro 5 komen en nog schoner met relatief weinig kosten.
Duitse doen dit maar onze RDW is dom en lastig... koop maar nieuwe denken ze blijkbaar.

Verder mag mijn Hymer 2.3 Mercedes diesel uit 1978 gewoon als oudere Euro -6 dus extra vuil en goor gewoon het Centrum in... boven de 40 jaren en belastingvrij mag alles nog steeds....

Of ga verhuizen?
Mijn broer in Sloterdijk woont in vergunningvrije zone met redelijke ruimte en mooi ruim huis zonder die extra kosten en gezeur van vergunningen... de brommobiel, een oude diesel mag gratis de stad in, en geen leesbaar kenteken! Compleet met invalide sticker maar ik weet niet wat hij mankeerde!

Vele wonen om deze reden dus aan de rand van, en dat bevalt mijn broer prima....
De Mandel beige CS ATL rijd dus zonder vergunning en mag gewoon de stad nog in...
maar hij wil deze schadevrij houden en pakte dan wel brommobiel voor gratis parkeren.

Dat lijkt me voor jou ook een prima oplossen.. verhuis binnen de stad naar gratis delen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jul 2020, 12:48 0 x

https://www.automobielmanagement.nl/aut ... %202020-30

Het is wel vreemd dat je straks wel met alle euro 4 diesels in de milieuzones mag rijden, maar dat ze dan weer andere regels hebben voor het parkeren....

Regelgeving obv de euro norm lijkt me veel logischer dan obv bouwjaar... (en dat is dan eigenlijk alleen maar de eerste tenaamstelling, want als jouw auto een lease auto was geweest, dan hadden ze nog 2 weken gewacht met die tenaamstelling en was je auto van 2005 geweest).
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 jul 2020, 17:09 0 x

Dit bovenstaande verhaal kan nog vreemd worden, iemand heeft voor AMF met Euro 3 afgeleverd in 2005 wel een parkeervergunning maar geen Euro 4....

En als ik mijn oude Renault uit 1997 ga ombouwen van Euro niets naar Euro 6 van sloperij....
Wilde automaat en meer PK voor Kampeerauto en de oude rookte een beetje teveel de laatste tijd....
Die had er net 1.1 miljoen Km op zitten....

Dan zie je oude bus met Euro 6 en ik weet dat veel Euro 4 zonder EGR en Euro 6 waar Ad Bleu is uitgeschakeld.... een papieren regel helaas, want er zitten enkele Km vreters tussen en die mogen gewoon doorgaan.

Naast Amsterdam komen er straks heel veel steden met deze maatregel en daarom is een mooie blauwe CS hier voor maar €1200,- te koop!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie